Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sat 22nd july T'Nox live in Withernsea for A Taste Of Trance

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sat 22nd july T'Nox live in Withernsea for A Taste Of Trance

Eindelijk is het moment daar luitjes!!!

Dj T'Nox gaat internationaal en wel zaterdag 22 Juli 2006.
    Dan sta ik samen met o.a. Dj Martin P (UK) en nog een paar andere (zal ze later even toevoegen) op een festival in Withernsea, UK.

Ik zal voor de liefhebbers even kijken of er ook een Stream van komt, dan voeg ik die meteen even toe.
    En mocht je nou toevallig ook in engeland zijn.....;)

Cool man, gefeliciteerd! Have fun daar :)

Comment

Dan toch nog maar even een verslag tijpen!!!

Excuses voor de ruime vertraging haha!

Het is om te beginnen al leuk om met je UDG-tasje op schiphol rond te lopen, links en recht van die blikken; "Goh, zou dat nou een dj zijn??"

In het vliegtuig zelfs een opmerking van de stewardess; "Weer druk dit weekend?"
      Natuurlijk zo cool mogelijk op gereageerd, knipoogje erbij, weet zij veel haha. Geeft toch een apart gevoel.

Aangekomen op een klein vliegveldje vlak bij Hull en natuurlijk geen spoor te bekennen van de zwarte 4x4 die voor de deur op me zou wachten, heb ik weer dus maar ff bellen. Had mijn contact het uur verschil om gedraaid, verwachte me pas twee uur later!!!!
      Nou, uurtje wachten dan maar en jawel hoor; mijn luxe limo arriveerd.
      Uitbundig onthaal. een stortvloed aan engelse grappen waar ik de helft van mis omdat mijn vertaal-software zich toch even moet aanpassen aan het locale accent maar ik heb de indruk dat ze blij zijn dat ik er ben.

In de auto worden meteen de nodige demo's geruild waarbij mijn mix meteen in de cd speler gaat en het volume nagenoeg voluit, en dat met een bestuuder van rond de 50 genaamd Jim met stropdas!! Deze Jim blijkt dus helemaal lijp van trance en hij schroeft ook nog maar de bas een beetje op, want muziek moet je voelen volgens Jim. Nou zit ik dus in een Family Multy Purpose Vehicle en daar komt verdomme nog meer geluid uit dan uit de volgepropte Tigra van me buurjongen van 18!!!!! Geweldig!!!!
      Intussen proberen zowel Martin (organisator en dj) en Jim boven de muziek uit te komen om me voor te bereiden op wat komen gaat.
      Tenminste dat denk ik dan maar want ik versta er geen ene fuck van!

Uurtje rijden en we zijn aangekomen in Withernsea waar inderdaad een redelijk plein met podium klaarstaat voor het feest. Door naar mijn logeer adres bij Martin thuis waar we meteen maar de studio / draaihok in duiken om te kijken wie wat wel of niet heeft. Wat volgd is een vrijdagavond gevuld met nieuwe tracks proberen, elkaar van tafel proberen te draaien, foute grappen maken en een biertje drinken.

En dan is het zaterdag.
      Pas nu word het leuk als blijkt dat we ZELF het licht en geluid gaan op bouwen!!!! Dat had ik toch net even anders verwacht maar goed ik ben de beroerdste niet dus aanpakken maar.
      En zowaar, na een paar uur noeste arbeid is er op het podium een geluids-set verschenen waar de meeste van jullie nog geen schoolfeest mee durven draaien!!!!......
      Mixer, TT's en cdspelers allemaal nix mis mee maar een paar speakers waar werkelijk LETTERLIJK de onderdelen uitdonderen en twee versterkers die ik toch echt niet te veel op hun donder durf te geven denk ik toch wel aan ongeveer 800 Watt rms te komen......
      Want het is natuurlijk wel openlucht he, laten we dat niet vergeten!!

Zo ongeveer rond de zaterdag middag begint me nu toch een gevoel te bekruipen van "Waar ben ik in GODSNAAM aan begonnen. ik had nu in Middelburg op de CityParade kunnen lopen met een pilsje en drie mooie vrouwen..." maar goed, een gig is een gig dus ik mag niet klagen.

Tussendoor nog wat gegeten en wat van de omgeving bekeken, met wat mensen gepraat, gewacht tot het stopte met regenen want daar hebben ze daar best veel van. Doe er nog een flinke onweersbui bij die bijna alles blank zet en voor je het weet is het tijd voor de eerste dj van de avond, in dit geval mijn gastheer Martin zelf want de dj die zou openen had afgebeld vanwege iets vaags met de familie....
      Geen probleem, zo kwam de line-up uit op wel twee dj's terwijl de opzet was om met drie of vier dj's de avond te vullen!
      Ach, draaien we gewoon een uurtje of twee langer. Gezellig word het vast nog wel ondanks het pokkeweer en ja hoor, na ongeveer een uurje dromerige trance van MartinP begint er zowaar publiek onze kant op te komen en tegen de tijd dat ik bijspring voor een uurtje back-to-back breekt de zon ook nog even door en zit er toch al gauw een mannetje of honderd op het gras en de bankjes op en rond het plein....

En daar bleef het de rest van de avond dan ook bij...

Zelfs met de meest sappige commerciele nummers was er nog geen wimper in beweging te krijgen, behalve dan twee meiden die het geweldig vonden om op podium te dansen. Op zo'n moment begin je echt aan jezelf te twijfelen en ik vroeg me dan ook al snel af of hier nog iets te redden viel! Over de rest van de avond valt heel weinig te melden omdat er gewoon geen beweging in kwam, zelfs niet met de tiesto rmx van pirates! Het publiek voor zover daar sprake van was vond er zo te zien geen bal aan, en in overleg met de organisatie besloten we dan ook om er een uur eerder mee te kappen. Geen probleem voor deze jongen, jammer maar helaas.

En wat denk je?? De laatste plaat is nog niet uitgelopen of er komen mensen naar het podium toe; "He, stoppen jullie al?? We komer er net lekker in!!!"
      Komen er net lekker in geloof ik????? Wat wou je over een uur dan gaan doen; Je voet op de maat meebewegen???
      Ik heb echt nog NOOIT zo iets mee gemaakt, iedereen heeft dus gewoon vijf uur aan een stuk "lekker naar de muziek zitten luisteren".
      Volgens de organisatie was het zelfs heel goed gegaan, want er was niet eens gevochten....
      Ik heb zelfs nog gesigneerde cd's en handtekeningen uitgedeeld waarvan 1 zelfs op een best wel aantrekkelijk vrouwlijk lichaamsdeel (ik zal het even subtiel houden) .

Om het hele verhaal nou kort samen te vatten;
      Het was ontzettend leuk om eens in het buitenland te draaien, maar dit was absoluut één van de vreemdste dingen die ik als dj ooit heb meegemaakt. Tot zover even verslag anders word het zo'n lang verhaal! (Goh, meen je dat nou? Valt best mee haha)

Comment

Vet zeg :) Hebben ze je gevraagd voor volgend jaar nog een keer? Of was dit eens en niet weer...

Comment

Wat een ontzettend grappig verhaal joh!! Echt leuk geschreven, toppie!!

Jammer dat het niet helemaal is geworden wat je in gedachte had, maar je moet maar zo zien, als mensen je draaiverleden bekijken, zien ze alleen maar dat je in Engeland hebt opgetreden en niet hoe het daar is gegaan.

Je bent in ieder geval weer een ervaring rijker en daar gaat het ook om, toch?

Comment

.
            Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 18:30.

Comment

Working...
            X