Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj's gevraagd

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ArCee
    Toen ik een paar jaar geleden in Altamira draaide pakte ik 350 euro op een avond, van 22.00 tot 02.00 uur en hoefde niet eens te mixen, gewoon blokjes met van alles wat :wink: R&B, danceclassics, Trance/Dance en apres ski meuk. Is trouwens ook de reden dak er mee genokt ben :lol:
    Toch niet Altamira in Schoorl he?

Comment

afgezien van 't geld
      de 24/7 beschikbaarheid: hoe groot is dan alsnog de kans dat je eruit gepikt wordt om te komen draaien ?

Ik bedoel: er bestaan toch legio van dit soort sites 8O

Comment

Originally posted by djtimm
        afgezien van 't geld
        de 24/7 beschikbaarheid: hoe groot is dan alsnog de kans dat je eruit gepikt wordt om te komen draaien ?

Ik bedoel: er bestaan toch legio van dit soort sites 8O
        Vast wel, maar niet geschoten is altijd mis. Ik hoor het hier in de buurt veel te vaak en zelfs van jongens met serieus talent: "Waarom zou ik dat proberen? Beetje heel nederland doorkrossen om een feestje te draaien... Daar breek je echt niet mee door hoor."

Kijk met zo'n instelling moet je ook niet lopen zeuren dat je niets kan berijken als dj....

Comment

Wat lopen jullie allemaal om geld te zijken! Je krijgt toch niet meer dan dat ze je bieden. Ben je het waard dan krijg je het vanzelf wel. Maar niet bij de eerste de beste keer oow dat is te weinig. Laat ik niet eens de telefoon opnemen. En verdien je al meer of vind je eht te weinig meld je je toch gewoon niet aan.

Comment

Originally posted by dj_joey
            Wat lopen jullie allemaal om geld te zijken! Je krijgt toch niet meer dan dat ze je bieden. Ben je het waard dan krijg je het vanzelf wel. Maar niet bij de eerste de beste keer oow dat is te weinig. Laat ik niet eens de telefoon opnemen. En verdien je al meer of vind je eht te weinig meld je je toch gewoon niet aan.
            Nou kijk.. Hij wil

Alle dj's en drive-in shows dienen in het bezit te zijn van een KvK nummer en/of een VAR verklaring.
            Wij werken uitsluitend met leveranciers die zelf een factuur met BTW kunnen (en mogen) uitschrijven.

- Alle dj's en drive-in shows dienen ten minste 5 jaar aantoonbare ervaring te hebben als professioneel bedrijf of freelancer.

- Alle dj's dienen ten minste 20 jaar oud te zijn en te beschikken over eigen vervoer.

- Alle dj's dienen in het bezit te zijn van een legale muziekcollectie. Drive-in shows dienen te beschikken over professionele,
            representatieve apparatuur zonder reclame (naam op een meubel is toegestaan, telefoonnummer en website niet).
            Als je een KvK nummer hebt en je kan/mag een factuur met btw uitschrijven. En je hebt 5 jaar ervaring als freelancer of in een professioneel bedrijf, is 100/150 euro toch echt een beetje te weinig. En dan hebben we het nog niet over de prijzen van je platen/cd's. Tenzij je met gebakken schijfjes staat te draaien... Maar dat wil meneer ook niet.

Oftewel prijzen omhoog. Of eisen naar beneden. (Wat ook niet helemaal slim is omdat je dan illegaal bezig bent.)

Comment

Boem, knal, daar istie weer!!! :twisted: :twisted: :twisted:
              Als je dus voor dat bedrag kan werken is het zoals zovaak gezegd niet mogelijk om legaal bezig te zijn. Ik kan dan ook uit je reactie opmaken dat jij nog steeds niet legaal bezig bent en het lijkt me dan ook beter als je je ondoordachte illegale pubermening voor je houd zolang het hier om een professionele discussie gaat.

Ben blij dat je weer terug bent maar voor slap gelul is nu zelfs een officieel topic dus ga daar even mekkeren okay?! :twisted: :twisted:

Comment

JOEY!!

Hij leeft nog!!

Weer wat leven in de brouwerij ;)

Comment

OK dan even een lesje realiteitszin voor de puberale MP3 prutsers die de problematiek niet helemaal begrijpen.

