Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginner zoekt DJ/producer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginner zoekt DJ/producer

Ik ben Michel, 26 uit Den Haag....

Ik ben op zoek naar een DJ/producer die mij op het goede pad zou kunnen zetten v.w.b. m'n djskills.

Zelf ben ik net begonnen met draaien, apparatuur aanschaffen etcetc en ik ben nu
    dus op zoek naar een DJ of producer met wie ik mee zou mogen kijken, die mij e.e.a. wil/kan leren en uit wil leggen noem maar op... Iemand die me door de beginfase heen kan loodsen zeg maar... :wink:

Heb je interesse of een voorstel?? Mail me!

Das wel een heel goed punt eigenlijk ja!
    als meerdere zich aanmelden zou ik ook graag wat extra hulp willen

Comment

Onderneem zelf aktie en durf naar dj's toe te stappen. Berijk je een stuk meer mee.

Comment

Niet op elke locatie is het mogenlijk iemand mee te nemen / mee te laten kijken en misschien zelfs even een paar platen te laten draaien. Maar je bent welkom op m'n stamplekkie in Doeticnchem en vanaf september weer in Amsterdam. Check m'n site voor locaties....en laat me van te voren even weten dat je komt. Staat er een drankje klaar en een hoop wijsheid (hoop ik dan).

Comment

zit ook in dezelfde discotheek in doetinchem als mss stephanie

dus mag ook bij mij

Comment

Hoi,
            Ben zelf nu ook bezig met sparen/aanschaffen apparatuur, mja, ik weet t, maar ik wil gewoon een mooi pioneer setje.. en jah.. dat duurt lang.(zeker met t geld dat ik als 15-jarige verdien) Kan hopelijk deze maand nog aan mijn Djm 400 komen, en dan koop ik tijdelijk een goedkope dual cd-speler. Kan ik Iig al iets ;). (Ff voor de trouwe mensen onder ons, heb al mn eerste cd'tje gekocht.. jaja, cd-kopende jeugd!)

Maar ff on-topic: Ik heb tijdje terug bij de afterparty van de blue-man group ook even bij die Dj gestaan. Niet echt heeel veel van opgestoken, was meer 10 minuutjes even kijken bij zn setje :P . Maar ik zou ook wel ns een keer willen komen kijken een avond bij een van jullie, vooral Stephanie, omdat je toch wat van mn naam weg hebt, nee, eigenlijk omdat A'dam voor mij nog wel een keer te doen is om te komen kijken. Lijkt me leuk en leerzaam, alleen weet ik niet of ik dan al 16 moet zijn :roll: , want dan wordt het pas november dat ik kan. Zal ik dan, tegen de tijd dat jij bij mij in de buurt komt draaien een mailtje sturen? Hou ik je site wel in de gaten..;) (En als ik een tip mag geven, kan je er niet een paar foto's van jou in actie op zetten??)

Mzzls, Stef

Comment

die foto's zijn echt absolute top secret

ben in deze ook niet omkoopbaar ;)

Comment

@steffjuh+topic opener:

ik heb zelf me vaste discotheek hier in enkhuizen,
                draai ma,di,wo o.v.b donderdag altijd, en zaterdag als ik ingeplant sta, en soms nog zondag.

als je een donderdag niks te doen heb kom maar langs.
                is 84 km rijden zie ik, dus kijk maar of je dat ervoor over hebt.
                die discotheek is wel de moeite waard. marcello heeft er 1x gedraaid, was een leuke avond (Y).

maja, je hebt al genoeg aanbod zie ik zo;)

Comment

Wie staat waar volgende week vrijdag?

Comment

@ tomazos

Ben ook wel eens in medemblik (bij mn pa) en dan is enkhuizen niet zo ver meer.;), Zal een keer kijken of ik langs kan komen.

Mzzls, Stef

Comment

Originally posted by Stefjuuh
                      alleen weet ik niet of ik dan al 16 moet zijn :roll: , want dan wordt het pas november dat ik kan.
                      Euhm...Amsterdam is minimaal 18 :)

Comment

Beginner zoekt DJ/producer

Klinkt misschien wat stom, maar als je het mij vraagt zou ik toch echt gewoon zelf thuis gaan oefenen! De meeste wat meer ervaren dj's onder ons zijn waarschijnlijk ook zo begonen, en dat hoort volgens mij een beetje bij het hele proces. Leer eerst die apparaten goed kennen, de stijl die bij je past, en dus vooral ook je eigen muziek!
                        Oefen met het gelijk laten lopen van wat kale beats; als je een beetje ritme-gevoel hebt (lijkt me wel;-) is het net als fietsen! Eerst snap je er geen hol van, maar na wat oefening gaat het bijna vanzelf.
                        Zorg dat je met je ogen dicht (of bij weinig licht) de belangrijkste knoppen, faders etc. weet te vinden; kortom; GEWOON OEFENEN!

Je kunt wel met een DJ samen achter de draaitafels gaan staan, maar da's net zoiets als naar een F-16 piloot kijken; je ziet precies wat die persoon allemaal doet, terwijl je eigenlijk geen idee hebt waar al die knoppen voor zijn ;-)

Los daarvan zijn er volgens mij voldoende filmpjes, tutorials etc. te vinden op het web. Is misschien wat handiger.
                        Er is ook nog zoiets als een DJ-school, maar dat is werkelijk de grootste grap in DJ-land. Dan gaat iemand anders jou ZIJN/HAAR maniertjes aanleren, terwijl het naar mijn idee vooral om creativiteit van jezelf gaat!

