Announcement

Collapse
No announcement yet.

drive in show gezocht

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ronennieshow View Post
    Ik zou gewoon contact op nemen met geluid en licht . com. Voor zover ik kan bepalen kan die je vast een goed en passend advies geven voor in jou regio.
    Haha bedankt voor je vertrouwen (en jou ook Mol) maar geluid-en-licht.com geeft helemaal geen advies, www.geluid-en-licht.com is gewoon een verzamelsite voor geluid en licht bedrijven en drive-in shows.

Een soort startpagina voor onze branche dus, maar dan met meer gegevens (startpagina's vermelden meestal alleen de website, wij alle NAW gegevens) en daarnaast proberen we ook nog wat interessante artikelen in het wiki gedeelte te schrijven.

Iedereen kan bij ons een gratis vermelding krijgen, en wij zijn absoluut niet verantwoordelijk voor de geleverde kwaliteit. Wij zitten daar ook niet tussen en verdienen daar ook niets aan.

Nu heeft geluid-en-licht.com natuurlijk ook een eigen drive-in show (meerdere zelfs) maar die worden verkocht via www.djhuren.nl en zijn heel wat duurder dan 200 euro...

En inderdaad, er zijn ook een hele hoop drive-in shows die het voor de hobby doen. Ik ken echter weinig goede drive-in shows die voor minder dan 350 euro komen, ook de hobbyisten niet.

Mensen die voor 200 euro komen inclusief alle apparatuur zijn meestal de beginners die nog weinig klussen hebben. Dat is helemaal niet erg, die moeten het ook leren, maar niet op een bruiloft waar je 10.000 euro voor uitgeeft. Een bruiloft is namelijk helemaal niet moeilijk als je weet hoe het moet, maar om te weten hoe het moet heb je wel flink wat ervaring nodig...
    Last edited by Geluid-en-licht.com; Sunday-08-04-2012, 19:01.

Comment

Zoals ik al zei zeg ik niet dat het onmogelijk is. Ik zeg alleen dat je over het algemeen voor een goede bruiloft show echt wat meer ervaring nodig hebt.

Ik draai ook hobby matig. Als je naar bedrijven gaat dan piep je al wel helemaal anders. Het bedrijf waar ik een 2 jaar in dienst ben geweest telt al een goede 400 euro alleen al voor de spullen. Dan nog eens een 45 a 50 euro per uur voor een dj.

Maar als je voorzien bent en tevreden dan is het goed he.

Ik gaf alleen aan dat je er in de meeste gevallen geen wonderen voor kunt verwachten. In mijn regio ken ik er erg veel. Heb ik er erg veel gezien en van eigenlijk bijna allemaal weet ik de prijs ( en zij van mij ) Op die ervaring gaf ik alleen aan dat er voor 200 euro weinig te krijgen is wat ik op een bruiloft neer zou willen zetten ( en al helemaal niet op me eigenste ).

Verder denk ik dat 95% van alle feesten in de particulieren sector gedraaid worden door hobbyisten. Maar geloof me ook daar zit erg veel verschil in. Voor een bruiloft zou ik net zoals mol al aan gaf er niet blind voor gaan. Het is wel HET feest. Niet zomaar iets wat er op de achtergrond mee draait.

Ik denk dat je pas echt beseft wat het verschil tussen de ene hobby dj is en de andere als je een keer echt 2 verschillende gezien hebt. 1 wat goedkopere en 1 met meer ervaring en een helaas ook wat hogere prijs.

Comment

Ik geef de mensen altijd de raad, probeer de dj die je wenst te boeken aan het werk te zien enkel zo weet je of je hem goed vind of niet want er zitten veel beginners tussen die niet weten wat ze moeten draaien en enkel maar gelul en gebrul door de micro sturen en krijg dat maar als dj op je bruiloft, ook al vraagt hij maar 100, dan heb ik liever iemand die 400 euro vraagt maar er een knalfeest van maakt waar iedereen 14 dagen later nog over spreekt.

Comment

Originally posted by DjRRRenetjuh View Post
          Hoe kan je zoiets zeggen?! Je weet helemaal niet wat ik heb en hoe of wat. Dus graag eerst kijken/luisteren en dan verder praten.
          Do the math!

Een dergelijke drive-in show kan ik echt niet voor 175,- neerzetten, zelfs niet als ik en m'n maatje er gratis staan.
          Mijn 'grote' show (waar we hier over zouden praten qua geluid) kost ietsje meer dan het dubbele (in de btw), maar als ik zie hoeveel werk er in de voorbereiding gaat voor feestjes die ik normaal draai als het gaat om offertes, materiaalplanning, logistiek, pakken en laden dan maak ik daar heel wat gratis uurtjes voor. Als je dan bedenkt dat je materiaal en transport ook afgeschreven moet worden kan 175,- nooit rendabel zijn, tenzij je heel goedkoop materiaal hebt wat niet pas na een keer of 15 verhuren is terugverdiend.
          Het resultaat moet dan erg dicht in de buurt komen van 4x spastisch knipperende LEDparren en 2 Skytec topjes in de clip met 96kbit Limewire muziek. Lijkt me niet wat men zich van een bruiloft voorstelt...

Ow, misschien zit ik er naast en zet jij topmateriaal neer voor niks, kan best. Maar ik snap niet waarom je dat zou doen en dan blijft mijn standpunt overeind: niet rendabel.

Comment

Originally posted by renevanh View Post
            Do the math!