Legaal bezig zijn betekend dat je als ondernemer ingeschreven bent bij de KVK (daar moet je voor betalen). Je moet voor de omzetbelasting, ook wel Belasting over de Toegevoegde Waarde of BTW genoemd een belastingnummer aanvragen bij de heren van de Blauwe Envelop. Je moet een boekhouding voeren (tijd en geld) en die middels een BeCon of een accountant jaarlijks een balans over op laten stellen. (nog meer geld) Over je winst betaal je dan ook nog eens belasting. Je kan niet altijd dezelfde platen laten horen, dus je bent verplicht regelmatig je verzameling uit te breiden, dat kost geld en tijd je moet per slot van rekening immers al die vette sounds gaan luisteren. Om ergens te draaien heb je ook transport nodig, misschien kom jij een heel end met je skelter, maar mijn auto doet ongeveer 86 eurocent per kilometer aan kosten. Je moet aan reclame doen om nieuwe klanten te werven, dat betekend een professionele website, visitekaartjes en misschien nog wat leuke gadgets om weg te geven. Je bestaande materiaal verslijt, dat moet gerepareerd worden en als de tijd daar is vervangen worden, daar moet je dus voor sparen, bij bedrijven heet dit afschrijving. En misschien wil je ook nog wel uitbreiden qua materiaal, daar moet je dan ook voor sparen, dit worden provisies genoemd. Vervolgens heb je als bedrijf nog een aantal aansprakelijkheidsrisico's, daar moet je je dus voor verzekeren en dat is nou niet bepaald geschenkt. Tel daar de kosten van verbruiksmateriaal enzovoorts bij op en dan kom je toch aan aardig wat kosten. En dat moet allemaal betaald worden uit de gigs die je hebt. Je kunt er niet van uit gaan dat je elk weekend volgeboekt zit, een beschikbaarheids percentage van 50 - 60 % is heel normaal. En dan moet je aan het eind van de maand ook nog in staat zijn om je boterhammen te smeren, liefst met beleg.

En dan komt er één of andere sukkelaar die je 150 euro bied om 4-5 uur te werken en gezellig stoelendans te doen met tante Sjaan. Of om enthousiast te doen over de zoveelste versie van het Boodschappenlied...

Wat mij betreft betaalt ie dan net zoals elk ander de normale prijs, of hij steekt die 150 pleuros maar waar de zon niet schijnt en doet het zelf maar. Ik ga er me in ieder geval dan niet over opwinden.

Comment

Originally posted by drive-in apollo DJ Wessel
                    Nou kijk.. Hij wil

Alle DJ's en drive-in shows dienen in het bezit te zijn van een KvK nummer en/of een VAR verklaring.
                    Wij werken uitsluitend met leveranciers die zelf een factuur met BTW kunnen (en mogen) uitschrijven.

- Alle DJ's en drive-in shows dienen ten minste 5 jaar aantoonbare ervaring te hebben als professioneel bedrijf of freelancer.

- Alle DJ's dienen ten minste 20 jaar oud te zijn en te beschikken over eigen vervoer.

- Alle DJ's dienen in het bezit te zijn van een legale muziekcollectie. Drive-in shows dienen te beschikken over professionele,
                    representatieve apparatuur zonder reclame (naam op een meubel is toegestaan, telefoonnummer en website niet).
                    Als je een KvK nummer hebt en je kan/mag een factuur met btw uitschrijven. En je hebt 5 jaar ervaring als freelancer of in een professioneel bedrijf, is 100/150 euro toch echt een beetje te weinig. En dan hebben we het nog niet over de prijzen van je platen/cd's. Tenzij je met gebakken schijfjes staat te draaien... Maar dat wil meneer ook niet.

Oftewel prijzen omhoog. Of eisen naar beneden. (Wat ook niet helemaal slim is omdat je dan illegaal bezig bent.)
                    Der zijn Dj's die dat allemaal hebben en er toch niet veel van bakken en dan dit toch grijpen. En nu kan je wel blijven zeuren over die prijzen je krijgt toch niet meer bij hun.

Comment

Originally posted by djtnox

Boem, knal, daar istie weer!!! :twisted: :twisted: :twisted:
                      Als je dus voor dat bedrag kan werken is het zoals zovaak gezegd niet mogelijk om legaal bezig te zijn. Ik kan dan ook uit je reactie opmaken dat jij nog steeds niet legaal bezig bent en het lijkt me dan ook beter als je je ondoordachte illegale pubermening voor je houd zolang het hier om een professionele discussie gaat.

