Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gehoorbescherming?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gehoorbescherming?

Wat doen jullie aan gehoorbescherming? Doppen in je oren voor aanvang van je set of erna? Wellicht zelfs tijdens je set?

Ter info: http://www.proaudiovideo.info/assets....info/archief/

Ik heb een stel doppen.. tijdens het draaien doe ik ze niet in eventueel daarvoor of daarna wel. ligt ook aan het geluidsniveau.

Comment

.
      Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-26-02-2020, 00:29.

Comment

kijk hier is:
        http://www.deejayforum.nl/forums/mod...ewtopic&t=1103 8)

Comment

Ik heb ze speciaal laten maken.

Alleen de hoge frequenties worden daarbij gefilterd, want die zijn juist schadelijk voor je gehoor.

Bij het draaien heb ik er eigenlijk geen problemen mee.

Het is echt belangrijk om je gehoor te beschermen, zeker als je ook aan het produceren bent, wanneer je gehoor naar de klote is kan je niet goed afmixen.

Hetzelfde is het dan als een schilder blind zou worden, dan doen ze ook niet veel meer 8)

VaganzaCrew

Comment

erna of ervoor heeft toch geen nut? Of wel?

Comment

Originally posted by VaganzaCrew
              Alleen de hoge frequenties worden daarbij gefilterd
              Tja.. aan de lage ferquenties heb je niet zoveel want volgens mijn biologie docent (we hebben het nu over het oor :D ) komen de lage ferquenties ook binnen via de neus

En nee.. ik heb geen doppen :P

Comment

komen de lage ferquenties ook binnen via de neus
                Via zo'n beetje alles dat kan resoneren, maar in je neus zitten bij mijn weten geen trommelvliezen die je kunt beschadigen of wel? Is wel een verbinding naar het oor via de buis van Eustachius, maar die is normaal afgesloten.

erna of ervoor heeft toch geen nut? Of wel?
                Voor of na JOUW set, dus tijdens sets van andere dj's die avond bedoel ik.

:oops:

Comment

Ik gebruik altijd oordoppen. Ik heb speciale op maat gemaakte van Elacin (Groeneveld verkoopt die in Nederland als ik me niet vergis) met een vlakke vermindering van 25dB...

En geloof me dat heb je nodig, als DJ zijn je oren je belangrijkste gereedschap en daar kan je niet zuinig genoeg op zijn...

De vlakke vermindering is belangrijk trouwens... als je doppen hebt die alleen hoog filteren hoor je de muziek niet goed en loop je kans dat je de schel (compenseren) of te dof (overcompenseren) indraait. En dat lage frequenties niet deren is bullshit. Als het geluid genoeg druk heeft zal het ook op laagfrequent geluid je oren overbelasten.

En dan moet je maar kijken... een stelletje dopjes van 180 euri of na een jaar of 10 niet meer kunnen draaien... dan draai ik wel een avondje voor noppies (of moet ik zeggen doppies :lol: )

Comment

Ik gebruik zelf Alpines. Niet vlak helaas, maar ben er over aan het denken otoplastieken te nemen die zullen dat wel krijgen

Comment

Ik ga volgende week woensdag de Elacins laten aanmeten. Ik zit te twijfelen tussen de 15dB demping en de 25dB demping. Voor het DJ-en zou ik waarschijnlijk beter de 25 kunnen hebben maar ik wilde eigenlijk de 15 voor het normale feesten hebben. Ik ga ze overgens bij Schoonenberg laten aanmeten (http://www.schoonenberg.nl/)
                      Ik denk dat ik de 15dB ga proberen (mijn Sennheiser HD-25 sluit erg goed af) en mocht dat te weinig zijn dat laat ik de 25-ers erin stoppen.

Comment

Normaal zet ik de monitor en m'n koptelefoon op een niveau wat zeker acceptabel is en geen direct gevaar zal opleveren. Echter erg ik me dood aan gastjes aan de dj booth die menen dat ze hun verzoekje met 140db in je oor moeten brullen. En daar wordt ik nou doof van! (linker oor koptelefoon, rechteroor verzoekjes.....en die laatste gaat piepen, en dat komt niet door de monitor of frontset).

Dus speciaal voor dit soort ukkels maar dopjes aangeschaft. Kosten 109 euro....voorlopig kosten de eerste 109 verzoekplaatjes dus een euro per stuk :P

Comment

Ook tijdens het uitgaan als mensen dronken zijn en je wat willen zeggen schreeuwen ze ook in je oor waardoor je pijn krijgt in je oor en dan zou je normaal gesproken een aantal uur stilte moeten hebben maar dan sta je nog de hele avond in de takkeherrie :P

Comment

Heel eerlijk gezegd sta ik weer te weinig in het lawaai om aan doppen te denken.

Ik bedoel, thuis zet ik de muziek niet al te hard en ik ben zelf geen disco- of Sensation bezoeker. Niet in dit land (ik interesseer me meer voor house, techno en drum'n'bass en in trance/hardstyle Nederland is dat niet echt leuk). Dus tja, ik zou ze tegenwoordig eerder nodig hebben bij optredens van bands dan als ik zelf draai. Want al draai ik zelf, dan is het voor een klein zaaltje waar hooguit 250 man in kan, schat ik. Nou ja, en nog 100 op het balkon, maar toch, het gaat erom dat het geluid niet al te hard staat.

En natuurlijk weet ik dat in principe ieder concert dat je dan bezoekt schadelijk is voor je gehoor, maar ja... Laat ik het zo zeggen: de laatste keer dat mijn oren piepten na een evenement is al meer dan een jaar geleden.

Maar ja, ik meen dat ze op die dance-feesten en in die disco's de luidsprekers ook veel te hard zetten... :)

Comment

Als je niet zo heel veel in hard geluid zit kan het niet zo heel veel kwaad (ja ok.. een beetje dan) In Clubs zetten ze de volume knop meestal iets verder open.

Ere gister naar een feestje geweest. Muziek stond precies goed. (Voorin net iets te hard, achterin nogsteeds ruimvoldoende te horen, maar daar kon je fatsoenlijk praten als je een meter van iemand vandaan was..)

Komen er van die mensen, ja de muziek stond VEEEEL te hard, je kon amper met elkaar praten.. ik hoorde m'n vriendin niet eens toen ze wat in m'n oor schreeuwde..

*nok nok.. je staat op het moment een halve meter voor de boxen hier!!*

Comment

Working...
                              X