Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnend DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnend DJ

hoi,

ik ben beginnend Dj,
    en ik heb wat kleine vragen:

ik heb de behringer BCD 3000 besteld als beginnend DJ met Pioneer HDJ 1000 headset, en normale speakers.

maar mijn vraag is nu:

heeft iemand ervaring met de behringer BCD 3000 ?

ik weet namelijk niet waarvoor alle knopjes dienen.. kan iemand wat uitleg geven of een link geven met informatie over een DJ setje hoe te gebruiken zoals Cue enzo?

ik dank jullie zeer!

Welke software wil je er bij gaan gebruiken? Op Youtube zijn er sowieso veel tutorials te vinden, beelden zeggen in dit geval meer dan woorden. ;)

Hiernaast moet je er gewoon eens een paar avondjes voor gaan zitten om goed te kunnen ontdekken wat je allemaal kunt. Je kunt op Youtube verschillende DJ's bezig zien met de BCD3000 en je kunt eens kijken of je dat kunt nadoen. Oefening baart kunst!

Maar om toch wat antwoord te kunnen geven op je vraag, je hebt in principe op de BCD 3000 dezelfde functies als je hebt in je software, echter kun je nu een knop naar wens indrukken in plaats van met je muis te klikken. ;)

Traktor LE software wordt in ieder geval meegeleverd, je zou alvast een demo kunnen downloaden om te kijken hoe dit werkt, als voorbereiding. ;) Wanneer je de BCD 3000 dan binnenhebt kan je die koppelen aan de software en heb je in principe alle bedieningstoetsen op de BCD 3000 zitten, dan hoef je je muis niet zoveel meer te gebruiken.

Comment

beginnend

hoi, als het goed is word traktor geleverd dan start ik daarmee,
      maar ik heb geen id waar alle knopjes voor dienen,

staan er ook nederlandse tutorials of handleidingen op internet op?

zo ja kunt u een link sturen

THX

Comment

Nederlandse tutorials zijn er naar mijn weten nog niet echt, maar je hebt ook een indicatiefilmpje wat laat zien wat je er zoal mee kunt doen. Het grote voordeel is, wanneer je je afvraagt 'hoe doet hij dat nou' kan je hem een stukje terugspoelen om het opnieuw te bekijken. ;)

Comment

Je kan ook zelf zoeken.. tutorial traktor nederlands (of dutch)

Comment

Originally posted by djwildfox View Post
            Je kan ook zelf zoeken.. tutorial traktor nederlands (of dutch)
            Ah daar hebben we weer een ZOEKFUNCTIE!!1! roeper.

Als je net begint in deze wereld krijg je honderden vaktermen naar je hoofd geslingerd. Dan heb je vaak meer aan het vragen aan andere mensen. En daar is een forum dan ook voor bedoeld.

Ontopic: het leuke van de BCD3000 en MIDI in zijn geheel is dat knoppen nergens voor dienen! Dat mag je zelf uitzoeken en instellen als je wilt. Maar mijn advies is: gewoon blijven drukken en klikken. Een betere manier om te leren is er niet. En zoe doe je ook nog eens ervarong en wellicht inspiratie op. Een paar van m'n vetste sounds heb ik gemaakt met random aan knopjes draaien en willekeurig patdhen. Niks mis mee op z'n tijd, en ik heb daarmee wel geleerd wat portamento nou is ;) Gewoon lekker klikken en doen dus, niets kan kapot gaan!

Comment

zelf gebruik ik er virtual dj bij ideale combinatie.
              Makkelijk te begrijpen en werkt fijn en foutloos.
              Grote pluspunt vind ik dat je niet alle liedjes en dergelijke hoeft in te laden.
              Maar direct kunt beginnen met draaien.

Comment

Patrick bedankt voor de goede informatie,
                ja sommige termen snap je niet als beginnend DJ,
                wel fijn dat sommige mensen de moeite nemen om me tips te geven

THXXXXXXXXXXXXX!

Comment

haha, Post graag je eerste mix! wil ik graag horen wat er uit komt;-)

Comment

Working...
                  X