Announcement

Collapse
No announcement yet.

reverse op platendraaier

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• reverse op platendraaier

hallo , kheb hier nog een beginnersvraagje

zoals op vele platendraaiers waarschijnlijk zit, zit er op mijn numark pro tt-2 een reverse mode maar ik vroeg me af wanneer men dit gebruikt want lijkt me beetje nutteloos

Re: reverse op platendraaier

als je een plaat achterstevoren wilt afspelen ;)

Comment

mja... :)

nu nog de serieuze antwoorden :)

Comment

Nou dat is vrij serieus...

Je laat de plaat achterstevoren afspelen, kun je soms best vette dingen mee doen hoor!

http://www.djtutor.com/demos/fxhttp://www.djtutor.com/mixerfxDirection/ reverse mode help in the mix video 1

Comment

tja, veel serieuzer dan dat antwoord krijg je ook niet hoor;
          om je op weg te helpen; probeer maar eens een track te draaien op je ene draaitafel, terwijl je op je andere tafel een plaat met alleen ritme-elementen op dezelfde snelheid laat spelen. Als ie goed loopt zet je 'm in reverse. Zorg er weer voor dat de beats achterstevoren ongeveer gelijk lopen aan de "gewoon" spelende plaat.  Aan het eind van 4 maten "cut" je even van je spelende plaat naar je achteruitdraaiende plaat (bijv. 2 beats) en aan het begin van de nieuwe maat snel weer terug naar de andere plaat. Als je dat goed onder de knie hebt (oftewel; het klinkt vloeiend) moet je datzelfde geintje nog eens proberen voor publiek of in een mix; doet wonderen ;-)
          Zo kun je datzelfde ook doen met bijv. een stringpartij i.p.v. ritme; geeft een erg spooky effect. Een stem-sample doet het ook erg goed!

En zo zijn er nog veel meer truukjes met die achteruit-functie!

Comment

ik ga dat direct eens proberen, merci voor de tips

Comment

Working...
            X