Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mijn zoon wil DJ worden....wat te doen/kopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn zoon wil DJ worden....wat te doen/kopen

Hallo mensen,
    Mijn zoon van ruim 13 wil voor DJ spelen! Nu lijkt mij dat hardstikke leuk, misschien doe ik stiekum wel een beetje mee, maar we zijn absoluut onervaren. Wat in godsnaam allemaal aan te schaffen? Hij heeft zelf eigenlijk geen CD's maar muziek staat op Ipod Classic (2 van in huis) en Ipod Touch en op de laptop. Cd's branden zou een optie zijn, maar het lijkt mij ook wel verdomde handig om de Ipod(s) aan te sluiten, of lap-top. Een ding staat voorop, ik koop niet graag rommel. Dus liever niet de slechte merken. Geef liever iets meer uit dan dat ik iets koop waar hij over een jaar op is uitgekeken omdat het niks blijkt te zijn en er nog geen klassefeestje mee kan geven, of dat het zo stuk is. Wie kan mij advies geven in deze. Heb het forum al uitgebreid doorgenomen, maar zie door de bomen het bos niet meer en buiten dat kom ik erg weinig tegen over evt. aansluiten Ipod op het gebeuren. Ik ben benieuwd naar de reacties en alvast mijn dank hiervoor! Een vriendje van hem heeft overigens een P&Q professional mixer PMX-300, is dit wat??
    Groet,
    Glinster

Ik denk persoonlijk dat een bezoekje aan de showroom in Goes wel handig is. ;) Zeker omdat jullie er eigenlijk nog niet helemaal uit zijn wat jullie er mee willen gaan doen en vooral wat het gaat worden.

In de showroom staan diverse mengpanelen, tabletops, MIDI-controllers en ander mooi speelgoed opgesteld waar jullie eens een kijkje naar kunnen gaan nemen. En in de showroom kunnen ze je goed adviseren over de mogelijkheden die er zijn voor jullie budget. (Want ik neem aan dat er een budget wordt uitgetrokken voor deze apparatuur.)

Comment

Beste Glinster,

Gezien je omschrijving denk ik persoonlijk dat het interessant is om te kijken naar een media player + mengpaneel of een combinatie hiertussen. Ook staan er in de shop veel software controllers welke op de laptop aangesloten kunnen worden maar wanneer je echt wil leren mixen (beats matchen e.d.) is het toch fijner om een speler te hebben welke een direct start bied.

Natuurlijk kan je met 2 ipods op een mixer van het ene liedje naar het andere schuiven maar wil je echt trucjes uithalen heb je wat meer nodig.

Succes met de aankopen.

Comment

voor de beginnende DJ zijn er een aantal complete Dj set's. Zowel CD spelers inclmixer, draaitafel set en digitale Dj sets. Voor een compleet overzicht: complete dj sets

Comment

Wel weer heel typisch dat een vraag van iemand binnen een korte tijd alleen beantwoord wordt met verkapte reclame voor de eigen dj-shop. Logisch, maar niemand geeft een concreet antwoord!

Gezien de vraag;
          muziek is aanwezig in de vorm van Ipods en op de harde schijf van een laptop. Direct gebruik hiervan heeft de voorkeur boven branden op CD, dus dan blijft er in mijn ogen maar 1 optie over, en dat is gebruik van een midi-controller.
          Handige optie is dus wellicht een digitaal dj-programma (bijv. Traktor, of iets dergelijks), controller en een audio-interface.

Om een idee te geven; kijk bijvoorbeeld eens naar een setje zoals Reloop Digital Jockey (en zo zijn er nog veel meer). De interface-versie hiervan bevat;
          - dj-controller met geintegreerde "mixer",
          - geluidskaart/audio-interface,
          - dj-software waarop de controller is afgestemd.

Ben het er wel mee eens dat het verstandig is om eens in een showroom van een dj-winkel te gaan kijken naar de diverse opties, want er is zoveel mogelijk.

Succes!

