Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek ...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik zoek ...

Beste forum vrienden,

Ik draai al een paar jaar op het internet en heb een eigen internet radio
    maar ik wil een keer wat meer..

Ik ben eigenlijk op zoek naar een zender waar ik eens op de fm zou mogen draaien.

heeft iemand van jullie daar ervaring mee hoe je dat kan aanpakken?
    ik hoor het graag van jullie

groetjes Falco

Ik denk dat je dan het beste eens kunt aankloppen bij regionale zenders. Dan kun je daar eerst ervaring opdoen en als dat bevalt kun je altijd nog zien of je voor jezelf kunt beginnen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Ik denk dat je dan het beste eens kunt aankloppen bij regionale zenders. Dan kun je daar eerst ervaring opdoen en als dat bevalt kun je altijd nog zien of je voor jezelf kunt beginnen.
      Dat dus. Zomaar even radiomaken doe je niet, geloof me. Dat is een hoop stress waar je tegenaan gaat lopen. Denk aan uitvallende microfoons, redacteurs die 10 min. nadat de uitzending is begonnen pas met content komen, etc. Daar moet je mee om kunnen gaan.

Heb zelf een jaar de lokale omroep (Schouwen-Duiveland) gedaan, daar ging het nog vrij rustig. Kom je dan bij Omroep Zeeland als radiotechnicus, dat is echt een hele andere wereld. Laat staan een commerciële omroep zoals 538. Elke dag stressen, I'm sure.

Comment

Of je gaat info inwinnen bij Piet Piraat :)

Comment

Originally posted by marc View Post
          Of je gaat info inwinnen bij Piet Piraat :)
          Die draait op www.piratenland.eu ? :p

Comment

phahahaha!!!!!

ik denk da ge wel is gelijk kunt hebbe!!

nu voor de vraag van TS ik denk dat je gewoon de radiostations moet contacteren en laten horen wat je te bieden hebt...

Comment

3fm en 538 hebben allebei (meen ik) een DJ opleiding/talent programma binnen het bedrijf. Kijk eens op hun websites voor informatie hierover.

Uiteraard is beginnen bij een lokale omroep de beste manier om te beginnen. Zo zijn alle grote jongens (Giel, gerard Ekdom, Evers, Stenders, de Zwart, enfin de hele reeks) begonnen

Comment

okee dank je wel voor de tip dat wist ik niet van zo'n interne opleiding
                ik zal eens op hun site gaan kijken ;)

Comment

Er zijn meer dan genoeg lokale zenders die een extra handje kan gebruiken. Wij ( ik en me maatje van de ron en nie show ) zitten allebij al jaren bij de lokale omroep. Dat stressen valt wel mee hoor. Je moet je niet zomaar gek laten maken. Als ik het kan waarom zou jij het dan niet kunnen.

Verders als je intrisse hebt in een 3fm of 538 helaas daar kom je niet zomaar in 1 keer in. Je mag het van mij gerust proberen maak een demo en opsturen maar. Maar geloof me dit is net de voice of holland, popstar en idol 100.000 deelnemers en maar een paar worden eruit gepikt. Tuurlijk proberen kan altijd maar ik zeg je alleen dat de kans vrij gering is. Ik ken er wel genoeg die bij 3 fm teregt zijn gekomen. Er zitten er zelfs 2 die bij het zelfde radio station als ons gewerkt hebben. Zij zijn zelfs ongeveer tegelijk met ons begonnen. Daarnaast hebben ze zig steeds verder uitgebrijd opleidingen gevolgt en naar nog meer zenders gegaan om te gaan werken. Ze zijn steeds profesioneler geworden en hebben steeds meer geleerd. Zo zijn zij langzaam aan de top gekomen door gewoon kei hard te werken!!!

Een top radio man worden ( of dit nu techinicus of dj of redactie is ) komt niet ''zomaar'' uit de lucht vallen. Dus hup hup hup op naar de lokale zender en zet hem op en tot over een paar jaar bij 3fm.

Geen zin in al deze tijd en energie erin te stoppen??? Zie het dan net als ons. Een leuke uitdaging en extra hobby. Een soort van nieuwe uitdaging als uitbrijding op een passie.

Comment

Working...
                  X