Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stel je even voor!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik heb veel ervaring opgedaan bij een jeugdsoos in een klein (2500 inwoners) dorp. Het gaat helemaal niet om de beste nummers, het gaat niet om dat een nummer oud of nieuw is. Je hebt maar 1 doel: Zorgen dat de mensen waarvoor je draait een gezellige avond hebben.
    Ik noem mezelf gewoon met mijn eigen naam, zonder ''dj'' ervoor. Ik ben niet zon geval dat overal dj voor zijn naam gaat zetten. Als je dj genoemd wordt, dan mag je jezelf dj noemen.

Een jaar geleden was er een feestje van 2 jongens bij mij uit de klas. Een andere jongen bij mij uit de klas, kon via zijn oom een complete geluidsinstallatie en licht regelen. Hij ging samen met een van de jarige jongens draaien.
    Het resultaat: Een bagger feest.. Na elk nummer zat 5 sec pauze, het ging over van happyhardcore naar nederlandstalig naar dance.. Er zat totaal geen sfeer in... En die jongen die die installatie geregeld had ging de baas uithangen tegen die jarige die ook wilde draaien, alleen hij mocht als een standbeeld achter de dj-stand staan.

Dus ik dacht; Dit is mijn kans!
    Ik had nog een paar oude bose boxen en een oude versterker staan. Die jongen die op het vorige ''feestje'' standbeeld moest spelen, had ik gevraagd om samen met mij op een volgend feest te draaien. Toevallig was er weer iemand jarig uit de klas, en wij hadden gevraagd of we gratis mochten draaien. En ja dat mocht.

Uiteindelijk: Een kaaigezellig feest geworden. Gewoon iedereen was tevreden.

Na op nog 2 betaalde feestjes (20 euro p. feest) gedraaid te hebben, zijn die oude bose boxen vervangen voor een setje tsx'en van jb systems. (Geen supergeluid, maar waren al een stuk beter geschikt voor kleine feestjes.) Nu is het ook zo dat ik de geluidsinstallatie van de jeugdsoos mag gebruiken.. Ook heb ik al bij een stichting in een ander dorp vaker terug mogen komen, wat een positief resultaat is.

Voor die jeugdsoos verzorg ik nu nog steeds de muziek, gratis. En ik wil binnenkort gaan kijken voor een tweedehands reloop rpm2 cd-speler setje, want ik wil graag verder dan virtual dj.
    Last edited by J&W drive-in; Wednesday-11-08-2010, 22:33.

Comment

• Originally posted by j&w drive-in View Post
      ik noem mezelf gewoon met mijn eigen naam, zonder ''dj'' ervoor. Ik ben niet zon geval dat overal dj voor zijn naam gaat zetten. Als je dj genoemd wordt, dan mag je jezelf dj noemen.
      HELD! Hear hear!

Comment

• Haha, nee Patrick, gelukkig niet. :p
        Maar er was eens een keer een jongen, zei tegen mij dat hij een remix gemaakt had en vroeg of ik wilde luisteren. En het klonk nog goed ook... Hij had overal op hyves, msn etc. dj voor zijn naam gezet.
        Een paar dagen later kwam ik erachter dat die mix van iemand anders was en diegene gewoon zijn naam heeft neergezet ipv. de naam van de echte maker.

Comment

• Je valt toch altijd door de mand met dat soort dingen.

Maar zal ook ff een samenvattingen neer zetten wie ik ben / wij zijn.

Ik ben Ronny en samen met mijn maat Ron zijn wij dus de Ronennieshow.
          De naam is een keer boven komen drijven op een stap avond dus hoe het precies is gegaan geen idee meer maar we hebben hem.

Ron woont in Diessen en ik in Hilvarenbeek. Wij draaien / werken het meest in de regio Tilburg en Eindhoven maar komen ook nog wel eens daarbuiten.

Eigenlijk ben ik een service onderhouds monteur maar heb wel 2 jaar fulltime gewerkt bij een licht en geluids bedrijf in de installatie. Dus zeg maar discotheek inrichte en zo. Meer de vaste installatie's. Maar na me 2 jaar weer gegaan en weer terug in de installatie techniek gegaan.

Ron en ik draaide allebij al een jaar of 7 a 8 en hadden al veel met elkaar te maken en toen we ook nog eens samen een radio programma zijn gaan maken hebben we de keus gemaakt om samen verder te gaan. Dit is nu een jaar of 3 a 4 geleden. Dit ging echter zo goed dat we nu ondertussen al een jaar of 2 a 3 ingeschreven staan bij de kamer van koophandel omdat het gewoon te groot werd om het 'zo' te doen.

Wat we doen is eigenlijk bijna alles. Of het nu een huis, tuin, keuken feestje, bruiloft, bedrijfsfeest, tentfeest of jah eigenlijk wat dan ook is, meestal hebben we wel een passende oplossing. Toen we op een gegeven moment ok wel eens voor de bandjes / artiesten wat moesten doen hebben we maar besloten een curses te volgen snel wat spullen bestellen en dat ook maar erbij te gaan doen. Ook nu beeld steeds een grotere rol gaat spelen in het dj wereldje jawel het zelfde verhaal snel een curses en wat beeld spul bestellen en gaan met die handel. Kortom we doen eigenlijk alles zolang we er zelf plezier in hebben. Voor ons is het echt een hobby waar we met veel plezier mee bezig zijn.

