Announcement

Collapse
No announcement yet.

Numark axis 9 timecoded

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Numark axis 9 timecoded

hey,

Waarschijnlijk gaan jullie me direct bekogelen met "google", maar ik heb al gezocht en vind het nogal moeilijk om specifieke informatie erover te vinden. Mijn vraag is dus of ik mijn numark axis 9 cd spelers kan aansluiten op Traktor en wat ik dan allemaal kan doen, kan ik gewoon muziek inladen of wat kan ik nog allemaal doen dan. Ik heb ergens vaag gelezen dat het kan en dat je een bestand moet downloaden vanop de Traktor websites die je op een cdtje moet branden (die heb ik ondertussen al gedownload).

De soundcard in mijn pc is een creative xtrememusic, ik weet niet of deze goed genoeg is?
    En heb ik dan nog iets nodig (naast het Traktor pakket)?

mijn setup: 2x numark axis 9 & pioneer djm 400 mixer

thx!

Re: Numark axis 9 timecoded

Volgens mij heeft Traktor timecoded vinyl en CD's; je moet dus de bijgeleverde cd's gebruiken als aansturing van je tracks.
    Met andere woorden; je stuurt digitale muziekbestanden (MP3/Wav) aan via je cd-spelers. Je laadt de muziek dus ook binnen Traktor in je decks, en gebruikt de CD-spelers alleen als aansturing. Als ik me niet vergis heb je daarvoor echter wel een voor Traktor geschikte soundcard nodig.
    Ik weet niet wat je precies hebt lopen zoeken, maar ik zou eerst eens op de Native Instruments/Traktor-site gaan kijken, want daar zou alle benodigde info te vinden moeten zijn. Op de site, onder de noemer Traktor staat werkelijk alles wat je moet weten; over alle mogelijke setups, compatible hardware, downloads, etc.
    Dus in plaats van Google zeg ik ; NATIVE INSTRUMENTS

Comment

Ok bedankt voor de comment. Die interfaces van Traktor lijken mij toch een beetje te duur :/ zou ik dezelfde mogelijkheden hebben met een maya 44?

thx ;-)

Comment

Maya 44 is een geluidskaart, die weliswaar inputs heeft. Maar of het dan ook echt timecoded wordt: dat vraag ik me af.

Je speler wordt dan namelijk niet digitaal herkend, en alleen als 'n input gebruikt.

Comment

ik denk het wel want maya 44 biedt "support voor dj software" staat meestal bij de descriptions. En er zijn ook redelijk wat filmpjes over op youtube.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

greetz,

ig

Comment

Working...
          X