Announcement

Collapse
No announcement yet.

Legaal of Illegaal tracks Downloaden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Legaal of Illegaal tracks Downloaden

Hier kunnen jullie je mening uiten wat wel en niet kan en dat graag onderbouwen aub.

Illegaal: Tracks downloaden zonder "betaling" of zonder toestmming van de desbetreffende producer.

Legaal: gekocht op het net of platen boer met de nodige rechten..

Dit is altijd een issue geweest en zal dan ook een issue blijven...Daarmee wil ik niemand aansporen, maar een ieder zijn verantwordelijkheid.

Ik download bijna alles legaal... de rest koop ik op singel of vinyl... Soms zitter er nummers bij die je legaal bijna niet meer kan kopen ja en in dat geval download je misschien wel s iets illegaals.
    Eigenlijk wel raar als je iets zoekt dat het illegaal zo voor handen is en legaal nergens te vinden op geen enkele legale downloadsite

Comment

Ik stuit vaak tegen het probleem dat sommige tracks vaak eerder uitkomen op vinyl en aangezien ik geen TT meer hebt is het afwachten op digital ;-) wel alle sites goed in de gaten houden voor de digital releas :-)

maaar als ik die tegen het lijf loopt zal ik die niet laten!!! (vrijheid van meningsuiting) :-)

Comment

Ikzelf koop alles legaal, of ik krijg het als promo's van artiesten, producers of plkatenmaatschappijen. Ik ben de laatste tijd steeds feller tegen illegaal downloaden geworden, sinds ik een eigen label heb, en mensen met labels ken. Voor de kleine labels en artiesten is illegaal downloaden enorm schadelijk, en wat mij betreft moet het stoppen. Goedschiks of kwaadschiks. In de genre's waar ik actief ben is zelfs onlangs een label gestopt. Niet omdat ze dat moesten, maar omdat de toekomst voor hun door het downloaden er zo bleek begon uit te zien, dat ze besloten er mee te stoppen omdat het zinloos is om nog langer muziek uit te brengen, omdat het toch alleen maar gejat wordt. Ongetwijfeld zullen meer labels er mee stoppen, evenals artiesten. Als het illegaal downloaden doorgaat, dan zal je een zeer armoedige muziekwereld krijgen. Alleen nog hele grote artiesten die hun omzet uit merch en concerten halen, en een heleboel hele kleine slechte producers, die de markt vervuilen via sites als myspace en zo.
        De tussengroep van getalenteerde underground bands en producers zal zo goed als verdwenen zijn. Dat zal de situatie zijn over iets van tien jaar, als er niet iets veranderd. En in die situatie kan je je DJ carierre ook wel vaarwel zeggen, want met die paar grote artiesten, of met de rotzooi op myspace kan je geen leuke avond bouwen. Ik voorspel dan ook dat met een jaar of tien het DJ vak vrijwel verdwenen zal zijn, of alleen uit goldie-oldie DJ's zal bestaan.

Comment

Volgens mij is het downloaden van (illegale) muziek nog steeds niet strafbaar, alleen het aanbieden ervan.
          Ik download vaak genoeg illegaal, maar moet er dan wel bij zeggen dat als ik dat niet gedaan had, ik 75% van alle cd's die ik nu heb niet had gekocht.

Op (legale) downloadsites kun je veelal alleen de intro oid horen. Daar zit ik niet op te wachten. Het illegale downloaden mag dan wel schadelijk zijn voor labels, maar aan mij hebben ze alleen maar meer verdiend op deze manier.

Het probleem is dat hier geen onderscheid (wettelijk) in te maken is en dus mensen die het downloaden en vervolgens gewoon gaan gebruiken, de muziekindustrie ten gronde laten gaan.

Over het algemeen ben ik dus tegen illegaal downloaden, maar de voetnoot dat het dus ook wel degelijk voordelen kan hebben.

Comment

Ik koop alleen vinyl.

Legaal!

Echt waar!

Comment

Originally posted by DJDyno
              Ik koop alleen vinyl.

Legaal!

Echt waar!
              Hehehe zijn er Illegal vinyl dan?! 8O

Comment

ja zelf oude nummers die bijna niet meer te krijgen zijn en zelf op vinyl laten zetten terwijl je er geen rechten over betaald voor de artiest :P

Comment

Het downloaden van illegale tracks is nu toch wel illegaal geworden (?), maar omdat er nu zoveel illegale muziek overal te downloaden is kunnen ze dat volgens mij nooit in de hand houden.
                  Ik kan het ook mis hebben hoor, weten jullie er meer van?

Comment

Originally posted by MauriziQ
                    Het downloaden van illegale tracks is nu toch wel illegaal geworden (?), maar omdat er nu zoveel illegale muziek overal te downloaden is kunnen ze dat volgens mij nooit in de hand houden.
                    Ik kan het ook mis hebben hoor, weten jullie er meer van?
                    Klopt helemaal.
                    Er zijn zoveel websites die geen rechten van de artiest(en) hebben en alsnog kun je dan de nummers downloaden. Als je dit wil aanpakken gaat dit:
                    1. zo grandioos lang duren
                    2. Niet efficient aangezien er moet worden gechecked of de rechten wel zijn vrijgegeven door de artiest aan die bepaalde site!

Dan heb je ook nog de nieuwsgroepen (grabit, bittorrent ,etc) en de Speciale downloadprogramma's(limewire,kazaa, etc) al deze programma's kunnen niet zomaar stop worden gezet en daarom proberen ze het (gok ik) geeneens

Alstjeblieft :wink:

EN BTW DE DISCUSSIE OVER OF JE NOU WEL ILLEGAAL OF NIET MOET DOWNLOADEN IS AL TE VAAK GEWEEST DUS STOP ER IS MEE!!alsjeblieft
                    :x :roll: :P

Comment

Over het downloaden van illegale muziek, dit is gewoon legaal. Muziek, afbeeldingen en films mogen illegaal gedownload worden maar software niet.

Dit is om de simpele rede dat als het illegaal was, en jij bezoekt een site met een illegaal achtergrondmuziekje of een forum met een illegale avatar jij meteen illegaal bent. Ook al kun je er niks aan doen dat dat liedje speelt en ookal wou je het niet. (En ja streamen= online afspelen is ook downloaden!)

Software kan natuurlijk niet zomaar op een site zitten dus is illegaal.

Het uploaden daarintegen, doe je wel bewust. Daarom is dit voor alles met copyright erop verboden. Hierdoor zijn torrent programma's dus wel veboden (je upload een stuk en andere downloaden dat en zo vorm je een netwerk met tientalle gebruikers) Limewire kan legaal zijn als je de optie geen muziek uploaden die ergens moet zitten aanvinkt.

Nu ontopic zoals vele weten o.a. dj krat :P Downloade ik een hoop illegaal. Ik moet toegeven dat ik nog wel eens wat illegaal download maar dan voor het luisteren thuis. Ik ben nu aan het overgaan op legaal cd's kopen. Wel denk ik dat het mijn mijn budget nog een tijdje duurt voor mijn verzameling grotendeels legaal is. Maar ik ben op de goede weg :P

Comment

Al da niet of illegaal downloaden legaal is, feit blijft dat je er niet mee mag draaien omdat, je niet voor de rechten betaald hebt. Dat lijkt mij dan toch.

Zelf heb ik eigenlijk alleen platen en vrijwel geen muziek op mijn pc staan.

Comment

Working...
                        X