Comment

Verkapte reclame? Nee. Het is in mijn ogen gewoon een stuk beter om zelf eens een kijkje te gaan nemen in de shop waar diverse setjes opgesteld staan. Zo kun je diverse sets eens uitproberen, aanvoelen, kijken wat je zelf het beste vindt werken.

Zeker omdat er diverse bronnen ter sprake komen, waaronder de laptop en iPod. Twee verschillende media waar diverse oplossingen voor zijn die opgesteld staan in de showroom. Ik zie niet in wat voor verkapte reclame daar in zit?
            Verder wordt er ter plekke misschien nog andere inspiratie opgedaan met mogelijkheden als SD-kaarten en USB-sticks/harddisks. Er zijn zoveel mogelijkheden voor de beginnende DJ dat het gewoon handig is om zo'n beetje elke manier eens aan den lijve te ondervinden en er eens mee te gaan spelen in de showroom. Daar kun je eventueel ook nog je vragen kwijt aan de verkopers als er meer uitleg nodig is.

Comment

Was ook niet zo zeer aan jou gericht, Rick ;-)
              Als je mijn post leest zie je dat ik het met je eens ben; kijken in een showroom is in dit geval een nuttige oplossing.
              Ging me meer om die latere post met een link naar dj-sets. Overbodig na jouw antwoord, en ik neem aan dat de persoon die de vraag stelde zelf ook al wel op het idee was gekomen om daar te kijken. Hij vroeg om advies, en niet om een link met alle dj-sets die alleen maar voor meer verwarring zorgt.

Niks aan de hand dus.

Comment

Ik zie het meer als extra serice dan reclame, Ik kon ook zeggen bel even met onze helpdesk voor advies, koop dit want dat is NU in de aanbieding, bel snel..... Wij zijn er om advies te geven, iedereen heeft zelf de keuze om iets te kopen, bij ons of waar dan ook.

Comment

Zoiets?

Zitten ook 2 ingangen op.

Comment

We kunnen nu alles met 2 ingangen aan bod brengen, maar op het moment dat de topicstarter nu al door de bomen het bos niet meer ziet, zal dat niet verbeteren als we nu vanalles voor gaan stellen.

Zoals eerder vermeld is het beter om eerst eens de showroom te bezoeken om eens te kijken wat de mogelijkheden op DJ-gebied allemaal zijn en wat persoonlijk het beste werkt. Pas daarna kun je kijken naar individuele producten.

Comment

Idd, u moet ook even goed overna denken waar uw zoon het voor wilt gebruiken. Echt voor feesten uit huis, of echt te beginnen binnen huis. En het is echt een goede tip om even naar de showroom te gaan. (ben ik ook geweest, en ik heb veel betere beslissingen genomen, anders had ik rommel (jb systems enzo)! Maar nu betere merken. Het ligt er ook aan wat uw budget is, dus zoals marc al zei, kunt u alvast even bij de complete sets kijken, en alvast wat ideeën op doen.

Succes!

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
                        anders had ik rommel (jb systems enzo)
                        Geweldig als je zulke uitspraken durft te doen, maar voorzie ze dan ook even van goede argumenten alsjeblieft...

Comment

Als je niet graag cd's wilt branden en je hebt het over iPods, is dit dan niet een idee?
                          Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Kun je ook nog externe bronnen op aansluiten dmv USB of audio(RCA)kabels.
                          Volgens mij is er zelfs een flightcase voor, stel dat hij echt op pad wil.

Maar inderdaad, even kijken in de winkel kan geen kwaad!

Comment

Rick je hebt gelijk. Rommel is wel het verkeerde woord..
                            Last edited by Dj-scratch; Sunday-29-11-2009, 11:05.

Comment

Dat niet alleen, maar JB Systems maakt gewoon prima producten in het budgetsegment. Je krijgt gewoon nette producten voor wat je betaalt. Ik gebruik onder meer al zo'n 2 jaar een JB Systems Beat 6 USB mengpaneel, prima ding dat nog steeds zijn ding doet.

Ik vraag me dan ook af wat voor ervaringen je zelf hebt met JB Systems.

Comment

Working...
                              X