Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan ik mijn mengpaneel op mijn computer aansluiten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kan ik mijn mengpaneel op mijn computer aansluiten?

Hallo, ik had een vraag. Ik ben nu al een tijdje aan het mixen op mijn skytec home mix 170.100, ik weet dat het troep is maar ik moet nog even doorsparen voor een "degelijke" set (de skytec had ik 4 a 5 jaar terug gekocht). Nu vroeg ik me af of ik mijn skytec op mijn pc kan aansluiten door middel van een kabel? (en wat voor een soort kabel?). Ik heb zoals ik kan zien alleen een output, aux in en een phono op mijn mengpaneel zitten met 2 rode en 2 witte ingangen.

Zou iemand mij wat meer verduidelijking kunnen geven? en als het mogelijk is hem op de pc aan te sluiten misschien aangeven hoe ik dat dan voor elkaar moet krijgen?

Bij voorbaat dank.

Bram

Re: Kan ik mijn mengpaneel op mijn computer aansluiten?

je kan m wel op je pc aansluiten vanuit de geluid uitgang naar een van de kanalen op je mengpaneel.

maar bedoel je dat je m kan aansluiten om er mee muziek te mixen vanaf je pc?
    zo ja, dan is dat helaas niet.

Comment

Nee, ik hoef niet op de pc te mixen. Gewoon dat ik kan recorden (of misschien via een free radio) zoals listen2myradio.com kan laten horen wat ik in m'n mars heb :D

Welke kabel heb ik dan nodig?

M.v.g.
      Bram

Comment

Hallo Bram,

Als je alleen het geluid van je mixer wilt opnemen is het relatief simpel.
        Je Skytec moet een master-audio uitgang hebben; zoals je al aangaf is dit in jouw geval een set tulpstekkers (oftewel de rode en witte stekkertjes)
        Deze verbind je met een audio-ingang op je computer. Wanneer je geen externe geluidskaart hebt, moet je het waarschijnlijk doen met een enkele jack-plug. (zelfde soort plug die ook aan bijv. je koptelefoon zit) Maar dat is dus afhankelijk van de audio-ingang die je computer heeft.

Op je computer heb je dan een audio-opname programma nodig. (bijv. Audacity; deze is gratis op het web te vinden.)
        Tot slot moet je de audio settings van je computer aanpassen; audio-in als geluidsbron aanklikken, etc.

Waarschijnlijk moet je dus het volgende kabeltje hebben; stereo tulpstekkers naar enkele (mini)jack-plug.

succes.

Comment

Bedankt voor de reply. Ik heb het kabeltje besteld, ik hou je op de hoogte!

M.v.g.
          Bram

Comment

Working...
          X