Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stel je even voor!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hallo, ik zal me ook even voorstellen.
    Ik ben al sinds m'n tiende echt geintresseerd in Dj's en in het draaien, rond m'n 12e begon ik zelf met draaien met Virtual Dj, en daarna heb ik op m'n 13e ook voor het eerst voor een serieus publiek gedraait (onderbouw schoolfeest middelbare school).
    Inmiddels een paar jaartjes verder en een paar dj-setjes verder heb ik eindelijk een beetje een serieuze set. Ik draai graag house, electro en dubstep en doe ook nog graag wat turntablism :-)

Comment

• Welkom!

Hopelijk komen er wat nieuwe actieve leden op het forum!

Comment

• Welkom nog aan de drie nieuwe leden die zich hebben voorgesteld.

Wat betreft actieve leden, hier zit wel duidelijk een stijgende lijn in en dat is goed te merken. Ook het aantal registraties wordt steeds meer en meer. ;)

Comment

• Het forum heeft al 302 actieve leden, maar de meesten plaatsen geen reactie. Dat is jammer!

Comment

• Goede dag,

Ik ben laurens, 13 jaar en ongeveer nu een half jaar op het forum ( waar ik het meeste van geleerd heb ) en ben nog steeds ( aan het oefenen op mijn kamer sinds 2 maanden en hoop binnen een jaartje echt voor publiek te draaien,

Groeten,

Laurens
            Last edited by Rick; Friday-30-08-2013, 19:46.

Comment

• Ik heb gemerkt dat ik nog nooit de tijd genomen heb om me even voor te stellen... Shame!
              Bij deze...
              Ik ben Stijn, momenteel 20 jaartjes jong en wonende tussen de weilanden in het noorden van Limburg. Ik studeer voor een professionele bachelor elektronica-ICT. In de weekends ben ik echter vaak op stap met een licht- en geluidsfirma. Begonnen met een grote interesse in geluid, maar ondertussen kan ik ook al goed uit de voeten met verschillende lichttafels.
              Als ik dan nog wat tijd over heb wil ik er ook nog wel eens op uit trekken met m'n eigen drive-in...

Comment

• Hallo allemaal,

Ik zal mezelf ook even voorstellen, aangezien ik na mijn eerste ervaringen met Bax zeker van plan ben nog wat vaker terug te komen ;)

Mijn naam is John van Kooten, 41 jaar en woonachtig in Rotterdam.

In mijn twintiger jaren heb ik samen met een aantal vrienden professioneel muziek gespeeld en geproduceerd in mijn eigen studio opgebouwd rond een Mitec The Joker 48 kanaals mengtafel (fantastisch apparaat! Die zou ik best weer terug willen hebben) en een hele batterij aan synths, modules en recording apparatuur. En natuurlijk een Atari STfm 1040 met Cubase met de grote rode insteek cartridge als beveiliging :p Dan weet je waarschijnlijk meteen in welk tijdperk dit zich afspeelde :-D

Er waren samenwerkingen met Human Resource, Speedy J, DJ Jean, het Djax label, etc. in de dance / house scene. Dat is helaas op een gegeven moment gestopt door omstandigheden, waarbij ik mijn studio heb verkocht aan The Goodmen.

Ik ben nooit echt 'uit' de muziek geweest eigenlijk. Het is altijd blijven broeden.

Op dit moment doe ik projectmatig werk in de 3D visualisatie wereld. Daarbij komt visualisatie voor architectuur en het maken van animaties voor allerlei (reclame) doeleinden ruim aan bod. Uiteraard horen bij dit soort animaties ook muziekpartijen in de meest uiteenlopende stijlen, van klassiek tot hardcore house / metal, en die maak ik dan ook zelf. In Cubase 6, mijn all time favorite voor wat betreft sequencing & recording apps.

Mijn huidige setje apparatuur bestaat momenteel uit:

- Behringer MX3282A - 32/8/2 channel mixer
                - Novation KS5 Synth
                - Novation A-Station
                - Native Instruments Maschine
                - Behringer FX2000 (twee stuks)
                - Behringer U-Control UMX610 MIDI keyboard
                - 3 x Intel I7 based PC, waarvan 1 met Cubase 6 Artist, 2 met Steinberg V-Stack (alles ge-synced & gekoppeld)
                - 2 x EMU 1820 Audio/MIDI interface
                - 1 x ESI ESU1808 USB Audio Interface (op dit moment in bestelling)
                - Quiklok WS-550 standaard voor de mengtafel en uitgebreid met allerlei accessoires om beeldschermen, controllers en keyboards kwijt te kunnen (deels op dit moment nog in bestelling)

Verder nog een hele lading aan kleinere apparatuur voor kabel routing (patch panels), MIDI routing/splitting, Behringer 4 ch. koptelefoon versterker, 19 inch racks, amplifiers, Studiomaster speakers, etc. etc.

