Announcement

Collapse
No announcement yet.

vinyl?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vinyl?

hallo ik zal mijn eigen eerst even voorstellen.
    Ik bn 20 jaar en wil beginnen met djen, nou is mijn vraag is het slim om met vinyl te beginnen?
    Jekan er niet omheen dat er tog steeds minder vraag naar vinyl is dus in de loop der tijd zal er geen tot veinig nieuwe vinyl uitgebracht worden.
    Het liefste wil ik met vinyl draaien, omdat ik daar al wel een klein beetje ervaring in heb,Met de nadruk op een klein beetje ;)  en omdat ik het simpel gezegd mooier en leuker vind als met cd's draaien.
    Maargoed mijn vraag is dus is het nog wel zo verstandig om nu nog te beginnen met draaien met vinyl?
    Graag jullie advies, reactie hier over.

Re: vinyl?

Hallo dj_Rockstar;

even zeuern hoor ;-) "mijn eigen voorstellen" is geen Nederlands. (wél Amsterdams, maar dat neemt niet weg dat het fout is)

Zo, dan nu verder met je vraag; als ik zelf nu zou moeten kiezen zou ik zeker voor CD gaan. Zorg dan wel voor wsat goede tabletop cd-spelers, liefst met touch-sensitive jogwheels, dan heb je ten minste nog een beetje "vinyl-gevoel".
    Andere optie is gebruik van timecoded vinyl om dj-software/MP3's aan te sturen. Dan heb je het vinyl-gevoel gecombineerd met digitale muziekbestanden. Persoonlijk hou ik niet echt van MP3-bestanden omdat dit hoe dan ook afbreuk doet aan de geluidskwaliteit, maar als je goede kwaliteit gebruikt (320 kbps) is het acceptabel.

Vinyl is gewoon een lastig medium op dit moment, omdat het langzaam maar zeker verdwijnt, of je het nou wilt of niet; dan kun je dus beter voorbereid zijn op deze ontwikkelingen, door je aan te passen.

Succes, en ik ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze.

Comment

Er zijn stijlen waar de Vinyl minder hard aan het uit sterven is.

Maar eerlijk is inderdaad eerlijk: Cd is op dit moment wel het meest praktische en meest gebruikte.

Comment

Originally posted by Near_Earth_Object";p=" View Post
        Hallo dj_Rockstar;

even zeuern hoor ;-) "mijn eigen voorstellen" is geen Nederlands. (wél Amsterdams, maar dat neemt niet weg dat het fout is).
        Mijn excuses, probeerde het een beetje goed te doen ;) kom namelijk helemaal nie uit de buurt van amsterdam! kom uit brabant :P.
        Maargoed weet nog niet wat ik ga kopen!! weet wel dat ik het liefst turntables pak, waarom het gevoel (de kick) noem maar op wat ik er van krijg als ik aan het draaien ben met zo'n mooie zwarte plaat dat is niet te beschrijven!! en het is voorlopig tog gewoon om van de muziek en het draaien op de slaapkamer te genieten.
        Dusja waarom dan niet voor de turntabels gaan?

Comment

Ik snapte het ook niet helemaal want mijn eigen voorstellen (me eige vurstellen) is inderdaad zo brabants als het maar zijn kan! (Niet dat ik daar moeite mee heb, want ik praat thuis niet anders, maar op 'n forum probeer ik zoveel mogelijk abn te  typen :wink:)

Als je inderdaad gewoon lekker thuis aan de gang wilt, dan hoef je ook niet actueel te zijn en kun je mooi je eigen ding doen. In dat geval zou ik, gezien je omschrijving, inderdaad lekker vinyl gaan draaien!

Comment

ik zou als ik jouw was gewoon voor vinyl gaan!
            weet niet wat voor genre je wilt draaien, maar van house tot hardcore wordt nog genoeg uitgebracht op vinyl, zover ik weet.
            en als je eigenlijk vooral alleen voor jezelf wil draaien zou ik al helemaal voor me eigen voorkeur gaan!

succes dr mee!

Comment

Tijd om jullie maar weer een keer op de hoogte te brengen ;) ik ga tog maar voor vinyl he :P

Nou heb ik 2 turtables gevonden maar weet niet echt goed wat nou de verschillen zijn, kortom welke beter is ;)
              Heb op internet al een beetje rond lopen zoeken en over alle twee zijn de mensen wel te spreken, nou zou ik graag jullie mening willen ;)
              Het gaat om de Akiyama DJ-4000 Acura en de Citronic PD-45MK2

Ik zou zeggen leef je uit mensen maak me gek :P

Comment

zo op het eerste oog zou ik persoonlijk voor de Akiyama gaan. Maar dat komt vooral doordat ik een bloedhekel heb aan alles wat van Citronic komt; die zooi gaat binnen de kortste keren kapot.
                Daar staat tegenover dat beide draaitafels in het middensegment zitten, allebei ongeveer dezelfde torque, pitch-mogelijkheden, dubbele start/stop knop (geheel overbodig, daar niet van) en reverse-functie hebben.

Kortom; als je puur naar de specificaties gaat kijken zal er erg weinig verschil tussen deze draaitafels zitten.
                Wel even een fatsoenlijk stel naalden/elementen erbij scoren, zou ik zeggen (Ortofon of Stanton; relatief duur, maar zeker de moeite waard). Check ook even of er geen speling in de toonarm zit. Wil nog wel eens voorkomen.

Heb je eigenlijk al een goede mixer op het oog? Is namelijk zeker net zo belangrijk als een paar platen- of CD-spelers!

Ben benieuwd welke het gaan worden.

Comment

Haha ja dat is het volgend opstakel weet echt niet welke mixer ik zou moeten pakken!!
                  Misschien iemand sugesties?
                  het liefste wil ik een 4 kanaal mixer voor als ik nog een keer wil uitbreiden en zo rond de 200 euro.

Comment

Dan kom ik alleen uit op de JB systems MX4 MKII

Een nette mixer voor zijn geld.

Doe er wat budget bij en je kunt een hele nette Reloop RMX kopen...

Comment

En de Behringer DJX 700 is dat een beetje een redelijke 4 kanaals mixer?

Comment

Behringer maakt acceptable spul voor een redelijke prijs, maar die djx 700 zou ik niet kopen; dan sluit ik me bij Timm aan, en zou ik voor die RMX van Reloop gaan.

Comment

Working...
                        X