Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat vonden wij van live 8 ??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat vonden wij van live 8 ??

Wie heeft het gezien? (ik wel) en wat vond je ervan?

Ik vind het onwijs goed dat ze zoiets organiseren, nu maar hopen dat die 8 hoge piefen er naar willen luisteren :P

Hier wat optredens die ik goed vond: Goldplay, kanye west, linkin park, will smith & jazzy jeff.

En nog wat dingen die ik echt belachelijk vond:
    Madonna: "fucking...."
    Mariah Carey: "Can I get some wather?" en "Dat ze een mic standaard wou (dan in het engels :wink: )".

Ik heb een heel klein HEEL klein stukje gezien

wel 2 nummers ;)

Comment

ik ook heel klein stukkie... snel weer over gezet :P

Comment

Ik vond het echt super! Het was dat ik zaterdagochtend pas thuis was, maar anders was ik in Londen geweest om te kijken.
        Heb dus voor de tv gezeten van 3 tot half 2.

Wie ik goed vond: Pink Floyd, The Who, Green Day, Razorlight, ...tja er waren zoveel goede bands. Ik ga denk ik maar de dvd kopen (als die er komt)

Comment

Jongens en meiden,

Ik vind het goed dat mijnheer Geldhoff (of whatever) het organiseerd, zulke mensen moeten er gewoon zijn. Wat ik wel BELACHELIJK vind dat het zo waanzinnig groots aangepakt moet worden. Ik bedoel het opbouwen van de podia zal niet geheel vrijblijvend zijn gegaan, immers de mensen die het moesten doen hebben niet om zo'n concert gevraagd. Er zullen buiten deze kosten nog wel meer dingen betaald zijn.

Als Bob nou eens wat meer had nagedacht, had hij het geld net zo goed meteen over kunnen maken naar Afrika. Wat hij nu heeft gedaan kost alleen maar geld (en alsjeblieft ga het niet goed zitten praten want dit heeft gewoon bakken met geld gekost), en het valt nog maar te bezien of het wat gaat helpen. Ik persoonlijk denk dat de 8 mensen straks in dat ene kamertje ook niets van dit alles aantrekt. Je kunt wel zeggen dat ze er nu niet meer omheen kunnen, maar dat valt denk ik nog maar te bezien. Het zal aan de andere kant ook wel waanzinnig zijn als we gewoon een mooie wereld zouden krijgen.

Wat mijnheer Geldhoff ook nog eens wil, helpt absoluut niet op de korte termijn. Je kunt de schulden wel kwijtschelden, maar daar heeft men daar NU alleen niets aan. Ze zijn dan immers de schulden kwijt, maar er moet ook een wederopbouw komen die wellicht nog wel enkele tientallen jaren in beslag neemt. Daarbij zullen de Afrikanen zich ook eens van HUN beste kant moeten laten zien. Stoppen met die oorlogen in Darfur, want dat doen ze zelf, en kunnen WIJ niets aan veranderen.

Kortom, geweldig wat hij heeft gedaan, maar dit had naar mijn mening anders gekund. Ondanks alles, best mooi gedaan!

Trouwens, als er voor DJ's iets georganiseerd zou worden, een soort van Benefit concert, ik ben erbij!

Comment

Je hebt grotendeels wel gelijk, maar alle artiesten die mee hebben gedaan kregen hier niet voor betaald (voor zover ik weet, zijn ze alleen benaderd of ze dit wouden doen).

Verder ging het ook om de aandacht om (digitale) handtekeningen te verzamelen en er volgt ook nog een tocht.
            Waar de G8 wel wat aan kan doen is het recht op eerlijk handelen t.o.v. Afrika. Wat ik wel vind is dat je niet zomaar van alle Afrikaanse landen de schulden kwijtschelden (denk maar aan die rijke oliestaten) en tuurlijk duurt het nog jaren voordat er vordering in komt, maar zonder begin kom je nergens. (je huis wordt ook niet opgeruimd, als je er niet aan begint)

Ook moet je bedenken, als dit niet werkt...wat dan wel? 85% van de wereldbevolking heeft hiernaar kùnnen kijken/luisteren. Op deze manier geef je naar mijn mening toch een duidelijke boodschap aan de G8.

Maar ik moet toegeven of dit dè manier was, moet nog blijken. Ik hoop het wel in elk geval.
            (Dit was niet geheel bekritiserend, maar meer hoe ik erover denk :wink:)

Comment

Het was natuurlijk ook hoe ik erover denk. Ik ben het ook met jou eens, laten we daar duidelijk over zijn. Natuurlijk kregen de artiesten er niet voor betaald, maar deze evenementen zouden niet helemaal 'clean' geweest zijn van kosten.