Op dit moment ook nog in bestelling (bij Bax uiteraard!):

Steinberg CMC-TP
                Steinberg CMC-CH
                Steinberg CMC-QC
                Steinberg CMC-AI
                Steinberg CMC-FD x 2
                Verschillende accessoires voor mijn Quiklok WS-550

Ik ben dus langzaamaan weer richting een semi-professionele inrichting aan het bewegen :p
                Last edited by JohnVK; Tuesday-06-12-2011, 14:15.

Comment

• Ik ben Jan Petersen, 17 jaar jong en ik woon in Arnhem.
                  Sinds mijn 8e ben ik al aan het sparen voor licht en geluid apparatuur. En nu heb ik deze spulletjes:

Geluid:
                  4x JBL SRX 718S
                  2x JBL SRX715F
                  ?x Procab speakerkabels met aders van 2,5 mm
                  4x JBL SRX712m
                  3x een amp rack dat er zo ongeveer uitziet: Er zitten CREST versterkers in, de processing en filtering weet ik nu even niet, staat nog bij m'n vriend!!

Als het gaat om geluidsvoorziening:
                  1x Allen & Heath GL2400-424
                  2x Denon DN-D4500
                  Voor het Dj werk:
                  1x Pioneer Dj set

Veder nog wat effectjes en eq'tjes en andere randapparatuur maar die staan ook nog bij hem.

Licht:
                  1x Eurotruss FD 33
                  1x Een truss in de vorm van een regenboog, 3m hoog, 5m breed en 2m diep.
                  2x Laserworld CS-1000RGY
                  2x (2x deze set!!) Showtec Giant LED
                  20x CLS RGB LED par 56
                  2x Martin Magnum 1800
                  2x Martin Atomic 3000 DMX
                  1x Elation Emulation DMX Op een Apple iMac

En ik koop nog altijd hier en daar wat spulletjes bij, laatst een draadloze microfoon set van Sennheiser gekocht!!

Comment

• Bij deze stel ik mij ook even voor.

Ik ben Nils Lammertse en ben 18 jaartjes jong/oud :D
                    Eigenlijk ben ik altijd bezig geweest met muziek.. piano spelen, gitaar, drummen maar nooit de tijd en ruimte gehad om hier lessen voor te volgen.
                    Zodoende trok dat mijn aandacht niet meer en ik kwam in het uitgaansleven terecht.

Kameraad van mij liep met virtual dj te spelen en ik vond dat leuk om te doen!
                    Daardoor ging ik kijken naar een eigen dj setje en ik wist dit word hem.
                    Alleen het geld was er nog niet! Maargoed, toen dus flink gespaard en uiteindelijk een pioneer 2000 set gekocht! Hele gok meteen daarmee beginnen, maar het is erg goed uitgepakt. Nu binnen een jaar dat ik sta te draaien is er al heel veel vraag naar mij hier in de omgeving dus dat is leuk:)

Ik wilde ook mijn eigen feestjes geven samen met mn broer.. en de speakers die wij hadden tja dat knalde niet hard genoeg. Dus wij gingen kijken en sparen en uiteindelijk dus ook een jbl prx setje aan speakers gekocht! Nog nooit zo tevreden geweest met speakers, wat knallen die dingen hard zeg! (en zuiver)

Afgelopen weekend heb ik dus weer een klusje gehad voor dik 500 man, en niks anders dan positieve reacties gekregen! Dit was een beetje drive-in werk, maar ik ben er al achter dat dit niet is wat ik wil. Het is te klein, en het is niet mijn stijl! Neemt niet weg dat het leuk is om te doen :)

Maargoed, bij deze dus mijn introductie. Mocht je dus ooit een dj nodig hebben stuur me gerust een priveberichtje!

Nils

Comment

• Originally posted by MrNiles View Post
                      Afgelopen weekend heb ik dus weer een klusje gehad voor dik 500 man, en niks anders dan positieve reacties gekregen! Dit was een beetje drive-in werk, maar ik ben er al achter dat dit niet is wat ik wil. Het is te klein, en het is niet mijn stijl! Neemt niet weg dat het leuk is om te doen :)
                      Blij om te horen dat alles geslaagd was al vind ik 500 man Te Klein noemen wel sterk :p

Blijkbaar heb ik me ook nog altijd niet voorgesteld dus bij deze.

