Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer

Ik heb juist 2 Pioneer CDJ-800 MK2 gekocht een Behringer DJX 750 pro DJ Mixer.
    Mijn vraag is nu, ben je verplicht deze aan te sluiten aan je pc of kan dan ook zonder gebruikt worden?
    Zo ja, welke software moet je dan gebruiken?

nee, deze combinatie kan prima zonder pc werken, maar het KAN natuurlijk wel.

Zelf heb ik de 2x de pioneer cdj-2000 met de pioneer djm-800. ik werk hiermee zonder pc. Later zou ik zelf wel willen uitbreiden naar een laptopje, omdat dat gewoon handig voor de opslag van je muziek. Als jij nu al met de computer wil werken, gebruik dan tractor pro. Een hele fijne maar ook dure software. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat jij fijn vind.

Een reden waarom ik niet met computer draai is, omdat ik vooral met usb-sticks draai. Helaas kan dat met de cdj-800 niet, en moet je met cd's draaien.

kortom: de keuze ligt helemaal bij jezelf!

Comment

Dus je laptop gebruik je enkel voor je muziekopslag en voor niets meer?
      Kan je, als je thuis gewoon wilt draaien, zelf cd's branden of leest hij ze dan niet?

Comment

Eigenlijk komt het er wel op neer dat je je laptop als muziekopslag gebruikt.
        Natuurlijk kan je thuis cd's branden. Alleen moet je even oppassen als je de tracks illegaal hebt ze wel 320 kb van kwaliteit zijn.

Comment

Als ik het goed begrijp wil jij je setje als midi controller gaan gebruiken?
          Dus dat je met je cd speler een nummer op je pc kan starten met een dj programma?

Zelf had ik ook 2x CDJ-800 mk2 spelers en sindskort dan 2x CDJ-850.
          Maar zelf nog nooit als midi gebruikt.

Gebrande cd's lust die ook, zowel normale bestanden als mp3 bestanden.

Comment

Neen juist niet, ik wou weten als je die zonder pc kan gebruiken of niet want ik zie al die dj's op feestjes en in clubs met een macbook dus ik dacht dat je niet zonder kon..

Mijn liedjes haal ik legaal dus dat is geen probleem.

Kan je op het schermpje dan ook aflezen welk liedje je hebt of moet je dat zelf weten?

Comment

Je kan op het schermpje het nummer en titel + artiest zien.
              Ook hoelang het nummer nog duurt kan je lezen uiteraard.

Maar je hebt je cd spelers nog niet dan?

Comment

Normaal ging ik ze gisteren hebben, maar omdat het te druk was langs beide kanten heb ik ze pas morgen of overmorgen.

Comment

Owke, laat me weten hoe ze bevallen.

En als je vragen hebt mag je me altijd een bericht sturen via het forum.
                  Of in dit topic vragen natuurlijk.

Comment

Zal ik zeker doen, bedankt!

Comment

ik haalde trouwens even iets door de war.
                      Ik haalde Midi en Timecode door de war.

Met timecode kan je doormiddel van een gebrand cd'tje met een bepaald bestand.
                      Als je deze afspeelt in je cdj-800 mk2 en deze is verbonden met de pc kan je je muziek met een dj programma afspelen via je cd speler.

Comment

De CDJ 800 is een gewone cd-speler, waarmee je dan ook alleen cd's kunt afspelen. Dat kunnen ook gebrande cd's zijn, en in het geval van de MKII ook MP3 cd's.

Je hebt dus geen computer nodig bij deze spelers (behalve dan om je cd's te branden ;)).

Comment

Ah ok, thanks!

Comment

Working...
                          X