Announcement

Collapse
No announcement yet.

gezocht: VJ (video mixer)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• gezocht: VJ (video mixer)

Hallo,

Ik ben gevraagd door een school om iets te doen tijdens een disco avond met een kale betonne muur van 6 meter breed en 5 meter hoog. ze zouden het gaaf vinden om een "vj" te laten draaien. het is dus de bedoeling dat je kan mixen met beeld.

Ken jij iemand of doe jij dit zelf? neem dan contact op met marco at fulleffect dot nl. het budget is niet veel (Zoals gewoonlijk bij scholen). verder zou ik ook graag wat referenties willen van dingen die je op dit gebied al gedaan hebt.

groeten, marco

We hebben hiervoor wel een soort van oplossing. Wat wij vaak met beeld doen is draaien met virtual dj ( dit is eigenlijk ook het enigste waar we het nog voor gebruiken ). We gebruiken dan een controller om de software aan te sturen ( denon hc 4500 ) en een gewone adio mixer voor het geluid. Het beeld regelt de software dan zelf naar scherm 2 van je pc. Hang hier een vga splitter/booster aan met flink wat schermen en beamers en tadaa. Weinig kosten spectaculair resultaat.

Met virtual dj kun je dan allerlei clips draaien en effecten overheen gooien.
    Verder hangen we vaak voor de vga splitter een 4 in 1 uit vga switch met daaraan een 2de pc ( toevallig een mac ) met hierop een software programma met allerlei visualisatie mogelijkheden, Je kunt er logo's mee bewerken verranderen bewegen echt van alles. Hierdoor kun je clips en visuals afwisselen.

Dan gebruiken we ook nog vaak onze sms balk. We hebben een eigen systeem waarmee we sms'jes in een balk op internet zetten deze balk openen we in onze pc's zetten de virtual dj of visual erboven en tadaa clipjes en visuals met een sms balk eronder super interactief.

Nu is het werken met meerdere pc's misschien niet binnen jou mogelijkheden maar een virtual dj met video interface zal neit zoon probleem zijn. Dan nog wat clips regelen en klaar is je klusje. Dan kost het weinig tot niets extra.

Comment

kost me dat als jij dat voor mij doet, ik ga daar zelf niet aan beginnen namelijk;)

Comment

Stuur maar ff een pm met de preciese info zoals plaats datum en tijden

wie weet heb ik tijd en kan ik wat voor je betekenen.

Comment

Working...
        X