Dat alles komt niet vanzelf aanwaaien, maar nogmaals; ik denk niet dat het veel nut heeft om over de schouder van anderen mee te kijken. Als je weet hoe alles werkt, is het gewoon een kwestie van naar een club gaan, en vanaf de zijkant kijken wat een DJ allemaal doet; dan weet je namelijk waar ie mee bezig is en dan leer je misschien wat leuke tricks.

Maar probeer het eerst eens zelf; da's mijn mening; Zo heb ik het ook geleerd hoor, en ik durf wel te zeggen dat ik een goede dj ben ;-)

Comment

Volledig mee eens met bovenstaand verhaal.
                          De meeste beginnende "dj's" denken dat ze na een half jaar wel al kunnen draaien. Nou, neem van mij aan, DAT LUKT JE NIET!!

Het is ook exact wat Near_Earth_Object (what's in a name :wink: ) zegt: je kan pas iets als je er heel erg veel voor oefent. Natuurlijk komt er ook een stukje talent bij kijken, maar ook interesse in de muziek en de apperatuur. Als jij denkt "Hey, kijk nou, die Tiësto vliegt de hele wereld over en verdiend heel veel geld!! Dat wil ik ook!!" denk dan maar niet dat je dat ook gaat lukken. Er komt namelijk veel meer bij kijken dan alleen maar geld willen verdienen, reizen en alle mooie vrouwen die als een blok voor je vallen! Je moet (vind ik) toch "iets" met muziek hebben.

En ter info: Ik ben vroeger inderdaad ook begonnen met de goedkoopste apperatuur. Ik had 1 heeeeeeeeeeeeel oude Technics draaitafel (nog van voor de SL1200), waar weliswaar wél pitchcontrol op zat en 1 draaitafel (waarvan ik het merk niet meer weet) waar géén pitch op zat. Mijn mengpaneel (van Alecto) was er 1 van 2 kanalen, zónder hoog, laag en midden regeling (eigenlijk kon je helemaal niets er op regelen, behalve dan dat je de 2 kanalen harder/ zachter kon zetten).
                          Daar heb ik zeker 2 jaar mee moeten etteren, voordat ik wat anders (iets beters) kon kopen. Pas veel later heb ik wat meer professionelere apperatuur gekocht.

Met die "zooi" ben ik vanaf ongeveer 1989 gaan oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen en pas in 1991 heb ik het voor het eerst aangedurft om voor een klein publiek te draaien.

Comment

Originally posted by DJDyno
                            Volledig mee eens met bovenstaand verhaal.
                            De meeste beginnende "DJ's" denken dat ze na een half jaar wel al kunnen draaien. Nou, neem van mij aan, DAT LUKT JE NIET!!
                            lol, idd.. een gassie wou een dj battle tegen me houden, heb ik afgewezen. is een jongen van 15 die in april begonnen is.. hij heeft me 1x zien draaien toen er geen publiek was, btje play pauze werk. maja, nu gaat hij ze hele school uitnodigen als die "battle" er is.. hij is dus ook nog geen eens een halfjaar bezig en denkt de sterren van de hemel te draaien.. en dan zegtie van: "neem ma zakdoekjes mee, je gaat huilen aant einde"

en op school: tomas kan niet draaien, ik maak hem in bla bla bla.. dat hoor je dan via via van mense die dr wel om konden lache..

zo zorg je voor je eigen ondergang!!!,niet kwa battle tegenove rmij ofzo.. maar andere dj's zwart maken zonder jezelf bewezen te hebben..
                            ik ken ALLE dj's hier uit de regio.. en ik zal hem niet veel sneller helpen..
                            en als je hem echt zat bent dan pleeg je een belletje en komtie nerges meer aan de bak.

terwijl ik een andere jongen ken, die regelmatig ff bij mij thuis langs komt, of soms vraagt om mee te mogen draaien.. dat is anders.. die zal je sneller helpe toch?

KIJK en VRAAG dus mee... ipv heel stoer en kleinerend te doen tegenover andere dj's..

beter vragen dan in een negatief daglicht staan toch:),

@stefjuh.. 0613447356 me tel nummer, als je in medemblik bent moet je maar even bellen

Comment

Zeker mee eens dat je thuis moet oefenen maar dat houd ook een keer op. Je draait voornamelijk wat je zelf leuk vind, je leert niet hoe je een dansvloer moet vullen en vol moet houden en je leert geen feestje te bouwen. Met een Dj mee draaien in het begin kan ik zeker wel aanraden. Zo leer je snel en effectief je muziek collectie uit te breiden en je kan afkijken hoe die een feest bouwt en dit zelf thuis gaan proberen te copieren (Doorstartjes maken, nummers eerder afkappen enz) En als je elke keer een paar plaatjes tussen door mag draaien en dat steeds meer mag gaan doen leer je zelf uiteindelijk hoe je zelf een hele nacht kan gaan draaien in een bar/dancing/discotheek/kroeg/schoolfeest enz enz. Dus om kort samen te vatten: blijf thuis oefenen maar kijk ook verder en voornamelijk in de praktijk.

Comment

Working...
                              X