SqueeZer (was bezet) aka Blaat aka Peter

33 Winters jong (of oud) tussen mijn 16 de en 22 jaar erg actief geweest in het toenmalig trance milieu in Belgie. Kameraad van mij zijn grootmoeder woonde op een oud kasteelke waaronder een gigantische catacombe achtige bekeldering was, we mochten dit gebruiken om fuiven te geven (grootmoeder was toch niet vaak thuis in de weekends) en toevallig stond er nog een heleboel cafe/fuifzaal attributen uit diens vaders tijd (Bar/Belichting/etc.). Mijn vader was vroeger DJ geweest en had al zijn materiaal nog en dat mocht ik dan van mijn kant gaan gebruiken (Technics draaitafels, de rest heb ik geen flauw idee meer van uit mijn hoofd hoe het noemde). Nuja long story short, hier en daar wat luidsprekers en andere attributen bijgekocht, de boel opgeruimd, gemoderniseert (stap voor stap natuurlijk) en al gauw kregen we de reputatie *Fuifkelderke* in de streek. Die naam is algauw ook officieel geworden en in de hoogdagen (beginfuiven waren vallen en opstaan en leren offc.) haalden we toch makkelijk een goede 500 man ieder weekend. Na een paar jaar zijn we ermee gestopt omdat er ook veel weerwind kwam van de regionale zaken die hun omzet zagen dalen (vrij logisch want we gaven ieder weekend een fuif op dezelfde locatie op de duur wat ons eigenlijk ook een zaak begon te maken terwijl we nog altijd school liepen). Daarna heb ik nog een paar jaar op vaste locaties gedraait (kleinere clubs) met hier en daar een wat groter evenement /danscafe/disco/Club afgewisseld. En toen rond mijn 22 jaar begon ik met werken, deed toen ook nog wat bijscholing, vrienden, de toenmalige vriendin die zaagt, etc. etc. met andere woorden had het mega druk en moest een keuze beginnen maken waar ik me nu op ging focussen, De zekerheid van een vaste job en bijscholing in mijn andere hobby (Electronica meerbepaald IT computerelectronica) of het dj en. Toenertijd deed ik wel al deftige gigs en werd ik al vrij schappelijk betaald maar het bleef een onzeker wereldje alsook het feit dat het verre van betaald werd zoals mijn zekere dagjob. Combineren dan maar zeg je? Jups vond ik ook maar de vriendin van toen wou ook nog wat van mijn vrije tijd. Dus goed al mijn materiaal gedemonteerd/geklasseerd en in de hangar bij mijn ouders netjes opgeborgen en in plaats van de persoon te zijn die de plaatjes draaide, de persoon geworden die stevig uitging en luisterde naar een ander zijn draaiwerk. Negental jaar later deed ik nog altijd niks maar had ik het jammerlijke nieuws dat (in 2010) een zware overstroming bij mijn ouders et meeste van mijn hardware verzopen had alsook de flightcases enz. enz. enkel de helft van mijn CD/Vinyl collectie heeft die overstroming overleeft. Nu goed we spreken plots 2012, iedereen die ik ken(de) van mijn generatie is regio mijn leeftijd (jonge dertigers) en ik had al sinds een jaar terug een hoop vrienden van toen die zeiden/smeekten van *Jij moet op mijn trouwfeest/retro fuif/enz. enz.* draaien zoals back in the days. Heb die boot dus een goed half jaar afgehouden vanwege volgende redenen:

1. Materiaal aankopen zoals wat ik had is mega duur. (en heb ik ook nog altijd niet).
                      2. Heb onderhand ook een vrouwtje dus word overleggen alhoewel het gelukkig een ander vrouwtje is dan de toenmalige vriendin die er mij mee liet stoppen xD Deze staat open voor muziek en is zelfs gepassioneerd aan het worden betreffende DJ en.
                      3. Vinyl/CD Collectie is niet meer geupdate sinds ergens regio 2001 a 2002
                      4. Ben er 11 jaar uitgeweest heb het toen met vallen en opstaan geleerd, als ik kijk naar youtube filmpjes van de nieuwe generatie heb ik echt zoiets van WOW. Alsook het feit dat de technologie ENORM verandert is tov. eind de jaren negentig/begin 2000 en ik in feite terug vanaf 0 moet starten in mijn ogen. En heb dan zoiets van ... ik had ooit een reputatie, risico nemen en trots aan de kant en rep desnoods naar de botten laten gaan en terug opbouwen of gewoon die rep van vroeger lekker misbruiken op reünie en andere *weet je nog vroeger* evenementen.

Puntje 1 was wel ff rondkijken, puntje 2 was gelukkig niet echt een probleem, puntje 3 word aan gewerkt en puntje 4 .. had ik vrij snel door naderhand ... als ik al begin te denken in termen van *vroeger* dan word het dringend tijd dat ik een nieuwe *Uitdaging* heb in mijn leven of ik word echt een *Oude Zak*.

