Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kras op de plaat ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kras op de plaat ?

Is er niets te doen tegen krassen op platen :?:

Heb nu al een paar platen die steeds overslaan en dat terwijl ik er niet lomp mee omga en ze zijn nog geen eens zo oud :cry:
    Het gewicht verstellen helpt ook niet.

Groeten EJay

had ik ook en heb nu ortofoon geen last meer had hiervoor stanton 500

maar als er een kras op zit en hij slaat over wordt het lastig denk ik

Comment

goed uitkijken hoe je de plaat pakt... nog belangrijker.. steek m voorzichtig in de hoes.. als ie blijft steken niet verder douwen... Krassen van naalden heb ik eigenlijk nog nooit gehad ..

Comment

Ik heb de Concorde Pro S elementen. dus dat zit wel goed.
        Is alleen wel erg irri als je hem er net lekker in wil gooien en dan slaat ie steeds op zelfde punt over :x :cry: :cry: :cry:

Comment

plaat niet meer draaien of de andere kant gebruiken... staat beetje lullig voor t publiek als je met slechte platen draait.. ook lullig voor jou want ze kijken jou erop aan 8O

Comment

Jah, ik draai ook niet met platen die overslaan of ik gebruik ze gedeeltelijk. is zeer irritant dus zoals ik al zei, vooral als je net lekker aan het beatmatchen bent :x

Comment

Rode stikker erop plakken welke kan niet goed is kan je nooit misgrijpen in discotheek :P:P:P

Comment

Die neem ik denk ik zowiezo niet mee dan na een discotheek.
                Maargoed niks aan te doen dus

Comment

Als je wat water op je plaat sprayt , dan zuigt ahw. de naald zich beter in de groef, blijft dus beter plakken zmz.. Hij is dan beter afspeelbaar.

Nadeel is wel, dat er o.a. kalkresten van opgedroogd water achter kan blijven, en dat later weer het afspelen beinvloed. Goed afdrogen dus.

Verder zijn er speciaalzaken die platen reinigen, en de kwaliteit van de plaat zelfs beter wordt, al komen ze zo rechtstreeks van de fabriek.
                  Er was er vorig jaar eentje op de platen-cd beurs in Utrecht.
                  Is dit jaar weer , Ahoy 24 September, en 19 en 20 November in de Jaarbeurs te Utrecht.

Comment

Originally posted by Jack
                    Als je wat water op je plaat sprayt , dan zuigt ahw. de naald zich beter in de groef, blijft dus beter plakken zmz.. Hij is dan beter afspeelbaar.
                    Idd, ik gebruik een plantenspuit en heb altijd een klein handoekje bij me. Deze methode versnelt wel het verouderingsprocess van je vinyl, door, zoals gezegd achterblijvend kalk etc.

Comment

ff iets offtopic hoor maar ik draaide laatst op een feest en later op de avond ging pavo draaien... Hij had ook klein beetje problemen met scratchen... de naald versprong.. hij maakt gewoon ze hand nat met speeksel en hup op de plaat :P Maar scratchen kan die hoor 8O

Comment

Volgens een andere dj zei dat het hielp de plaat in gedistilliseerd water leggen.

Iemand ervaringen mee?

Comment

Lijkt mij een beetje een broodje aap verhaal, maarja eerlijk gezegd heb ik het ook nog nooit geprobeerd.

Comment

Net zoals die apparaten die de krassen uit je CD's kunne halen, heb het een keer geprobeerd, €10 weggegooid...

Comment

Originally posted by Deejayforum
                              Lijkt mij een beetje een broodje aap verhaal, maarja eerlijk gezegd heb ik het ook nog nooit geprobeerd.
                              hij heeft 16 jaar dj ervaring :roll:

Comment

Working...
                              X