ik ben op zoek naar een sampler die goed is om zeg maar ook live mee op te treden, maar ook niet te duur is, zoals linkin park dat doet. weten jullie een goeie? ik dacht zelf aan korg kontrol pad. maar zelf heb ik totaal geen verstand van samplers, daarom vraag ik 't ook.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
sampler
Collapse
X
-
Re: sampler
Een Korg Kontrol Pad is geen sampler hoor; alleen maar een midi-vontroller die je eventueel zou kunnen gebruiken als aansturing van software. Dat doet Linkin Park volgens mij ook in hun liveshows.
Dus je hebt een laptop, goede externe soundcard, software sampler/sequencer en een midi controller nodig, óf je
koopt een hardware sampler.
Kijk bijvoorbeeld eens in de MPC-serie van Akai; een MPC-500 is op zich al goed voor wat jij ermee wilt doen en heb je al voor zo'n 450 euro.
Mocht je al een goede laptop, soundcard, en geschikte software hebben, dan kun je inderdaad beter een midi-controller kopen zoals bijvoorbeeld die Korg.
-
Originally posted by sandero View Postis het zeg maar ook mogelijk (ik heb dr werkelijk waar geen verstand van) om los een geluidskaart ofzoiets te kopen en daar bij zo'n korg op kunnen aansluiten?
Beetje wat Deadmau5 doet, ik vind het zelf in ieder geval zeer bijzonder! Ben er zelf ook mee bezig om het met Ableton aan de gang te krijgen! Door een schat aan MIDI instrumenten, zeker met een goede VST erbij, en een leuke controller of meerdere, kom je al een heel eind, en het is ook een stuk dynamischer als hardware.
Comment
-
Als je hardware zoekt kun je eens kijken naar de Roland SP-555 of de Roland SP-404SX. Deze samplers zijn zeker oor dj's erg gemakkelijk in gebruik. Als je iets met toetsen zoekt is de
Korg MS-1 microSAMPLER een goede oplossing.Last edited by marc; Thursday-19-11-2009, 09:04.
Comment
-
@ Sandero; Dat gebruik van een DAW is verre van bijzonder; sterker nog, iedereen met een laptop, DAW en midi-controller kan precies hetzelfde, en dat gebeurt erg veel tegenwoordig. Veel dj's en live-acts werken op dezelfde manier. En Ableton is daar erg geschikt voor; gebruik ik zelf ook.
Precies hetzelfde wat je nu meldt staat trouwens in mijn eerste reply, maar dat terzijde.
Comment
-
Als het alleen op wat samples gaat is een laptop, DAw software, controller en vergeet een goede geluidskaart niet een redelijk dure oplossing. Zoiezo heb je dan tijdens je optreden 3 apparaten bij je. Ook heeft een DAW meer functies dan alleen maar een sampler die je dan niet gebruikt. Een hardware sampler is dan handiger voor on the road lijkt mij.
Comment
-
Originally posted by sandero View Postdoen ze het ook niet in combinatie met wine?
Overigens staan de meeste Windows Emulators er om bekend dat ze niet al te stabiel zijn, net als Windows zelf overigens. Hierom kiezen de meeste live producers toch echt voor een Mac, want wat is er nu erger dan dat je een Blue Screen of Death krijgt tijdens je sessie!
Maar zoals Marc al aangaf, het wordt NIET ondersteund door Ableton, of door Bax-shop.nl, dus geen van beide kunnen daadwerkelijk ook garanderen dat het werkt!Last edited by Patrick Godschalk; Thursday-19-11-2009, 21:45.
Comment
-
Geen idee, maar als je al overweegt om Ableton te kopen heb je niet echt meer een extra sampler nodig; zeker niet voor "eenvoudig" gebruik.
Gezien de aard van je vragen raad ik je aan om eerst even flink rond te neuzen op internet, en je verder te verdiepen in deze materie, want zonder voorkennis ineens dit soort dingen proberen te doen loopt gegarandeerd uit op verkeerde aankopen.
Er zijn weinig mensen die "zomaar ineens" dit soort dingen gaan doen; het is echt een kwestie van veel ervaring en langzaam maar zeker bijleren tot je enigszins weet waarover alles gaat. Net als dj-en eigenlijk.
Comment
Comment