Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gemiddeld uur tarief

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by marcello

mag je ook gebruiken op djresource ;)
    waarin/waarvoor gebruiken?

ik stond alleen te kijken wat voor bedragen er gevraagd worden voor 2 uur,
    dat verbaasde me gewoon.

edit:
    voordat ik zo'n k*t antwoord van iemand krijg: is dat teveel voor je, o.i.d
    ik vind het gewoon persoonlijk absurt veel voor 2 uur tjes draaien. meer dan 400 a 500!! eu, kom op joh. als het nou per avond geweest zou zijn. oke,
    maar het moet ook normaal/leuk blijven.

Comment

Ik vind dit normalen prijzen voor grotere tenten en evenementen. Als je als Dj een goed je werk doed en dus ook een tent vol weet te houden en zorgt dat mensen elke keer terug komen en dat je er voor zorgt dat ze veel drinken is dat nog goed koop. Als je een Dj van 100 per avind zou hebben die het minder goed doed zal het ook veel minder opleveren. En zo is het met alle vakken. En advocaat die veel rechtzaken verliest of er veel langer over doed om hem te winnen is ook minder geld waard dan er 1 die veel wint en er korter over doed.

Comment

Originally posted by Stephanie!
        Originally posted by Stefjuuh
        wooow.. check die prijs bij mental theo.. 8O
        prijs staat niet altijd gelijk aan kwaliteit :twisted:
        Ga ik niet op in, heb hem nooit live gehoord.
        Ben toch wel benieuwd wat voor prijzen er dan "op aanvraag" staan, zal ongetwijfeld veel duurder zijn!

Comment

Ooit gehoord dat chuckie 3000 per uur vroeg. Maar die kan dan ook zeker draaien!

MAar het zal wel uitmaken bij dat soort artiesten of ze ervoor of erna dan in een andere club in de buurt nog wwat kunnen regelen of helemaal moeten komen voor 2 uurtjes draaien ofzo. (Trouwens dat weet ik niet zeker)

Wat ik wel weet is dat Jeroen Post en Jeroen Nieuwehuize ongeveer 2000 per uur vragen en Jeroen Post is dat zeker niet waad. Kan niet fantastisch draaien en het bedrijf waar we voor een feest geluid huurde schrokken toen ze hoorde dat jeroen kwam. Gelukkig voor hun was het die keer Nieuwehuize daar was niets mis mee :P

Comment

[quote="Tomazos"]
            Originally posted by marcello
            voordat ik zo'n k*t antwoord van iemand krijg: is dat teveel voor je, o.i.d
            ik vind het gewoon persoonlijk absurt veel voor 2 uur tjes draaien. meer dan 400 a 500!! eu, kom op joh. als het nou per avond geweest zou zijn. oke,
            maar het moet ook normaal/leuk blijven.
            je snapt het dus nog steeds niet

Comment

Originally posted by Tomazos
              ...ik vind het gewoon persoonlijk absurt veel voor 2 uur tjes draaien. meer dan 400 a 500!! eu, kom op joh. als het nou per avond geweest zou zijn. oke, maar het moet ook normaal/leuk blijven.
              Vind het vrij normale prijzen.....

Comment

oke, meningen verschille dus:),

maakt niet uit, daar is een forum voor.

Comment

OK even rekenen dan:
                  Ik heb een normale baan, verdien daarmee 3500 per maand, en werk daarvoor (officieel) 21,75 dagen 8 uur per dag. Dat is dus ongeveer 20 euro per uur. Daarnaast heb ik voor m'n vervoer een auto van de zaak en nog wat andere voordeeltjes 13e maand, vakantiegeld, pensioen premie, ongevalsverzekering, dat soort dingen. Alles bij elkaar is mijn "package" 60000 euri op jaarbasis waard. (hoe on-Nederlands hè)

