Announcement

Collapse
No announcement yet.

De pitch van Technics

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sensation MegaMixen worden op computer gemaakt, dus daar is de pitch nijet relevant.
    Verder denk ik niet dat platen vaak hoger dan +8 worden afgespeeld. Zeker niet met platen bedoel ik dan, want dan wordt het een smurfenlied. Met cds kan dit makkelijker als er een MasterTempo functie opzit.

Comment

Als je nog hoger wilt pitchen (en dat gebeurd echt!!)
      Dan moet je de platter verwijderen (dat ding dat ronddraait)
      daar vind je 2 kleine openingen met een potmetertje er achter die kun je met een schroevendraaiertje omhoog zetten. het ligt aan je type technics of er 1 of meerdere gaatje zitten en tot hoever je kan op pitchen. Terugzetten op de exacte fabrieksinstelling is heel moeilijk, Omdat je steeds moet instellen, blad terug, weer instellen... totdat hij weer goed staat.. Hou er wel rekening mee dat het weer ff wennen is!!

Comment

ik gebruik m altijd bij mn leraar (ja ik heb dj-les :D), en hhij is best fijn, alleen hoef ik eigenlijk nooit hem verder te pitchen en dus nooit op t knopje te drukken :D

Comment

Ik oefen zelf met Technics SL1200 MK2 maare waarmee ik draai vaak zijn Citronics met 10 en 20% pitchen. Dus kan ik als ik wil, ff flink pitchen.. Wat soms fijn is.. Maarja dan moet je wel nauwkeuriger omgaan betreft mixen met de pitch... das 'n nadeel!

Comment

Bij Sensation staan niet alleen Technics ;) Pioneer is ook vertegenwoordigd ;)

iig bij white.. daar staan zelfs GEEN Technics.. bij black staan 3 technics en 2 CDJ's (als ik me niet vergis)

Als je het echt wil weten geef je maar een schreeuw.. dan bekijke ik de dvd nog wel 's ;)

Comment

.
              Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 20:28.

Comment

Als je wilt kun je je technics om laten bouwen voor nog een paar %-tjes meer, maar meer dan 20% heeft eigenlijk geen zin meer. Sommige DJ's gaan wel eens iets verder, maar naarmate het tempo hoger wordt, wordt het ook steeds moeilijker om in de beat te mixen. Boven 180 BPM moet je een heel goed gevoel voor tempo hebben om ze in de maat te houden en bovendien is de muziek dan niet meer om aan te horen...
                Maarrrrrr smaken verschillen!!!

Comment

.

Comment

Das waar, maar er zijn zelfs nog goedkopere spelers die ook achteruit kunnen draaien dat kan een 1200 ook niet.... en wat dacht je van 78 toeren, das pas ver omhoog pitchen...HIHI!

Comment

Ik zeg gewoon opvoeren die draaitafels, 8% is gewoon net te weinig vind ik je ken met 16% net ff iets verder pitchen dus ook meerdere platen met elkaar mixen, ben niet anders gewend dan te werken met opgevoerde technics.

Werkt gewoon een stuk fijner vnd ik zelf, hoef je de pitch schuif ook niet meters te verzetten om te beatmixen.

Comment

.

Comment

Originally posted by Deejayforum
                          Ik zeg gewoon opvoeren die draaitafels, 8% is gewoon net te weinig vind ik je ken met 16% net ff iets verder pitchen dus ook meerdere platen met elkaar mixen, ben niet anders gewend dan te werken met opgevoerde technics.

Werkt gewoon een stuk fijner vnd ik zelf, hoef je de pitch schuif ook niet meters te verzetten om te beatmixen.
                          Kan ik wel inkomen ja, toch heb ik met trance het idee dat te veel pitchen de meeste tracks heel nerveus laat klinken.
                          Met techno kan ik me wel voorstellen dat je wat meer pitch gebruikt om de boel echt te "freaken"...

Comment

Re: De pitch van Technics

Originally posted by EJAY
                            Ik hoorde dat je je technics kon opvoeren tot 16%!!
                            Zouden ze dit ook gedaan hebben bij de technics op die feesten?
                            dat klopt.....http://www.djresource.nl/Topics/stor...cs-SL-1210LTD/

Comment

Working...
                            X