En nu draai ik dus voornamelijk op familie/vrienden feestjes. Meestal Birthday party/retro party (a la was het nu 80/90 of 2000 maar dan eerder Trance jaren negentig)/Trouwfeestjes (beperkt enkel voor goede vrienden die mij perse willen hiervoor aangezien mijn kennis ontbreekt wat Mol kan verduidelijken) en zien we wel waar het eindigt.

Wil het hoe dan ook kleinschalig houden (max 2 feestjes per maand ofzo) want zit nog met een 5 ploegensysteem op mijn werk alsook bijberoep hardware tester/reviewer van computerelectronica. Er moet ook nog een boel herontdekt, geleerd worden en daarmee vermaak ik me nog het meest van al namelijk zelfstudie en aanleren van allerlei licht en geluidzaken die je toch verleerd alsook de nieuwe technieken (digi mixen om maar eentje te noemen).

Dat was het zowat denk ik voorlopig. Owja muziekgenre, als luisteraar eerder Rock, Grunge, Metal, Hardrock, Punk, New Wave. Als DJ Trance/Bonzai achtige Retro noemen jullie het onderhand wss./Acid met soms wel een vleugje Punk/New Wave/Grunge erdoor gemixed (kan soms leuke effectjes hebben. Mischien daarom wel het feit dat ik ooit redelijk uniek was omdat mijn kennis alsook muziekstijl niet echt vast te pinnen is en graag experimenteer.

Voornamelijk 90 s / beginjaren nillies

Edit: Waarmee draai ik nu? AA Radius 1000 (koppel)/Reloop RMX40USB/ Vestax Typhoon / Synq X-TRM1 (krijgt wss. een zusje). Wat gebruik ik het vaakste? Reloop/Vestax/Synq om een of andere reden gebruik ik niet vaak CD meer sinds ik dat digi mixen wat meer onder de knie krijg al blijft mijn voorkeur uitgaan naar Vinyl maar de combinatie van een massa muziek voor weinig gewicht (Typhoon met Laptop) met een koffertje must have Vinyls werkt best wel lekker voor minder gewicht dan back in the days xD
                      Last edited by SqueeZr; Sunday-29-04-2012, 14:22.

Comment

• Hoi, Ik ben hans en sinds korte tijd actief in de muziek. Ik ben 65 jaar maar nog 18 van geest. Ik verzorg meezing-middagen in verzorgingscentra, en achtergrondmuziek. Er val eigenlijk niet veel te vertellen over mijn persoon. Graag stel ik ook meteen mijn 1e vraag: bestaat er een headset met meteen daaraangekoppeld een in-ear systeem? Het komt nl regelmatig voor dat ik zachte achtergrondmuziek maak om de senioren in de gelegenheid te stellen normaal met elkaar te converseren. Maar, als je zachte achtergrondmuziek maakt kan het zijn dat je zelf niet meer hoort wat je speelt. Vandaar mijn behoefte in 1 systeem zowel inear als een headsetmicrofoon te vinden.

Wie weet er wat?

Comment

• Originally posted by SqueeZr View Post
                          Blij om te horen dat alles geslaagd was al vind ik 500 man Te Klein noemen wel sterk :p
                          Haha, ik denk gewoon groter dan dat

Comment

• Hallo allemaal,

Ik ben Robin, net 17 jaar en weer net het mixen opgepakt. Toen ik 10 was heb ik altijd met een simpele mixer muziek gaan draaien, ik heb nu sinds een paar weken Reloop aangeschaft, mijn apparatuur: 2x RMP-1 Scratch en een RMX-30.

Ik luister Dirty House, Hardstyle en gewoon de laatste hits.

Het liefst mix ik met Dirty House en top 40 etc.

Verder doe ik veel aan sport, dat was het een beetje ;)

Comment

• Hallo allemaal,

Ik ben een nog 15 jaar jonge DJ. Ik wil in de toekomst mijn eigen drive in show genaamd Clearnoise opstarten. Hiervoor moet ik de komende tijd nog wel veel inversteren. Maar de basis is er. Ik wil hierbij lekker op feesten tot 200 man draaien. En hiervoor de materialen hebben. Ik draai voornamelijk House, top 40 en dance.

Mijn appratuur bestaat uit:
                              Geluid: 2 one-decks midicontrollers en een mixxer. Ook heb ik 2 simpele speaker tops op statieven. Ook een versterker.

Voor verlichting heb ik 2 t-barren met effecten en Led parren. Ook beschik ik over lichsturing en een rookmachine.

Dit is het kort samengevat. En waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten.

Comment

• Hai Stephanie,

Jij bent een female DJ met de nodige ervaring ! Das helemaal top !
                                heb je interesse om bij ons op de site te komen ?

met muzikale groet !

Team Dj Bookers.nl

Comment

Working...
                                X