Announcement

Collapse
No announcement yet.

Whitelabel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Whitelabel

Ik krijg af en toe platen binnen van het label Whitelabel.
    Normaal heb je een serie nummer op een plaat staan.
    Had ik pas een whitelabel thuis geleverd gekregen zit er een dikke beschadiging op. (niet in de groef maar erbuiten)

Maar het bleek nou dat er een serie nummer was doorgekrast in de fabriek omdat het een whitelabel was (volgens freaky.nl).

Maargoed wat hou Whitelabel nou precies in :?:

Een withelable is een soort proef oplage....
    Deze zijn met beperkte maten te koop voordat de plaat echt uitkomt!
    Een soort voorproefje voor DJ's :wink:
    Deze platen zijn meestal wel wat duur maar je hebt wel wat bijzonders!

Comment

Inderdaad BIJNA wat Case zegt. DJ's gooien hun plaat voordat ze op de commerciele tour gaan eerst hun plaat op Whitelabel. Kost ook bij mij weten wat minder dan hem op een bekend label zetten. DJ's kijken dan wat de plaat doet, en gooien hem wellicht (als hij aan mocht blijken te slaan) alsnog op de commerciele tour.

Verwar het dus niet met DEMO platen of iets dergelijks. Het zijn gewoon volledige platen, alleen op een goedkoop label.

Please correct me if I'm wrong.

Comment

Klopt, en tegenwoordig heb je zelfs white labels die maar aan één kant bespeelbaar zijn.

En dat je ervoor moet betalen is helemaal dom, de meeste white labels zijn door de platenzaak ook niet betaald, maar gekregen!

Comment

Originally posted by DJDyno
          En dat je ervoor moet betalen is helemaal dom, de meeste white labels zijn door de platenzaak ook niet betaald, maar gekregen!
          En dat noem je nou omzet maken ;)

Maar het blijft raar ;)

Comment

Ja zoals die white label van we are posessed van Brennan & Heart twas 'n limited edition op recess.nl Dus die werd uitverkocht en nu is ie weer verkrijgbaar op het Zero2Nine label van hunzelf. A man has got to make a living :wink:
            Promo's zijn altijd gratis!

Comment

Ze zijn niet duurder volgens mij.

Is wel raar Dj Duco - In your head heb ik binnen gekregen op Whitelabel
              op de site staat ie onder StraightOn records.... maarja :?

Comment

Originally posted by EJAY
                Ze zijn niet duurder volgens mij.

Is wel raar DJ Duco - In your head heb ik binnen gekregen op Whitelabel
                op de site staat ie onder StraightOn records.... maarja :?
                Volgens mij verschilt er ook nie veel in prijs nee.
                Maar ja die Duco was ook eerst op white label en nou net een paar dagen via StraightOn te krijgen... 8O

Comment

Whitelabel ziet er niet uit zo zo'n kale plaat maar zolang de plaat maar in goede staat is dat vind ik het wel best.

Comment

Heb pas geleden nog een White Label gevonden van Tiesto met de remix van "Die another day.." van Madonna!!

Ik dacht toch echt dat die niet te krijgen was of hebben meer mensen deze whitelabel?

Comment

Ik heb ook aardig wat white labels,en het is idd een proefdruk voordat ze "echt uit komen".
                      Maar ik heb er ook een paar daar staan "illegale" samples op,samples van bijv. bands waar ze geen toestemming voor krijgen om te gebruiken.
                      Dan brengen ze gewoon op een white label uit dan zijn ze niet te traceren.
                      Dat is wat ik heb gehoord.

Comment

Originally posted by lizzard
                        Ik heb ook aardig wat white labels,en het is idd een proefdruk voordat ze "echt uit komen".
                        Maar ik heb er ook een paar daar staan "illegale" samples op,samples van bijv. bands waar ze geen toestemming voor krijgen om te gebruiken.
                        Dan brengen ze gewoon op een white label uit dan zijn ze niet te traceren.
                        Dat is wat ik heb gehoord.
                        dit antwoord is het enigste antwoord wat heel dicht in de buurt komt.
                        het is vaak zo dat er white labels worden gemaakt door de producers die samples gebruiken waar geen rechten voor zijn betaald. hun eigen naam staat er vaak niet op of juist wel maar kan het op de plaat voor de rest nergens te achter halen zijn via een serie nr of barcode. het komt ook wel eens voor dat de artiesten white labels uitbrengen om een nummer alleen te promoten en dat kan via een platen winkel zijn maar voor wahite labels word wel betaald ook door de platen winkel of de distributeur.

ps ": de madonna white label is gewoon te koop

Comment

In de hardcore scene worden white labels volgens mij puur gebruikt om uit te delen aan andere dj's. Zodat het feest publiek de platen al kan horen voor ze echt uit zijn.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat platen die als white label gedrukt zijn vaak veel sneller slijten dan niet white labels.

Comment

Originally posted by PhydomiR
                            ...Daarnaast is het ook nog eens zo dat platen die als white label gedrukt zijn vaak veel sneller slijten dan niet white labels.
                            maar dan gaat t om de kwaliteit van de platen, en dus de hoeveelheid geld die een artiest / platenmaatschapij / platenperser erin wil steken.

Comment

tegenwoordig is alles al te downloaden voordta het nog meot uitkomen brand je eht gewoon op cd betaal je der gewoon later voor.

Comment

Working...
                              X