Announcement

Collapse
No announcement yet.

opbrengsten festival

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• opbrengsten festival

hallo

ik en een vriend organiseren een openlucht festival 29-8 en ik vraag me af op hoeveel mensen we kunnen rekenen.
    Er komen 3 top dj's zoals martin garrix, bassjackers en alvaro
    Ik moet 3500 tickets van 12 euro verkopen haal ik dit met deze dj's? het is in Kalmthout België redelijk dicht bij antwerpen

Alvast bedankt

Als je je dit zo al af moet vragen zou ik er niet eens aan beginnen.

Ook is een evenement veel meer werk dan wat djs op een podium zetten. Zeker als het om 3500 personen gaat. Als ik dan je andere post op het forum lees. ik zou er met jou ervaring en kennis niet eens aan durven beginnen.

Gaat het fout. En die kans gok ik op erg groot in jou geval. Waar wil je dan dat verlies van betalen.

Comment

Als organisator draag jij alle verantwoordelijkheid. Heb je gedacht aan beveiliging? Brandveiligheid? Vergunningen? Belasting (event is openbaar, je laat mensen ervoor betalen, dat zijn inkomsten, over inkomsten moet belasting betaald worden. Moet ik nog even door gaan?

Weet je dus waar je aan begint? Heb je er 100% vertrouwen in? Niet? Niet doen! Kan je namelijk heel veel kosten als het helemaal mis loopt.
      Jij bent eindverantwoordelijk voor alles, ook als er ongelukken gebeuren. Waarom denk je dat hiervoor een aparte opleiding is? Waarom hiervoor
      aparte bedrijven zijn? Precies, het meer dan je denkt. En gelijk een 3500 man groot feest/festival organiseren, als beginner...

Ik zou je adviseren het niet te doen. Tenzij je echt weet waarmee je bezig bent.

Side note: waarom heb je in godsnaam dit topic een stuk of 30x gestart? Heel irritant.

Comment

alle dj's zijn gereserveerd en er zijn al zo 1500 tickets gereserveerd alle vergunningen heb ik en de brandweer heeft alles goedgekeurd
        ik heb trouwens al ervaring met feesten van zo 500 a 800 man

Wat zeggen jullie in dit geval?

Comment

Nou 1500 x 12 = 18.000.
          Als je van die omzet gegarandeerd bent...

Of je meer gaat verkopen, dat hangt ook heel erg van je marketing af en de regio. Zet Mooi Wark in een club in Amsterdam en er zullen veel minder mensen komen dan wanneer je hetzelfde Mooi Wark in een club in Harkstede zet. Extreem voorbeeld, maar je snapt mijn punt wel denk ik. In de hoeveelheid reclame en hoeveelheid mensen zie ik vaak wel een mooi lijntje bij onze voorstelling, vooral bij de wat minder bekende artiesten. Zeg dat Jochem Meijer komt en ze komen vanuit heel het land als het moet. Heb je met minder landelijk bekende artiesten te maken, ja dan is het hoe verder het bereik van je reclame, hoe sneller mensen zullen komen. Maar dan heb je ook niet genoeg aan alleen een paar namen op een poster. Zorg dus voor naamsbekendheid, denk aan promotiefilmpjes, etc. Mond tot mond reclame is belangrijk. Social media speelt de laatste tijd ook heel mee.

Comment

Nog steeds als je hier op een forum mensen om advies gaat vragen voor het organiseren van jou evenement. Niet doen.
            Daarnaast is het zo in Nederland dat een brandweer je plan wel goed kan keuren maar als het daadwerkelijk zo ver is nog gewoon van alles af kan keuren.
            Op papier ziet het er natuurlijk altijd anders uit dan in het echie.

Enne 1500 gereserveerde kaarten zijn die ook al betaald? Dus heb je dat geld dan ook werkelijk.

Ook is 3500 personen wel echt wat anders en komt er echt wel wat meer bij kijken dan bij 500 of van mijn part 800. Want das nog wel te doen ( mijn bruiloft waren al 400 gasten in totaal ) Maar goed als je zo zeker van je zaak bent snap ik niet wat je hier komt vragen. Ik zou me er niet aan wagen. Als het fout gaat en je gaat er een 50.000 mee in het schip moet je er heel erg veel voor werken om het te verdienen. Dus dan sta je voor niets te werken. ( en 50.000 is echt geen astronomische bedragen in zoon geval als het echt fout gaat.)

Maar goed we zullen zien en ik zie de foto's wel verschijnen in het topic poost hier je productie.

Comment

Ik heb je 4 andere topics in de andere subforums weggegooid. Vriendelijk doch dringend verzoek om dat soort dingen niet meer te doen, is nergens voor nodig.

Daarnaast ging je eerst al een verhuurbedrijf starten met het verhuren van CDJ-setjes, nu wil je evenementen gaan doen met de grootste namen ter wereld en je weet niet wat je voor een kaartje moet vragen... ik heb er mijn twijfels bij helaas. Kom eerst eens met een goede verzameling van wat je allemaal geregeld hebt én bewijs als je serieuze reacties wilt. Nu klinkt het allemaal nogal kort door de bocht en onrealistisch.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                Maar goed we zullen zien en ik zie de foto's wel verschijnen in het topic poost hier je productie.
                Of we lezen het eind augustus in de krant ;) of op het journaal, nu.nl...