Een dergelijke drive-in show kan ik echt niet voor 175,- neerzetten, zelfs niet als ik en m'n maatje er gratis staan.
            Mijn 'grote' show (waar we hier over zouden praten qua geluid) kost ietsje meer dan het dubbele (in de btw), maar als ik zie hoeveel werk er in de voorbereiding gaat voor feestjes die ik normaal draai als het gaat om offertes, materiaalplanning, logistiek, pakken en laden dan maak ik daar heel wat gratis uurtjes voor. Als je dan bedenkt dat je materiaal en transport ook afgeschreven moet worden kan 175,- nooit rendabel zijn, tenzij je heel goedkoop materiaal hebt wat niet pas na een keer of 15 verhuren is terugverdiend.
            Het resultaat moet dan erg dicht in de buurt komen van 4x spastisch knipperende LEDparren en 2 Skytec topjes in de clip met 96kbit Limewire muziek. Lijkt me niet wat men zich van een bruiloft voorstelt...

Ow, misschien zit ik er naast en zet jij topmateriaal neer voor niks, kan best. Maar ik snap niet waarom je dat zou doen en dan blijft mijn standpunt overeind: niet rendabel.
            Lijkt me eerlijk gezegd ook.

Comment

Bedankt voor de tips die jullie me allemaal mee geven (vooral mol).
              Ik ga er mee aan de slag.

Comment

Slotje

Comment

U stuurde een aanvraag, omdat U op zoek bent naar entertainment voor op Uw bruiloft op 20 juli 2012. Ik weet niet of U inmiddels al voorzien bent, maar wij kunnen U het volgende aanbieden:

Onze complete Party Show ziet er als volgt uit:

Onze Party Drive In Show, met uitgebreide lichtshow, incl. een DJ en een LJ.
                  Een spetterend live optreden van onze zangeres Robina Souilljee** (www.robinasouilljee.nl )
                  Entertainer Jack, die de gasten verwelkomt met enkele live gezongen nummers van o.a. Dean Martin, Frank Sinatra en Michael Bublé en er, samen met onze DJ en LJ voor zorgt dat de voetjes van de vloer gaan

De prijs voor dit totale programma is normaalgesproken 750 Euro, maar tijdens onze voorjaarsactie (d.w.z. als U met ons een afspraak maakt om U het een en ander te komen laten zien/horen) betaald U slechts 695 Euro.

** Onze zangeres Robina Souilljee heeft meegedaan aan het SBS6 programma "The Winner Is'". Op de volgende link kunt U haar optreden zien:

De muziek die onze DJ draait, wordt geheel aangepast aan uw wensen! Onze Drive In Show kan qua afmetingen uiteraard aangepast worden aan de locatie.

Onze website is: www.soeljee.nl

Op de link http://www.youtube.com/user/minimani.../0/xrWta8fb-Ww is een stukje te zien van onze show.

Graag zijn we bereid om in een persoonlijk onderhoud het een en ander aan beeld en geluid te komen laten zien en horen. Dit uiteraard geheel vrijblijvend.

Mocht U voor ons kiezen, gaan we er een hele gezellig avond van maken en een knallend feest. Wij hebben er in ieder geval zin in.
                  Mocht U niet voor ons kiezen, dan wensen we jullie uiteraard een hele fijne dag toe. Laten U het me dan nog even weten?

Ik hoop spoedig van U te vernemen.

Groetjes,
                  Ans Souilljee
                  Soeljee Entertainment Produkties
                  Leeghwaterlaan 2
                  7424 AD Deventer
                  Tel. 0570 513214 of 0655 740228

Comment

Originally posted by renevanh View Post
                    Voor een hobbyist hoeft het ook niet rendabel te zijn, die doen het namelijk niet voor het geld. Al het geld wat er verdiend wordt gaat meestal ook direct weer terug in de drive in.

Aan de andere kant: iemand die genoeg optredens heeft (en dus ook ervaring) gaat niet voor zo'n laag bedrag op pad, want hoe meer geld hij krijgt, hoe meer (en betere) apparatuur hij kan kopen.

Zoals ik al zei, de meeste hobbyisten die behoorlijk wat optredens hebben vragen zo rond de 350 euro.

Comment

Originally posted by ansjuuhhhh View Post
                      U stuurde een aanvraag, omdat U op zoek bent naar entertainment voor op Uw bruiloft op 20 juli 2012. Ik weet niet of U inmiddels al voorzien bent, maar wij kunnen U het volgende aanbieden:
                      Volgens mij hebben we met een gelovige te maken, heb nog nooit zo vaak een hoofdletter u gezien. Nou ja, misschien in de kerk maar that's it. :o

Nee grapje! ziet er goed en professioneel uit!

Comment

Gelovige spammen niet..
                        Halve pagina vol met reclame over geweldig dit en super dat.... (en dan maar 2 posts op het hele forum)

Verder 200 euro voor een fatsoenlijke dj kan... (maar dat is dan redelijk voor allen een DJ zonder apparatuur Tel maar een 200/8 uur = 25 euro per uur niet gek veel als daart ook mog muziek van moet worden gekocht en das dan zonder voorbereiding etc.). Geluidssetje voor 100 man? kijk eens waar je dat los kan huren? kost je ook al zon 150 euro: leuke lichtset erbij? ook dat kost zon 150 euro .. ofwel... 400 euro voor een goede drive-inn show is helemaal niet veel.

Comment

Als het nog niet te laat is kan je altijd contact opnemen via http://hotrodradio-on-tour.webs.com/ Wij draaien vanuit het radiostation Hotrodradio! :)

Comment

... en dat is dus een voorbeeld van zon <250 euro show die iedereen net aan het afraden is voor een bruiloft ...

Comment

Dit begint een beetje uit de hand te lopen, wordt meer een vergelijkingstopic dan daadwerkelijk hulp voor de topicstarter. Slotje op het topic, iedereen die de topicstarter denkt te kunnen helpen, kan hem een PM sturen met informatie/prijsopgave/etc.

Comment

Working...
                              X