Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginners setje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginners setje

Ik ben opzoek naar een beginners setje maar ik weet niet wat nu het handigste is. Eerst beginnen via de pc of gelijk cd spelers.
    En dan misschien later op feestjes van vrienden ofzo, dus het moet wel beetje stevig zijn en tja.. lange houdbaarheids datum hebben

Had toen gedacht aan:
    http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html
    En
    http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-g...t-details.html

budget ligt ongeveer rond de 450 euro, want moet dan ook nog hoofdtelefoon kopen, en miss extra spullen waar ik nog niks van af weet.

Ben al tijdje bezig met VDJ en leek mij nu wel mooi om is met twee handen te werken en niet met een muis ^^

Iemand nog andere suggesties, dan hoor ik het graag.

Originally posted by Slowburn View Post
    Ik ben opzoek naar een beginners setje maar ik weet niet wat nu het handigste is. Eerst beginnen via de pc of gelijk cd spelers.
    Hoezo "gelijk cd-spelers"? Als er iets uit de mode aan het raken is in dj land dan zijn het wel cd-spelers. De toekomst gaat absoluut naar dj'en op de computer, dus met Virtual dj of Traktor, of met een USB stickje.

In beide gevallen gebeurt dat wel met een USB / Midi controller zoals de CDJ 2000. Ik zelf gebruik de Denon HC 4500 controller, daarmee kun je Virtual Dj uitstekend aansturen en hij past prima in je budget. Het apparaat is van prima kwaliteit en werkt hetzelfde als een Denon dubbele cd-speler.

Daar heb je dan ook direct het grootste nadeel mee te pakken : het is een dubbele 19 inch controller, dus geen tabletop. Veel dj's werken liever met een tabletop model en dan is je budget al snel ontoereikend.

Als je ook nog geen mixer hebt kun je eens kijken naar Numark of Reloop, die hebben leuke, betaalbare setjes met 2 tabletop midi controllers en een mixertje ineen.
    Last edited by Geluid-en-licht.com; Wednesday-20-07-2011, 23:26.

Comment

Inderdaad, ik zou het "cd tijdperk" maar overslaan en me verdiepen in een controller.
      Hiervan zijn tegenwoordig voldoende betaalbare exemplaren op de markt.

Comment

Als je midi wilt gaan draaien, beveel ik je de Denon MC6000 aan. Is wat duurder maar dan heb je ook wat. Is een zeer mooi apparaat om mee te werken, vind ik zelf(en er zijn nog wel wat meer mensen met me eens).

Comment

Zo prachtig dingetje!

Helaas is budget gezakt naar rond de 200/250.
          Weet iemand hier nog iets leuks voor?

Comment

Voor alleen een controller?

Comment

Nee, voor iets wat goed speelbaar is en wat een beginner zoals ik iets op kan leren.
              En hopelijk dan ook nog vrij stevig etc is dat het niet snel kapot gaat.

Cd controller maakt niet uit maar het liefst geen 19" niet mijn smaak.
              En je mag van mij ook iets op noemen dat bax niet heeft ofzoiets :P

Comment

Dan zou ik een setje mooie HiFi luidsprekers bij je tweedehandswinkel zoeken met een mooi versterkertje erbij! Ik heb voor tien euro 2 Pioneer 120watt RMS 3-weg luidsprekers daar gehaald...
                Ik zou eens goed kijken, maar ik denk dat de Behringer BCD3000 de beste keus blijft. Je hebt dan iig een ingebouwde geluidskaart van vrij hoge kwaliteit, veel knoppen en de fijne Traktor DJ software. Kost geen drol als je kijkt naar wattie doet en bij mij doet hij het al 1,5 jaar uitstekend.

Comment

Aha, dus een behringer!
                  Ziet er wel aardig uit!

Editje: Als ik beetje de smaak te pakken heb ik wil is als entertainment gaan draaien bij een feestje zeg maar is het dan ook nog goed genoeg?
                  Last edited by Slowburn; Saturday-23-07-2011, 00:26.

Comment

Working...
                  X