Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste setje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@JONKIENL

Je hoort het wel degelijk over een dap set, draai vaker over een dap set (verschillende grote's) toevallig weet ik het nog van een tijdje terug waar in totaal 8x dap x18b en 6x dap x12 stonden. dan moet je is een gebrand mp3'tje en hetzelfde originele nummer afspelen, je hoort wel degelijk het verschil vooral in het laag ;)

Comment

Originally posted by --Djdave-- View Post
      hetzelfde originele nummer afspelen)
      spreken we dan over een orginele cd, of home made wav albumpje?

en oke dap heeft een leuke pro serie, dat geef ik toe, maar dan nog ligt het ook aan de kwaliteit van je MP3 download...

heb mensen horen draaien met van die mp3 rips vanaf mtv, of radio...

Comment

Onder origineel versta ik, een cd uit de bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ ;)

Comment

Originally posted by --Djdave-- View Post
          Onder origineel versta ik, een cd uit de bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ ;)
          lol @ link.

Comment

Bedoelde de bekende cd winkel ;) maar je kan het ook opvatten als een bedrijf uit duitsland ;)

Comment

Beste Forumleden,

Wat is het verschil tussen mp3 en wav. en waar staat wav voor?
              Is er verschil tussen de kwaliteit van het geluid?

Groeten,

Laurens

Comment

Het belangrijkste verschil is dat bij mp3 compressie wordt toegepast om het bestand kleiner te maken (dus minder MB). MP3 is bedacht om muziek minder ruimte in te laten nemen in de tijd dat opslagcapaciteit nog niet standaard 500 GB was.

Als je bestanden verkleint moet je gegevens weglaten. Dit gaat altijd ten koste van de kwaliteit, waardoor je bijvoorbeeld minder details of dynamiek in de muziek hoort. Bij WAV worden geen gegevens weggelaten, dus dat is altijd betere kwaliteit dan MP3 (maar ook een groter bestand).

Overigens is de kwaliteit van MP3's vanaf 192 kbps behoorlijk goed (al zullen veel geluidstechnici hier op het forum het daar niet meer eens zijn ;-)) en vanaf 256 kbps is het verschil met cd nauwelijks meer hoorbaar.

Het probleem met mp3 is dat veel wannabe dj's muziek downloaden van illegale bronnen of youtube, en dan is de kwaliteit vaak dramatisch (in het beste geval 128 kbps). En ja, dan hoor je het wel degelijk.

Comment

Ontzettend bedankt

duidelijk uitgelegd!

Groeten,

Laurens

Comment

Working...
                  X