Wat we draaien: pfffffffff eigenlijk alles zolang het niet heel de avond hip hop en r&b of klasiek hoeft te zijn dan redden we ons wel. Ron zit meer in het echt comerciele werk, de 90's en nederlands talig en apreski. ik doe meer met de classics en het diepere club, house, trance, techno en wat hardstyle wereldje. Verder vind ik het heeerlijk om gewoon lekker met het licht bezig te zijn op grotere evenementen. Hier staan ook meerdere filmpjes van op youtoube gwoon ronennieshow intype en dan komt er wel wat bovendrijve.

Ook doen we nog wel eens wat opnemen maar dat is niet echt spectaculair te noemen maar meer gelegenheids klusjes.

Als ik dan nog tijd over heb wil ik nog wel eens lekkere dance mixjes maken maar de laatste tijd is het vrij dood rond dat gebied.

wij beschikken over 1 compleet live rack waar een artiest maar ook volledige band mee gedaan kan worden. 2 dj sets 1 digitaal met pc en cd en 1 met 2 table tops. 2 hufter proef setjes. Je kent ze wel ik wil zelf dj zijn setjes. Deze zijn bij ons zo afgeschermd dat het heel blijft.

Verder hebben we een vrij redelijk uitgebrijde licht installatie tot onze beschikking met onderandere movingheads, lasers, scan's, rookmachine's enz.

We hebben verschillende geluid sets: een ad-system spectra sp12, een das setje ( 4x 15 inch bas 4x 12 inch top ) en nog een behringer setje sub top en wat andere zooi. In de toekomst willen we volledig overgaan op db actief.
          Maar goed als het zover is post ik het wel in nieuw aangeschaft speelgoed ;)

Nou ik denk dat je met deze info een redelijk beeld kunt hebben van wie we zijn en wat we doen.

Comment

• Hallo, ik ben Sven Boekelder, aka TimeWaster, 15 jaar.
            Al een tijdje bezig in het producervak, maak vooral Hands Up (Eurotrance).
            Ik wil binnekort ook beginnen als DJ :)

Comment

• Welkom! ;)

Comment

• Alweer iemand uit Overijssel!

Welkom ;)

Comment

• Welkom!

Comment

• Ook maar even voorstellen :)

Ik ben Eric, 24 jaar oud en ben 4e (eigenlijk 5e :p) jaars student op de popacademie in Rotterdam. Zelf kom ik uit Delft.

Voornamelijk hou ik mij bezig met het componeren van muziek. Mijn ambitie is om uiteindelijk muziek te schrijven voor games en/of films.

*edit: woops, ik zie nu pas dat dit het dj-gedeelte is. Ik gebruikte de zoekfunctie voor een voorstel topic en dit was de eerste (en enige?) die ik zag. Oh well.
                    Last edited by protegist; Tuesday-05-10-2010, 16:27.

Comment

• Originally posted by protegist View Post
                      Ook maar even voorstellen :)

Ik ben Eric, 24 jaar oud en ben 4e (eigenlijk 5e :p) jaars student op de popacademie in Rotterdam. Zelf kom ik uit Delft.

Voornamelijk hou ik mij bezig met het componeren van muziek. Mijn ambitie is om uiteindelijk muziek te schrijven voor games en/of films.

*edit: woops, ik zie nu pas dat dit het dj-gedeelte is. Ik gebruikte de zoekfunctie voor een voorstel topic en dit was de eerste (en enige?) die ik zag. Oh well.
                      Welkom!

Het zoek systeem van dit forum klopt ook niet helemaal.
                      Je kunt beter uitgebreid zoeken.

Comment

• is er dan nog een voorstel topic?
                        In ieder geval, Welkom!

Comment

• Ik heb me ook nog nooit voorgesteld :o

Ik ben dus Patrick =D

Comment

• Och, ik vind het niet zo'n ramp. DJ's of niet, iedereen is welkom. :D

Comment

• Als dit topic toch een beetje actief is kan ik me ook wel voorstellen denk ik zo. ;) ;)

Ik ben Raf, ben 19 en student die soms wel eens een plaatje draait. Heb een hercules rmx gekocht een tijdje geleden en ben een beetje bezig om dit verder uit te vogelen omdat ik dr nog niet zo heel veel van snap. wil later wel eens kijken naar Pioneers maar dan moet ik nog flink doorsparen, hahaha :D :D

moet wel zeggen dat ik altijd vaste klant was op aboutdj, maar nou is dat aan een andere dj-gear zaak verkocht.. en ze zeiden altijd dat ze onafhankelijk waren, dat is nou ook verlede tijd en vind ik stiekem een beetje gen**id dus heb niet zoveel zin om daar te blijven...

ben dus verder gaan kijken of er nog andere forums zijn of die een beetje leuk zijn en waar ook goed advies gegeven wordt en volges mij ben ik wel op de juiste plek gekomen ;) heb al een beetje zitten rondkijken en volgens mij is het wel wat. Ben ook iemand die meer leest dan post omdat ik niet zoveel kennis heb, maar ik zal zien waar ik kan helpen want zo werkt een forum toch ofniet? :)

En ik hoop dat er wat andere mensen zijn met een rmx als ik iets wil vragen, haha. :D

Nou dat was het wel denk ik. ;)

Comment

• Welkom!

Och, hier is het gezellig genoeg hoor. ;) En genoeg mensen die je willen helpen.

Comment

Working...
                                X