Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnerssetje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnerssetje

Hej ik zoek iets om als beginnend dj toch fatsoenlijk thuis te kunnen draaien.
    Mijn budget is €500
    Ik had gedacht aan een reloop digital jockey2  interface van €350
    maar als ik het eenmaal onder de knie heb ga ik absoluut doorsparen voor 2 pioneer cdj 400's

Groetjes Philippe

Re: Beginnerssetje

wil je met cd's of met mp3 gaan draaien?

de reloop is gemaakt om met mps op je computer te draaien. Dit is wel anders dan met CD's met de pioneer.

Comment

Originally posted by DerekHimself";p=" View Post
      wil je met cd's of met mp3 gaan draaien?

de reloop is gemaakt om met mps op je computer te draaien. Dit is wel anders dan met CD's met de pioneer.
      ik wil graag beginnen via pc en het zo onder de knie krijgen via die reloop maar ik heb ook nog hercules rmx gezien maar dat is met virtual dj en dat lijkt me niet zo goed idee.
      en daarna wil ik overstappen op cdj spelers

Comment

Beste kerel.
        Ik heb ook tusse die 2 moeten kiezen, en ik heb voor de reloop gekozen en ik moet zeggen dat ik er zeer zeer tevreden over ben. En de Traktor LE versie die er bij word geleverd is veel fijner dan virtuel dj , waar ik ook mee heb gewerkt.

Comment

Wat is precies het voordeel van CDJ's vergeleken met Digitaal (MP3) draaien.. behalve dat het er cooler uit ziet.

Comment

behalve dat het er cooler uit ziet... ja dat is een goede vraag.

ik draai zelf met CDJ's en Digitaal. Mijn voorkeur gaat uit naar CD's.
            Ik ben beter met Digitaal draaien maar CD's is toch echt een heel
            stuk leuker. De mogelijkheden zijn redelijk hetzelfde. Bij Digitaal
            nog meer dan bij CD's denk ik..
            Persoonlijk vind ik een DJ die digitaal draait minder interessant dan
            1 die met CDs draait of Platen.

T is maar gewoon waar je voorkeur naar uit gaat. Digitaal is erg leuk
            om mee te beginnen, omdat je het sneller onder de knie hebt en dus
            gewoon heel snel al een beetje fatsoenlijk kan draaien.

gezien je budget zou ik voor Digitaal gaan. Als dit je goed bevalt en
            ooit nog de stap naar CD's wil maken kan dat altijd nog.
            Denk er nog maar eens goed over na.

er staan overigens een aantal posts over dj consoles/controlers op dit
            forum, daar staat het allemaal wel uitgelegd en waar je de keuze uit hebt

succes!

Comment

Originally posted by Phiilippe";p=" View Post
              Hej ik zoek iets om als beginnend DJ toch fatsoenlijk thuis te kunnen draaien.
              Mijn budget is €500
              Ik had gedacht aan een reloop digital jockey2 Â*interface van €350
              maar als ik het eenmaal onder de knie heb ga ik absoluut doorsparen voor 2 pioneer cdj 400's

Groetjes Philippe
              Hej Philippe,,

Als k jou was zou k is kijke op ***

Daar kun je best goedkoop n mooi setje samen stelle. Zo ben k ook begonne

Mazzelss
              Last edited by edwin; Wednesday-18-11-2009, 13:00.

Comment

Denk dat je beter op www.bax-shop.nl kunt kijken...

Comment

Eigenlijk alle sets die je op oog kunt hebben kunnen we vanaf Bax-shop.nl leveren, staat het niet op de webshop kun je het beste even bellen op 0113-212703. Dan gaan we direct kijken of we het product ergens vandaan kunnen halen!

Comment

Overigens ben ik zelf een groter fan van CD draaien als digitaal. Ik zie liever een DJ die actief bezig is als eentje die vrolijk zijn mail staat te checken op zijn laptop. Ik vind het zelf ook makkelijker mixen op de CDJ-1000 als met welk programma dan ook, knoppen hebben gewoon een ander gevoel als een muis en toetsenbord, en een controller/timecode systeem verandert hier niet veel aan vanwege de latency.

Overigens zie ik ook wel de voordelen van digitaal draaien, altijd makkelijk mixen en altijd al je muziek mee (heeerlijk!), vandaar dat ik ook standaard een laptopje met Ableton Live meeneem.

Uiteindelijk blijft de keuze tussen Vinyl, CD of digitaal draaien een kwestie van persoonlijke voorkeur. Wel denk ik dat digitaal draaien steeds sneller op zal komen, je ziet al niet veel DJ's meer met Vinyl draaien.

Comment

Working...
                    X