Comment

als particulier is het vaak niet interessant om op eigen houtje een groter evenement te organiseren. (belastingen etc.) Het is interessant om voor iets dergelijks een bedrijfje op te richten/ met een bedrijf samen te werken (maar zorg dan aub dat je weet waar je aan begint!). Als het voor een goed doel was, dan kon je het nog onder naam van dat goed doel je evenement organiseren. Maar ik denk dat het nu wel wat te laat is om nog een bedrijfje op te richten of zoiets. Daarnaast zijn de regels voor een festival (bv veiligheid) strenger dan voor een (grote) fuif (want daar lijkt jouw evenement meer op aan de hand van wat ik er nu van weet)

Verder is, zoals al gezegd, een evenement van 3500 bezoekers niet het zelfde of een evenement van pakweg 800 feestvierders. 3500 personen samen is namelijk echt al een massa volk, als hier iets mis gaat, dan gaat het nogal rap echt goed mis.

Vergeet verder niet dat er in België zowat een overaanbod aan festivals is, zeker in de zomervakantie. In augustus heb je ieder weekend gemiddeld 3à4 festivals. Hoe wil je opboksen tegen de andere, al reeds bekende festivals. Wat bied jij dat anderen niet bieden, zodat ze naar jouw evenement komen? Goeie artiesten hebben ze overal, maar waarom blinkt jouw feest boven de andere uit? (de prijs? extra's? ...) doe best eerst een goed markt onderzoek, en ga dan beslissen of het wat kan worden. (want in belgië nog een extra zomerfestival lijkt me niet meer interessant).

Comment

Je hebt voor 18.000 martin garrix, bassjackers en alvaro kunnen boeken? Waar krijg jij je korting dan, Normaal betaal je meer per stuk.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                      Je hebt voor 18.000 martin garrix, bassjackers en alvaro kunnen boeken? Waar krijg jij je korting dan, Normaal betaal je meer per stuk.
                      als dit inderdaad klopt (van de exacte prijzen weet ik nu niets af) dan zijn uiteraard nog een heel pak kosten niet inbegrepen (licht/ geluid, medewerkers, omheining, sabam, overige artiesten...).
                      Verder is het wel zo da je soms (een kleine) korting kan krijgen als je meerdere artiesten bij 1 zelfde bureau boekt. Maar natuurlijk niet in die mate dat je voor 3 artiesten minder betaald dan dat je voor 1 artiest alleen zou betalen.

Comment

Ook zeg je al 1500 reserveringen te hebben. Hebben die dan al betaald?
                        Want dat zou wel krom zijn. Blijkbaar heb je alles nog niet voor elkaar, anders vroeg je hier niet om advies, maar
                        ondertussen heb je je wel al gebonden aan 1500 mensen (als dat zo is).
                        3.500 man, dat is, laten we zeggen, het klokgebouw in Eindhoven vol. Vergis je niet, dat zijn heel veel mensen.
                        500, pff, das de kleine zaal van de Oosterpoort, of een redelijk schoolfeest.

Verder is financiën en marketing (waar ook concurrentie bij hoort) altijd het eerste waar je naar kijkt voor je ook maar
                        iets gaat regelen.
                        Last edited by Groninger; Tuesday-27-05-2014, 22:18.

Comment

Als je begroting sluitend is moet het kunnen, goede namen en 12,- voor een kaartje is niet veel.
                          Maar bij dergelijke evenementen komt nogal wat kijken. Ik organiseer jaarlijks evenementen, ook tot 2500 personen en dat is heel veel werk. Niet iets wat je in je eentje doet en niet iets wat je op een namiddag in elkaar draait. Zeker 8 weken fulltime ben ik er per jaar per evenement op deze schaal wel kwijt, in een team van 10 personen.

Ter indicatie: In nederland ga je snel onder een hoge risicocategorie vallen met dit soort feestjes. Dat betekend sowieso 30 man beveiliging (a 26,50 per uur ex). Slordige 8000,- ex btw, uitgaande van 10 uur op locatie.
                          Licht, geluid, crew, allemaal niet goedkoop. Reken ook maar een slordige 8000,- ex btw als je een leuke korting kan regelen.
                          Podium, ook leuk altijd. Zeker als je veel aan deco wilt doen kost dat wat.
                          Horeca moet in theorie zichzelf bedruipen en helpen met het financieren van je promotie, daar moet je dus in theorie geen kosten aan hebben maar je moet het uiteraard wel betalen.
                          Hekken, sanitair, hulpmiddelen bij de opbouw (heftruck, hoogwerker, enz), nog een slordige 8000,- ex.

Zit je al op 24000,-

Artiesten in dit geval zal een slordige 10k per stuk zijn, totaal 54000,- ex btw voor je financiering. Heleboel details laat ik nu weg maar die kosten ook nog wat.
                          3500 * 12 = 42000,- INCLUSIEF je btw! Dat is een slordige 34000,- ex
                          Moet je 20.000 winst uit je horeca trekken, dat kun je vergeten. 10000 tot 14000 winst moet lukken.

Ergo: je komt nog minstens 6000,- tekort als alles meezit en je uitverkoopt. Is het die dag geen 25 graden maar 15 en het regent, ga je goed verlies draaien.

Comment

iedereen is hier om te leren,
                            maar zo'n feest dat jij wil organiseren doe je niet met z'n tweeen.
                            en dan vraag je ook nog of je wel al je kaartjes kan verkopen?
                            sorry hoor, maar als je zo'n feest gaat organiseren en je hebt de DJ's al geboekt dan hoor je dit toch te weten?

maarja, ik hoop voor je dat alles mee zit! en dat alles loopt zoals het moest lopen.

suc6!!

Comment

martin garrix 18k bassjackers 6k en alvaro 3k exl btw

Comment

Working...
                              X