Announcement

Collapse
No announcement yet.

Whitelabel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dj_joey
    tegenwoordig is alles al te downloaden voordta het nog meot uitkomen brand je eht gewoon op cd betaal je der gewoon later voor.
    Ik ben er van overtuigd dat je de witelabels nergens kan downloaden, zoja ben ik wel erg nieuwschierig naar hoe men dat doet...?

Comment

marcel heeft er weer 1

deejays on wax - moviestar whitelabel van 19 jan 2006

nu mag ik niet zeggen dat ie op mijn pc staat maar

:wink: :roll: :roll: :roll:

Comment

mmmmm..... ikke jaloers.... :oeps:

Comment

kijk op de bekende wegen krijg je het niet

het gaat in de dj wereld alleen maar om connecties wat dat betreft en goed kijken naar wat eruit komt en dan alsnog veel zoeken veel zoeken

Comment

Ik heb zelf een behoorlijke hoeveelheid white labels. Vooral in de Drum&bass was dat schering en inslag. Het bestaan van white labels heeft verschillende redenen:

1: Niet geclearde samples.
            Op een whitelabel staat doorgaans helemaal niks aan info, dus is het ook niet te achterhalen wie de illigale remix of mash up heeft gemaakt. Hoewel dat meestal in het wereldje wel bekend is.

2: Testen op publiek.
            Soms heeft een producer het idee dat hij of zij een potentiele teringhit heeft. Een manier om dit te testen is om een stapel whitelabels aan geselecteerde DJ's te geven. Als de whitelabel de test voor publiek goed doorkomt volgt een officiele release.

3: Prijs.
            White labels zijn ook de goedkoopste platen om te persen. Geen artwork, geen hoes. Je betaalt alleen voor de lakker, matrijzen en het persen. Ideaal voor producers met een kleine beurs.

White labels zijn in de betere dance import gewoon te vinden. In de tijd dat ik nog dance, en met vinyl draaide, checkte ik altijd de white labels. Er zit heel vaak rotzooi tussen, maar af en toe kom je een pareltje tegen. Zo heb ik de DJ Hype remix van "Ready of not" van The Fugees hier liggen, de originele Aphex twin remixes van "We have arrived" van Mesalinum united, en flink wat dikke drum&bass en techno, waarvan ik niet weet wat het is, maar wel dat het lekker is.

Voor de mensen die nog nooit een White label hebben gezien: Het is een plaat, met meestal een wit label waar niets opstaat, of hooguit titel enzo met stift geschreven, gestempeld, of een stikker. Het label hoeft ook niet wit te zijn. Soms heeft het andere kleuren. Meestal zitten ze alleen in een papieren binnenhoes.

Comment

.
              Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 20:30.

Comment

Working...
              X