Toch als ik er nu eens bij nadenk vind ik het kwijtschelden van de schulden steeds meer een twijfel geval worden. De grootste schulden komen natuurlijk door de al tijden aanhoudende droogte, maar ook door de oorlogen (die ze zélf uitvoeren) wordt de 'staatskas' er natuurlijk niet vetter van. Zijn wij dan degenen die dat op moeten lossen?

Zoals ik al in een eerdere post liet merken, ik weet niet of de G8 zich hier wat van aantrekt. Het zal voor MIJ een hele verbazing zijn. Dat 85% geluisterd heeft, wil natuurlijk niet zeggen dat die 85% er ook 100% achter staat. Immers er zijn veel mensen die erop af komen omdat het gewoonweg gratis is. Moet je deze mensen er dan bij rekenen?

Ik blijf erbij, ik had het niet beter gekund en ik vind het waanzinnig dat dit gedaan is (laat daar absoluut geen misverstand over bestaan), maar heb bij sommige dingen toch m'n vraagtekens. 'Had dit nou zó gemoeten?'

Comment

Niet gezien. Niet interessant.

Comment

ik heb het wel gezien, maar vond het toch apart dat Tiesto nergens stond.. kijk ik bedoel, het hele "fetsival"( of hoe heet zo iets groots) was natuurlijk meer gericht op Rock, en er zijn ook wel betere djs maar Tiesto heeft toch op grote dingen als de olympische spelen gestaan en is toch wel een grote artiest, dus verbaasde ik me er wel over dat hij niet draaide..

maarja al bij al was het toch wel vetjes :)

Comment

Ik heb het niet gezien, was het totaal vergeten, maar ik vindt wel dat het idee achter dit evenement (??zo misschien??) zeer goed is !! Misschien niet altijd even slim / tactisch gebracht, maar toch al bij al een zeer goed idee om zoiets te organiseren!

Comment

Originally posted by djblackberry
                      ik heb het wel gezien, maar vond het toch apart dat Tiesto nergens stond..
                      De muziek die Tiesto voort brengt is nog lang niet bij alle mensen gerespecteerd. Ik vind dat ook niet dat je mensen onnodig moet gaan opzadelen met een DJ. Voorts is Rock is toch onder de meeste mensen wat meet gerespecteerd, of je ervan houd of niet.

Comment

Dit kan inderdaad best de reden zijn voor het ontbreken van tiesto, echter ik denk dat je op zo'n groot evenement, dat zo lang duurt toch in iedergeval een DJ als tiesto op kan treden, ten eerste voor deze doelgroep (is toch ook best behoorlijk groot!!) en ten tweede gewoon omdat iedereen hem kent en daarom een goede publiekstrekker is (alsof dat nog nodig is, maar ach...). Al met al, wat kan het kwaad om tiesto erbij te nemen?

Comment

NBeat,

Wat ik al eerder zei, ik denk niet dat je zo'n evenement in het speciaal moet vullen met Dance en Trance. Nu hebben we het uiteraard niet over het geheel vullen van de concerten, maar toch. Live8 heeft naar mijn gevoel toch een soort van Pop en Rock image waar naar mijn mening dan ook geen DJ tussen past (hiermee bedoel ik dan ook geen enkele DJ, niet Tiësto in het speciaal, want mag hem zeer!). Wat dan ook nog eens zo is dat de Rock (zoals ik een ander topic op dit forum is te lezen) toch in het algemeen wat tijdlozer is dan de huidige Dance.

Als voorbeeld: Ik heb wel gekeken. Kwam toevallig 'The Who' voorbij zetten. Die speelden een tweetal nummers (voor de kenners onder ons: 'We Won't Get Fooled Again' en 'Who Are You') Dit zijn tevens de theme songs van respectiefelijk CSI: Miami en CSI: Las Vegas (de welbekende TV serie). Dit waren twee nummers die bij mij in het gehoor heel lekker lagen, hoewel deze nummers toch 15 (of misschien wel meer) jaar ouder zijn dan dat ik ben. Ik kan me van mensen dan ook heel goed voorstellen dat ze liever naar The Who of Sting luisteren op zo'n evenement dan naar de beats van Tiësto.

Ik ben het met je eens het zal leuk zijn, maar zeker niet op een evenement als Live8, zal een gok zijn.

Comment

Ik heb misschien wat voorbarig gereageerd, hetklopt misschien wel dat dit niet het evenement is waar je een DJ op het podium zet, dit creëert toch al snel een ander image, wat de organisatoren waarschijnlijk niet gewild hebben.

Mensen die zich erg aan deze nogal snelle reactie hebben gestoort, sorry daarvoor.

Dit is waarschijnlijk gewoon mijn opvulling van zo´n evenement.

Comment

Daar is het forum voor NBeat, en ieder uiteraard zijn mening! Maar naar mijn mening klopte het niet op er een DJ neer te zetten.

Comment

Working...
                              X