Announcement

Collapse
No announcement yet.

off forum ;) - inloggen ftp server mislukt!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• off forum ;) - inloggen ftp server mislukt!

Ik heb even een vraagje (niet over DJ gedoe), misschien dat er hier iemand rondhuppeld die het antwoord weet.

Ik wil mijn nieuwe site (of in iedergeval het begin ervan) op internet zetten, doe ik via FTP, dit lukte allemaal vlekkeloos, tot ik m'n pc opnieuw had geinstaleerd. Nu geeft hij telkens een foutmelding.

*oh ja, ik werk met SmartFTP en heb t ook met InternetExplorer geprobeerd. *

instelling van ftp programma en anders efkes een ander ftp programma gebruiken

gebruik hier ws ftp pro

Comment

heb WS FTP ook een tijdje gebruikt, maar ik ben ooit overgestapt op SmartFTP, het vreemde is dat ie eerst wel werkte maar nu niet meer.

Ik zal toch nog eens rond gaan snuffelen in de instellingen. maken poortnummers ook nog uit ??

Comment

Ik gebruik altijd flash FXP nooit problemen mee gehad en eenvoudig te bedienen.

download flash fxp op www.flashfxp.com

Comment

Originally posted by NBeat
          maken poortnummers ook nog uit ??
          Ik weet niet welke firewall je hebt (áls je die hebt). Sommige firewalls willen de poorten voor een ftp (standaardporrt is bij mijn weten 80) weleens dichtgooien. Als het kan probeer die dan eens open te zetten.

Tweede mogelijkheid (wat je waarschijnlijk al wel hebt gedaan): Als je router, moden, weet ik wat nieuw is of gereboot is, gooi dan de poort die je gebruikt weer open.

Succes!

Comment

Zit je pc in een netwerk verbonden? Dit wil ook problemen geven!
            Nadeel van SmartFTP is dat na 30dagen de evaulatie is afgelopen. Ik gebruik FileZilla (van Mozilla), is gratis te downen en zit je nie verbonden aan een evaluatieperiode!

Comment

Staat ie wel op port 21?? of heb je bij het w8woord intikken Caps Lock aanstaan?

Comment

Ik gebruik altijd flash FXP nooit problemen mee gehad en eenvoudig te bedienen.
                Ik zal er eens naar kijken
                Ik weet niet welke firewall je hebt (áls je die hebt). Sommige firewalls willen de poorten voor een ftp (standaardporrt is bij mijn weten 80) weleens dichtgooien. Als het kan probeer die dan eens open te zetten.
                Standaard poort is volgens mij 21, deze heb ik opengezet
                Tweede mogelijkheid (wat je waarschijnlijk al wel hebt gedaan): Als je router, moden, weet ik wat nieuw is of gereboot is, gooi dan de poort die je gebruikt weer open.
                ik heb geen router, wel een modem, maar daar kan je niks in wijzigen, die gooit ook geen poorten dicht.
                Zit je pc in een netwerk verbonden? Dit wil ook problemen geven!
                Mijn pc zit in een netwerk, maar dit zit ie al een hele tijd en het werkte eerst wel.
                Nadeel van SmartFTP is dat na 30dagen de evaulatie is afgelopen. Ik gebruik FileZilla (van Mozilla), is gratis te downen en zit je nie verbonden aan een evaluatieperiode!
                Ik heb er nooit last van gehad, hij deed het voordat ik m'n pc opnieuw geinstalleerd had al iets van 2 jaar
                Staat ie wel op port 21?? of heb je bij het w8woord intikken Caps Lock aanstaan?
                Hij staat op poort 21, wachtwoord ligt het niet aan, want in IE krijg ik het schermpje wat om een wachtwoord/inlognaam vraagt niet eens.

Comment

Kijk es in je vuurmuur of port 21 wel open staat...

Comment

Deze heb ik persoonlijk opengezet een tijdje geleden, duzzz dat zou het niet moeten zijn.

Ik heb nu ook de FTP-server van onze internet-provider (zeelandnet) eens geprobeert aan te roepen, maar die krijg ik ook niet te pakken, dit kon ik eerst ook wel!!

Comment

Dan zou het toch echt aan je modem of (met de woorden van wessel te spreken) vuurmuur moeten liggen... Kan bijna niet anders.

En excuus van poort 80, maar dit is de standaard poort voor een site die op je eigen pc draait (IIS server), had daar even een verwarring mee.

Comment

die poort 80 is volgens mij sowieso de standaardpoort voor internet ;)

Ik heb bijna m'n hele vuurmuur ( ;) ) doorgespit, poort 21 opengezet, verder kon ik niks vinden. Mijn modem is dus niks op in te stellen, dat zit gewoon goed.

Nog een optie zijn misschien mijn DNS instellingen. Die heb ik sinds kort opnieuw ingesteld. heeft een van jullie een idee of dat er iets mee te maken kan hebben.

Dit kan ik me bijna niet voorstellen, omdat je via FTP gewoon een vraag naar internet stuurt en een antwoord terug krijgt (als het goed is ;) ). En ik kan gewoon op dit forum komen ;) dus dat is gee probleem.

-- EDIT --
                        Ik gebruik wel erg veel knipoogjes hè ;)

Comment

Originally posted by NBeat
                          die poort 80 is volgens mij sowieso de standaardpoort voor internet ;)
                          Wil geen gelijk hebben, maar toch even voor de goede orde :D :wink:

http://img279.imageshack.us/img279/1915/port804kj.th.jpg

Comment

Boeit ook niet zo eigenlijk, hè ;) :lol: maar het mailen met een mailprogramma zal bij jou niet echt goed verlopen ;)

Comment

En waarom niet? :D Vertel mij dat eens?

Voor de goede orde, als je poort 25 bedoeld, deze gebruik je alleen als je een mailserver op je eigen pc hebt draaien... :wink: En die heb ik niet, die draait op m'n pa zijn pc :) .

Comment

Working...
                              X