Ben blij dat je weer terug bent maar voor slap gelul is nu zelfs een officieel topic dus ga daar even mekkeren okay?! :twisted: :twisted:
                      Ik zie jou befrijf ook nergens staan? En nope ik ben nog niet legaal bezig maar dat heeft te maken dat ik als leerling mijn gigs doe naast ervaren Dj's en ik ook vrijwillig draai.

Comment

@ Joey - Die "ervaren" DJ's zullen ook niet echt professioneel zijn, als ik het "genoegen" zou hebben had ik jou tezamen met jouw attitude en taalgebruik al lang en breed achter de tafels hebben weggetrapt. :twisted:

Comment

Stoere praat hoor met je trappen.

Comment

Met mijn staat van dienst denk ik niet dat ik echt stoer hoef te doen, diegenen die mij kennen weten wat ze aan me hebben...

Ik heb vaker beginnende DJ-tjes weggestuurd. Aan de andere kant heb ik ook best wel vaak beginnende DJ's die echt talent hadden een kans geboden. En sommigen hebben die ook gegrepen en zijn nog best groot geworden ook.

Die die ik weggestuurd heb was meestal wegens het feit dat ze niet de juiste attitude hadden om het als DJ te maken.

En trappen kan ik heel goed, ik doe al vanaf mn derde aan allerlei oosterse zelfverdedigingssporten. :twisted:

Comment

Originally posted by LorddeWorde
                              Met mijn staat van dienst denk ik niet dat ik echt stoer hoef te doen, diegenen die mij kennen weten wat ze aan me hebben...

Ik heb vaker beginnende DJ-tjes weggestuurd. Aan de andere kant heb ik ook best wel vaak beginnende DJ's die echt talent hadden een kans geboden. En sommigen hebben die ook gegrepen en zijn nog best groot geworden ook.

Die die ik weggestuurd heb was meestal wegens het feit dat ze niet de juiste attitude hadden om het als DJ te maken.

En trappen kan ik heel goed, ik doe al vanaf mn derde aan allerlei oosterse zelfverdedigingssporten. :twisted:
                              Noem maar eens een paar die het door jou gemaakt hebben. En de wereld is groter dus genoeg andere kansen waar die mensen wel aan de bak kunnen komen. En te derde ligt het ook vaak aan de omgeving waar een Dj ander op kan reageren zoals wat nu gebeurd, het lopen klagen over een bedrag terwijl ze niet gedwongen zijn zich in te schrijven terwijl die jonge gewoon iets op poten wilt zetten.

Comment

Als DJ maak je het in de eerste plaats zelf, dus ik maak geen mensen groot, dat doen ze zelf wel, ik kan ze alleen helpen door ze kansen te geven met draaien. En daar heb ik een aantal mensen best mee kunnen helpen. Om dan meteen te claimen dat het aan mij ligt... dan moet je net zo dom en puberaal als jou kunnen denken en dat is voor mij toch echt een paar niveautjes te laag. (Geografisch gezien zo ongeveer zo diep als de Marianentrog)

Maar als bijvoorbeeld een DJ die europawijd bekend is in mijn scene tegen mij zegt dat het deels dankzij mij is omdat ik kansen gegeven heb om op parties in Luxemburg en Nederland te draaien en desbetreffend persoon heb meegesleurd naar een aantal optredens... dan denk ik dat ik mijn opmerking hierover rustig mag maken.

En ja, je kan meerdere kansen hebben... maar is dat echt zo? Ik weet niet hoe het in Nederland is maar hier kennen de meeste DJ's elkaar bij voor- en bijnaam, als er eentje ergens eruit wordt geflikkerd omdat het een rotte appel is dan weet de rest dat in no-time. Dan is emigreren naar een ander werelddeel zo ongeveer nog de enige optie die je rest om nieuwe kansen te krijgen.

En de beste kerel mag wat mij betreft best wat op poten zetten, maar dan wel met normale tarieven die niet onder de normale marktprijzen liggen. ik heb net uitgebreid uitgelegd waarom het tarief wat hij aanbied gewoon te weinig is voor het type DJ's die hij wil, speciaal voor jou heb ik het zelfs nog in begrijpelijke taal geschreven.

Of moet ik het nog omzetten in tekst met ge-schei-den let-ter-gre-pen?

Comment

Working...
                                X