Announcement

Collapse
No announcement yet.

roken in de disco

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• roken in de disco

ff een vraagje
    bij ons in de jeugdsoos kregen we laatst weer eens bezoek van de keuringsdienst van waren. oke normaal bral bral drankvergunning enzo. toen zei ze ja en die jongens die daar zitten te roken moeten hun sigaret uitmaken, want hier mag niet gerookt worden. hier keek ik dus echt ff dom van op. blijkt dus dat we met een volledige vergunning (een van de weinige jeudsoosen in nederland) geen horeca bestemming zijn oke maar niet roken nee. omdat het gebouw niet van ons is (maar wij wel volledig voor de kosten garand staan om het gebouw te onderhouden) en het een jeugdbestemming heeft (gemiddelde leeftijd wat bij ons zit is 18/19 jaar) mag er dus niet gerookt worden.

het probleem nu wordt dat er 2/3 van onze bezoekers roken en hiervan waarschijnlijk de helf wegblijft. ons bezoekers aantal op een vrijdag is al niet zo groot en met een feest (als het dus wel druk is) blijven de rokers dus ook weg. hiervan zullen de vried(in)en natuurlijk ook niet meer komen. korom onze omzet kelderd.dat is dus het probleem nu voor de jeudsoosen en buurthuizen.

wat per 1 jan 2005 gaat gebeuren is dat er nergens meer in openbare gebouwen gerookt mag worden dus ook niet meer in discotheeken. ikzelf rook en mag dit als ik aan het draaien ben ook gewoon achter de draaitafel doen.

mijn vraag aan jullie wat jullie hiervan vinden. als dj zijnde. straks gaat het hele disco uitgaansleven op zn gat doordat er niet meer gerookt mag worden. althans dat denk ik. persoonlijk vind ik het dikke onzin dat ze dit doen er wordt toch wel weer wat op verzonnen. straks zul je zien dat de illegaale partys en schuurfeesten weer inkomen.

grt joost

Re: roken in de disco

Ik ben gestopt met roken :P

Neemt niet weg dat een jeugdsoos in principe een openbaar gebouw is en dat daar dankzij het stelletje hypocriete moraalridders in het Haagse (Ik bedoel ze vangen een leuke bek accijns op de kankerstaafjes hoor) inderdaad niet meer gerookt mag worden... zelfde voor de HoReCa met de rookvrije werkplek...

Ik heb dit op afstand meegemaakt bij een maatje van me die clubowner was van een club in New York... Daar hebben ze eenzelfde soort actie gehad een aantal jaren geleden... wat gebeurde er daar:
    1. Een heleboel clubs sloten de deuren en net over de staatsgrens kwamen opeens een heleboel nieuwe clubs (waar het publiek wel mocht roken)
    2. Een flink aantal horeca gelegenheden kreeg het heel zwaar of ging zelfs op de fles
    3. Er kwamen een aantal nieuwe clubs, waar vooral veel nieuw publiek kwam. Namelijk die mensen die minder vaak uitgingen vanwege de rook etc.
    4. Het uitgaans patroon van mensen veranderde. ipv cafe's en disco's ging men nu naar loungebars en restaurants...

Desalniettemin is de grove schatting dat dik 30% van alle horeca ondernemers het niet gehaald heeft... Maar ja Alcohol is ook al zo slecht voor mensen :mrgreen:

Mijn nederige mening:
    Als 1/3e van je incrowd wegblijft omdat ze alleen nog maar buiten mogen roken moet je er mijns insziens voor zorgen dat je dat zo leuk mogelijk aankleedt... dat ook om een hangjeugd buiten te voorkomen. (Onthoud dit argument voor de subsidie aanvraag :wink: ) Iets van een gelimiteerde buiten area, overdekt dat de mensen niet nat staan te regenen, zitje en loungemuziek (zachtjes!! conversatieniveau!!) 't hoeft niet superformiweldigeindefantacolossachtig luxe te zijn. maar wel een beetje prettige plek. Dan vinden de meeste mensen het niet erg meer om buiten te roken en heb je kans dat je het zelfs beter gaat doen als de concurrentie...

In ieder geval veel succes

Comment

we gaan ff kijken hoe het gaat aangezien het rookverbod in de horeca is uitgesteld maar we zijn er druk mee bezig (en er wordt nog steeds gerookt bij ons binnen al mag het niet.
      alleen moet je elke keer weer die puinzooi weer opruimen maarja hoort erbij

Comment

ik vind dat iedere horeca dat voor zich zelf moet uitmaken : wel of niet rookverbod :!:

Comment

allemaal gezeik joh.. overal is toch wel airco te zien??? :? (ze moeten zich toch ergens mee aan het werk de keuringsdienst)

Comment

is een cofeeshop ook een horecagelegenheid? en/of een openebaar gebouw... dat zou dus betekenen dat je niet meer mag blowen..... want officieel is het ook verboden om met weed over straat te gaan... en als je dan in een coffeeshop niet meer mag blowen... waar dan nog wel... ik denk dat daar problemen mee gaan komen :?

Comment

dat is correct het mag binnenkort dus niet meer in een koffieshop

maar bij ons ligt het eraan dat het pand van de gemeente is en een jeugd bestemming heeft daarom mag er niet gerookt worden

maar nu vraag ik me wel een af als je straks niet meer in een disko of soos mag roken mag de rookmachine dan wel aan ???????

Comment

Originally posted by JustiX
                ... maar nu vraag ik me wel een af als je straks niet meer in een disko of soos mag roken mag de rookmachine dan wel aan ??????

Ligt er aan of er nicotine uit die rookmachine komt ! (rookmachines van het merk Marlboro mogen dus niet! :D )

Comment

haha, stond vorige keer nog naast zo'n rookmachine, zag um niet!

Gore lucht komt er uit :o

Comment

Working...
                  X