Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hier en helemaal fan van draaien!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw hier en helemaal fan van draaien!

Hey allemaal,

Ik ben altijd een grote fan geweest van het zelf draaien, maar nooit zover gekomen.
    Nu ben ik bij een vriend gaan draaien op zijn pioneer set en ik ben helemaal weg van het draaien. Genieten gewoon!!

Ik ben helemaal nieuw in het "DJ-wereldje". Dus ik weet ook niet echt veel.

Ik ben nu aan het zoeken voor iets om thuis mee te kunnen beginnen.
    Ik wil eerst alle basics goed onder controle hebben, dus een setje van 1500 euro is dan iets te veel van het goede.

Nu heb ik op het internet zitten zoeken en kwam ik uit bij het volgende:
    [edit Rick]
    Hercules DJ Control MP3 E2

Nu wil ik aan jullie (ervaren mensen) vragen of dit goed is om mee te beginnen?
    Op den duur komt er natuurlijk meer bij kijken wordt het verhaal ook duurder, maar om de basics en de feeling te krijgen leek mij dit prima.

Btw, Iemand ook suggesties voor een degelijke headset?
    ik vond deze: http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelef...t-details.html

Ik ga verder met speuren!

Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp! Ik zie er naar uit om te beginnen!

Groetjes,
    Maikel
    Last edited by Rick; Thursday-25-03-2010, 12:13. Reason: externe link veranderd naar Bax-shop versie

Ik vind de Hercules DJ Control MP3 e2 eigenlijk to compact en mis een koptelefoon aansluiting. Er zijn erg veel controllers te koop op het moment dus laat je adviseren bij een shop. Op AboutDJ staat ook nog een vergelijkingstabel: http://www.aboutdj.nl/tutorials/pc-e...ngs-tabel.html
    Weliswaar niet meer helemaal uptodate maar geeft wel een duidelijk overzicht wat er te koop is.
    Let ook op de software, kan je PC/laptop daarmee overweg.

I.p.v. de Hercules DJ Control MP3 e2 zou ik persoonlijk eerder kiezen voor de RMX of de RDJ van Reloop.

Als "instap" koptelefoon kun je voor een Stanton Pro 2000 kiezen best degelijk voor een redelijke prijs.

Succes

Comment

Een hoofdtelefoonkanaal kan je eventueel ook gebruiken door middel van je PC of laptop, die je definiëert in je software.

Overigens hebben wij zelf ook een vergelijkingstabel, die in mijn ogen een stuk overzichtelijker is.

Comment

De grote verschillen tussen de controllers zitten voornamelijk in de functies en de ingebouwde geluidskaart. Uiteraard telt gebruikersgemak ook mee. Zo is het fijner op een controller te werken waar de knoppen niet te dicht op elkaar zitten. Hoe de verschillende knoppen aanvoelen en werken, is ook erg van belang. Maar het allerbelangrijkste bij aanschaf van een controller is de meegeleverde software! Afgaande op de bovenstaande vergelijkingstabel van Rick komt de Reloop Digital Jockey 2 interface edition als beste uit de vergelijking. Deze controller beschikt over een ingebouwde geluidskaart, heeft alle functies die je nodig zult hebben en wordt geleverd inclusief Traktor LE. De software kun je eventueel nog upgraden naar Traktor Pro!

Comment

Ok ik heb even rondgekeken en gevraagd, maar wat is het verschil tussen de Digital jockey en de hercules rmx?

En daarbij het verschil tussen Virtual DJ en Traktor?

Bedankt alvast!

Comment

Verdiep je even in de specs zou ik zeggen.

Wat de RDJ voor heeft op de RMX is een eigen DC in.
            De RMX krijgt voeding via de USB, niet iedere laptop kan daar even goed mee overweg.

Comment

ik zelf heb vroeger voor dat ik nu ( 12 jaar ) een hercules dj control mp3 gehad... al een geluk had ik een 4.1 geluidskaart! altijd goed gewerkt! nu heb ik een ns7 ben er (vrij?) tevreden over. ik kon kiezen ns7/ v7x2 met rodec mengpaneel.... maar 3 flightcases sleuren telkens... benk maar voor ns7 gegaan... khad het mis kwou toch v7 hebben want cd.... en itch... maar goed! ik stel je dus voor om te beginnen zou ik een simpel mengpaneel nemen zoals de hercules dj control mp3... en dan naar een vci-100 gaan! dat is mijn idee

Comment

Topic was inmiddels bijna 5 maanden oud, denk dat de TS inmiddels wel een keuze gemaakt heeft. ;)

Comment

Working...
                X