Announcement

Collapse
No announcement yet.

starter tips

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• starter tips

Hallo allemaal,

Ik ben een beetje aan het orienteren op het gebied van dj's.

Ik ben wel eens bij vrienden gaan draaien om het een beetje te proeven maar ik weet als je een goede dj wilt worden je er veel tijd in moet steken en zal je toch je eigen setje moeten hebben.

Ik wil dus draaien via een draaitafel. Dus niet via de laptop of dergelijk.

Ik ben opzoek gegaan naar een setje voor rond de 1500euro en ben toen uitgekomen op de 350 serie van pioneer. Het leek mij een goed en nieuw setje. niet alleen om mee te beginnen maar om een heel tijdje mee door te kunnen gezien de optie's van deze set.

Dit gaat dan alleen over om thuis te oefenen. Als ik op een gegeven moment voor feesten word gevraagd zullen daar boxen aanwezig zijn of gehuurd moeten worden het lijkt me het beste om eerst je geld goed te investeren in een goede beginners set dan alle poespas eromheen. thuis zal ik gewoon met een seround systeem gebruiken voor het geluid.

Dan is mijn vraag aan jullie wat jullie me aanraden om aan te schaffen is de 350serie(incl hjd-500 & flightcase) een goede set om een tijdje mee door te gaan? en hebben jullie nog verdere tips voor mij???

Met vriendelijke groet,

Robbie de Ruiter

Deze set is inderdaad prima om mee te beginnen.

Pioneer is immers marktleider op het gebied van dj gear en met deze set wen je thuis alvast aan de layout en werking van Pioneer apparatuur.

Bovendien is deze set ook geschikt om te werken met USB en MIDI, voor als je tot inkeer komt en toch met MP3's gaat werken :p

Comment

Inderdaad een prima setje om mee te beginnen en om een tijdje mee door te gaan ;)

Comment

ik heb deze set in het wit op marktplaats zien staan nieuwe incl flightcase en hdj-500 wit deze ga ik dan waarschijnlijk aanschaffen Graag nog meer reacties.! bedankt voor jullie tips

Comment

Ik heb deze set zelf een keer geprobeerd en hij beviel erg goed. Werkt bijna hetzelfde als een cdj2000 alleen minder functies en een kleiner jogwheel. En als je iets in de richting van clubdj wilt gaan doen is het handig als je pioneer gewent bent. Dus dit is zeker een goede keuze waar je nog een tijd mee vooruit kunt, daarnaast heeft pioneer ook een hoge restwaarde.

Comment

goede keuze! ik wilde eerst ook voor deze gaan, maar kom de verleiding niet weerstaan, om voor de cdj-2000 en djm-800 te gaan :P

Comment

Originally posted by thomasdj View Post
              Werkt bijna hetzelfde als een cdj2000
              Tja, dan werken alle cd spelers natuurlijk hetzelfde als je het zo bekijkt :D
              Nee, het is een prima setje om voorlopig mee door te gaan.
              Maar in clubs zou je hem niet vaak tegenkomen.

Ook las ik dat je het op marktplaats zag staan.
              Als je 2e hands koopt, controleer dan goed of allee functies het nog doen.
              (alle knopjes, joghwheel etc etc.)
              Je kan het uiteraard ook nieuw kopen, dan weet je zeker dat het goed is.
              En is dat het niet, dan heb je nog de garantie.

Comment

ja ik was zeker van plan hem nieuw te kopen kreeg alleen niet heel lang geleden een cdj-1000 mk3 plus een djm-800 aangeboden wat denken jullie wat beter is voor een beginnend iemand die wilt draaien in clubs etc?

Comment

als je wilt draaien in club's, waar vaak de pioneer CDJ's rondhangen én je wilt toch thuis oefenen én niet te veel geld kwijt zijn?

Reloop RMP-3 serie. zelfde layout als in de club's. veel minder budget nodig...

