Announcement

Collapse
No announcement yet.

Van vinyl naar digitaal ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Van vinyl naar digitaal ?

Ben niet echt nieuw maar laten we zeggen "oude" nieuweling (50-plus :?) .
    Ben in het bezit van nogal wat DJ-gear maar heb geen flauw idee hoe ik mijn oude vinylspullen gedigitaliseerd krijg . Ik wil hiervoor mijn 2 NUMARK draaitafels gebruiken en mijn ECLER mengtafel maar waarschijnlijk heb ik een of nadere software nodig en een adapter die tussen de mengtafel en mijn PC moet geplaatst worden . Help ?

Veel heb je er niet voor nodig. Ik zal even uitleggen hoe ik het doe. Ik sluit een platenspeler aan op mijn mengpaneel. en dan ga ik van mijn mengpaneel naar de Line ingang (blauw kleurtje) op mijn computer met zo een kabel: http://www.bax-shop.nl/jack-rca/hq-2...t-details.html Dan gebruik ik het gratis progamma: Audacity. Dat kan je downloaden moet je even google. Dan start ik het progamma kies ik de line ingang als opneem singaal. Druk ik op opnemen en start ik de platen speler. Als er een nummer klaar is stop ik de opname en ga ik via effect boven in de ruis verwijderen en de tikken die je hoort. Dan exporteer ik hem als mp3 en heb ik de plaat digitaal.

Comment

Als je het nog makkelijk wilt doen:

Er zijn ook usb platenspelers, is een kwestie van usb kabel in de pc.
      Plaat aanslingeren en op rec drukken.
      En worden je platen als mp3 opgeslagen in het gewenste mapje op de pc.

Comment

Maar als je al beschikt over draaitafels is dat wel erg overbodig. De eerst aangehaalde optie lijkt ook mij het beste.

Comment

Working...
        X