Announcement

Collapse
No announcement yet.

Discussie: dance/house vs rock

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by quizzzzz
    Originally posted by NBeat
    pc dus sneller gaat, gaat die van de dance dat dus ook. De techniek staat voor niks ;)
    Een mooie redenering. Maar zou dat dan -in het hypothetische geval dat de de ontwikkeling van computers stilstaat - willen zeggen dat de ontwikkeling van Dance ook stilstaat?
    Dat denk ik niet
    Het gaat dus nog sneller dan alleen synchroon met de pc ;)

Comment

.
      Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 20:31.

Comment

nu ik er aan denk.. het album "Nevermind" van Nirvana staat op nummer 1 van de album top 100, er word voorspelt dat dat album over 100 jaar nog steeds verkocht gaat worden.. lijkt me dan toch wel redelijk tijdloos( als je Nirvana tenminste onder Rock verstaat) maar ik weet niet precies wat je onder Dance verstaat als je namelijk kijkt, zie je dat er ongeveer 10 jaar geleden de dance van nu nog niet erg in was toen had je meer de "electro" en toenmallige hardcore(gabber) die ook weer anders is dan de hardcore van nu.. terwijl bands als de golden earing en U2( om maar wat te noemen) nog steeds erg hip zijn en in de loop van de tijd weinig veranderingen hebben aangebracht in hun muziek. En de Golden Earing is nog net zo populair als 10 jaar geleden..

Comment

Komt bij mijn toch een vraagje naar boven...

Wil je als dj dertig jaar de zelfde muziek draaien, of heb je een onstuitbare drang om altijd maar weer te vernieuwen??

(Dit mag iedereen voor zichzelf beantwoorden, dus daar moet weer geen discussie over losbarsten, oke?)

Comment

Ik zie mezelf persoonlijk over 30 jaar toch niet dezelfde Trance draaien als ik nu doe. Ik ben absoluut wel in voor vernieuwing, laat ik daar duidelijk in zijn. Hier is het ook weer de vraag: 'Houdt men over 30 jaar nog steeds van de beats van Tiƫsto (als simpel voorbeeld)?' Is het ook niet de vraag of de smaak van de mensen in de loop der tijd niet veranderd? Ik denk dat je dan pas kan zeggen of je kan en wilt veranderen kwa muziek die je draait.

Immers, de hardere stylen heeft in de loop der jaren toch ook wel een sprong voorwaarts genomen.

Comment

Working...
            X