Announcement

Collapse
No announcement yet.

mengpaneel voor vinyl

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mengpaneel voor vinyl

hallo, ik ben nog een leek op dj'en en heb een vraag, die mss voor de hand lijk voor velen. ik bezit nu 2 Numark pro tt-2 platendraaiers, zeer content van en heb een jbsystems beat 4 mengpaneel (moet ergens beginnen he)

mijn vraag is nu of het mogelijk is om effecten te gebruiken als je met vinyl draait? moest ik nu bv een pioneer djm-800 of 400 of 700 of whatever maar dus een mengpaneel met effecten gebruiken, kan ik hetzelfde doen als degene die met cd's draaien? want heb nog nergens een djm-800  in combinatie met vinyl gezien.

bedankt

Re: mengpaneel voor vinyl

Ja, ook op de DJM 800's kunnen platenspelers worden aangesloten, en zelfs geaard.

Nog nooit iemand met vinyl daarop zien draaien? Kijk dan eens naar Tiesto, Armin van Buuren etc...

Allemaal 'n cdj 800 met 2 cdj1000's en 2 technics platen spelers.......

Die effecten kun je gewoon gebruiken, worden over de output gestuurd, dus dan maakt het vrij weinig uit wat je input is.

Comment

Hallo!

Als je nog nergens een djm-800 i.c.m. vinyl hebt gezien heb je niet goed gekeken hoor; ik draai zelf al jaren met CD's en/of vinyl in diverse clubs, en dat maakt weinig uit hoor.
      Als je de cd-spelers in het hogere segment bekijkt (denk aan Pioneer, etc.) hebben deze vaak al effecten ingebouwd. Daarnaast hebben dus ook sommige mixers effecten. Dat zou een beetje dubbel zijn, en is dus niet echt noodzakelijk.
      De effecten op de mixer zijn naar mijn mening het meest nuttig; je kunt dan namelijk o.a. effecten over meerdere kanalen tegelijk gooien, en hebt slechts 1 bedieningspaneeltje waarmee je uit de voeten kunt.

Voordeel van CD-spelers t.o.v. platenspelers; je kunt je nummers "loopen", hebt meer visuele feedback (bijv. exacte duur van een nummer, etc.) en cd's zijn wat minder gevoelig voor externe factoren (naald die overslaat, etc.)