Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inregelen geluid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Inregelen geluid

Hoi,
    Is er ergens een link, of kennis aanwezig waarin verteld wordt hoe om te gaan met het inregelen van Audio apparatuur, met name in discotheken...

Spelen met de Master en Gain op de mengtafels, is op zich wel leuk, maar van wat ik begrepen heb, mot je daar ook bepaalde regels hanteren, vanwege vervorming en clipping...

Alvast bedankt...

Jack.

gewoon zorgen dat je ingangs signaal niet boven de 0dB komt is daar onderandere een van dan vervormt ie in iedergeval niet daardoor

Comment

jah verder is het naar je gehoor afstellen mengpaneel op 0db afgainen en een dikke plaat erover heen want de meeste dj's hier weten nog niet eens wat gain is heb ik het idee!!!!!!!!!!!!

verder hebben discotheken er vaak nog equalizers tussen, active X over en compressor limiters achter staan vooral de limiter komt vaak voor ivm overlast met de buurt en/of regels die de gemeente stelt qua geluidsoverlast!

laat als je dit niet snapt het aub over aan een gerenomeerd bedrijf dan weet je zeker dat het beste uit je apparatuur wordt gehaald en je doe boel niet vernield!!! door oversturing van signalen etc etc

want je kunt er beter 200 euro tegen aan gooien dat het goed staat dan dat je er duizenden euro's achteraan mag gooien omdat de boel verkeerd stondt ;)

Comment

Wel, de geluidssetup is best basic.

Dat inregelen, zou ik zelf ook wat meer verstand van willen hebben. Stel namelijk dat de het hele zooitje ontregeld is, wat doe je dan? Ik heb een redlijk technisch kennis, maar waar begin je bijvoorbeeld.

Technisch gezien bijv. gain en master op mixer op 0 db houden(schaalverdeling). Wat Moet er dan aan je eindtrap gebeuren, mag je die meer of minder uitsturen? Heb je daar apparatuur voor nodig (Bijv. Geluidsmeting?) o.i.d Of denk ik nu te makkelijk?

Thanks alweer...

Jack.

Comment

wat staat er allemaal?

Comment

Denon 2CD player type 1800 of 2000
            2 Technics SL 1200's
            Dateq LPM7.3
            Wat eindtrapspul(onbekend) en errug stoffig...
            4 Technopod speakers (past bij de inrichting
            2 Subs, onbekend..
            Verder volgens mij nog 1 of twee extra verdwaalde speakers, welke zijn opgehangen. Ook hangen de boxen erg laag, dus hoofdpijn guaranteed!

Is zeker niet zo bijzonder?

Jack

Comment

omdat je zoals ik nu zie niet werkt met eq's x overs etc etc

moet je gewoon de mix maken op de dateq tafel je kunt hooguit nog de volume's van de versterkers aanpassen!!

maar de klank van het geheel moet je doen met je mengtafel

verder kun je er niet zoveel mee!

maar wat klinkt er niet in het geheel???
              staat het te schel teveel laag???

Comment

Wanneer je werkt met dj's is een peaklimiter een must. Eventueel ook wat compressie. Een eq is sowieso een must voor elke set. Wanneer je nu niet precies weet hoe e.e.a. werkt kan ik het DBX Driverack PA van harte aanbevelen. Compressie, eq, etc alles in een 1HE-kastje

Bevat een simpele "wizzard" die je door alle functie heen leidt. Meet microfoontje aansluiten en het wordt net zo makkelijk als een programma installeren onder windows. volgende, volgende, volgende, finish.......

Voor info:http://www.driverack.com/PA.htm

Comment

Gelukt?

Comment

Hee Tnz.. Gek eigenlijk, het was eigenlijk eerst puur interesse...
                    Nou, wat denk je, afgelopen zondag moest het geluid nagelopen worden... Uiteindelijk stond het op de DATEQ allemaal op 0 dB, en toen de eindtrappen opgeschroefd. Toen was het geluid acceptabel.

Ik ben geen expert zoals jullie weten, maar blijkbaar zijn er mensen die graag aan bepaalde knoppen zitten, terwijl ze er eigenlijk vanaf moeten blijven.

Allen dankjewel for the info!!!

Comment

Working...
                    X