Comment

De combi CDJ 1000 MK3 / DJM 800 combi is nog steeds de standaard voor dj's die alleen met cd's draaien.

Het probleem is echter dat steeds meer dj's het gemak van USB of computer ontdekken, waardoor de CDJ 1000 niet meer courant is. Deze is immers opgevolgd door de CDJ 2000.

De CDJ 2000 is natuurlijk wel 100% gebasseerd op de CDJ 1000, dus als je daarmee leert draaien is de overstap naar een 2000 niet zo moeilijk.

De CDJ 350 is echt een instapmodel voor thuis en drive-in showtjes, en is niet bedoeld om iedere week mishandeld te worden door allerlei dj's in clubs of bij verhuur bedrijven. Maar jij zult ongetwijfeld zuinig zijn op je spulletjes en de CDJ 350 heeft wel USB en MIDI ondersteuning...

Comment

na wat verder onderzoek ben ik eigenlijk een beetje afgestapt van de 350 serie omdat je die toch maar 2 kanaals is. zat als mixer een behringer te denken dit scheeld weer een hoop in de aanschaf en mss dan eerst 1 cdj-2000 en iets simpels kan ik nog ergens lenen en later de 2de 2000 aanschaffen en een djm 800 is dit slim denkden julie?

Comment

Gaat het nu vooral om oefenen en later je droomset te kopen, is dit dan niet interessanter?

DJ CD set 05.
                        De RMP-1 spelers en RMX-40 mixer hebben wat weg van Pioneer, maar kosten je een stuk minder in aanschaf. Geleidelijk overstappen naar Pioneer kan dan altijd nog probleemloos omdat de indeling bijna gelijk is.

Comment

ik denk dat ik der uit ben rick het klopt dat ik opzoek ben naar een set om thuis te oefenen. heb wel besloten met usb te gaan draaien thuis als ik op een feest moet draaien later die alleen cd's hebben of eigen cdj's mee of ff goed voorbereiden en 3cd's branden en klaar. Dit leek mij een goede keuzen

2x pioneer cdj-350 weinig verschil met de 2000 etc maar leuke prijs om mee te starten dus makkelijker om later op de 2000 over te stappen mixer de djx-750 van behringer cloon van de pioneer djm-600 leek me dus een goede starters optie de djm-350 die gehele set leek me niks ivm 2 kanaals en minder uitgebreide mixer. en dan de hjd-1000 erbij.

wat zeggen jullie hiervan? goed of totaal drama?

Comment

Originally posted by robbiederuiter View Post
                            ik denk dat ik der uit ben rick het klopt dat ik opzoek ben naar een set om thuis te oefenen. heb wel besloten met usb te gaan draaien thuis als ik op een feest moet draaien later die alleen cd's hebben of eigen cdj's mee of ff goed voorbereiden en 3cd's branden en klaar. Dit leek mij een goede keuzen

2x pioneer cdj-350 weinig verschil met de 2000 etc maar leuke prijs om mee te starten dus makkelijker om later op de 2000 over te stappen mixer de djx-750 van behringer cloon van de pioneer djm-600 leek me dus een goede starters optie de djm-350 die gehele set leek me niks ivm 2 kanaals en minder uitgebreide mixer. en dan de hjd-1000 erbij.

wat zeggen jullie hiervan? goed of totaal drama?
                            De Pioneer cdj-2000 is heel anders dan de cdj-350 hoor, ten eerste is hij veel groter en heeft hij touch screem en heeeel veel meer andere functies. de cdj-350 is wel een mooi thuis draai spelertje. Al zie ik die mixer er niet tussen staan. Want bij de reviews van de behringer djx-750 staat dat die een ruis maakt als er geen muziek is en dat je bpm counter er vaak naast zit.

Comment

[touch screem
                              De DJM 2000 heeft een touch screen, de cdj 2000 niet.

Comment

Working...
                              X