Stel dat ik professioneel ga guest-DJ-en (Heaven forbids, maar vooruit dan maar) Dan moet ik alles verdienen in de weekends dat ik draai. stel dat ik tussen de 4 en 8 boekingen in de maand heb. (kost geld zo'n professionele DJ zeker met al die valse concurentie van 15-16 jarigen die voor een 50 euro en bier met hun laptopje vol illegale MP3-tjes langskomen.) Dan moet ik met 48 boekingen per jaar mijn leventje kunnen financieren... alleen als DJ ben je hetzelfde als een kleine ondernemer. Dat betekend: alle verzekeringen worden private verzekeringen (kassa) mijn auto moet ik privé financieren (nog meer kassa) ik moet BTW gaan afdragen (geluid van een neerstortende kassa) en mijn belastingsituatie gaat veranderen (na ja, denk hier maar iets van middeleeuwse martelkamer geluiden) Alles bij elkaar zal ik dan als DJ zo'n 80000 bruto omzet moeten draaien om netto ongeveer hetzelfde te verdienen als ik nu doe. Even snel gerekend: 1667,= per optreden. (dat wel inclusief de BTW hè)

Zet dat nu eens af tegen die uitkooplijst... En dat zijn uitkoopbedragen dus niet de uiteindelijk afgemaakte fee. (wat Krat al aangaf)
                  Valt vanuit deze optiek gezien dan nog wel mee hè?

Comment

nee en ik weet zeker dat je zo mag rekenen!

Comment

ja om het zo te doen..

jij heb het nu over een dj die dan 4 a 8 boekingen in de maand heeft, daar MOET hij van rond komen... waarom?

wat doet hij de andere 5 dagen? thuis op de bank met een biertje chille savonds,

je moet het inderdaad zelf weten, maar.. ik ben van Persoonlijke mening dat dj zijn BIJ zaak is, en als het een goed zakcentje(wat het ook doet) oplevert... mooi mee genomen,

ik werk dan fulltime, en nog Fulltime me dj gebeuren ernaast,

om 8 uur sochtends te werk, 6 uur savonds klaar, naar huis. om 8 uur draaien tot 2 uur snachts, elke werkdag.

inderdaad, daar kies ik zelf voor, en ik heb dan het geluk dat op me normale werk me "baas" ook diegene is waar ik dan draai dus dat is wel makkelijker,

maar om ALLEEN van draaien te leven... nee,
                      het zal me wel lukken, maar nej, dj is BIJzaak. zo zie ik het dan.

maargoed, jou verhaal klopt wel, maar dan vind ik die dj's persoonlijk gewoon echt Lui

Comment

maargoed, jou verhaal klopt wel, maar dan vind ik die DJ's persoonlijk gewoon echt Lui
                        Er maakt zich hier weer iemand onsterfelijk belachelijk.......

De pro's hebben die ander drie dagen (en geen vijf zoals jij zegt want er bestaat ook nog zoiets als weekend) hard nodig voor ondermeer het bijhouden van je collectie, administratie, promotie, studiowerk etc. Het balletje moet tenslotte wel blijven rollen :!:

Nog een goeie tip; zoals jij bezig zegt te zijn, dit gaat je waarschijnlijk vroeg of laat heel hard opbreken! 2 full-time banen kan niet. Nachten van hooguit 4 uur houdt geen mens lang vol! Wees slim, denk aan je gezondheid en ga serieus een opleiding volgen waar je je inkomen mee kan verdienen. Draaien kan dan gewoon voor 1 of twee avondjes een leuke hobby zijn. Mocht je echt talent hebben om voor het grote geld te gaan draaien dan kan je daar altijd nog voor kiezen. En dan zie je vanzelf dat die drie andere dagen soms ook heel kort zijn!

En dan heb je ook nog iets achter de hand, want de muziekbusiness kan bikkelhard zijn!

Voorbeeld.....een zekere Stephanie*dj heeft twee afgeronde HBO opleidingen achter de hand. Mocht het in de muziek niet meer te verdienen zijn dan heeft ze iets achter de hand :wink:

Comment

maargoed, jou verhaal klopt wel, maar dan vind ik die DJ's persoonlijk gewoon echt Lui
                          Er maakt zich hier weer iemand onsterfelijk belachelijk.......

De pro's hebben die ander drie dagen (en geen vijf zoals jij zegt want er bestaat ook nog zoiets als weekend) hard nodig voor ondermeer het bijhouden van je collectie, administratie, promotie, studiowerk etc. Het balletje moet tenslotte wel blijven rollen :!:

Nog een goeie tip; zoals jij bezig zegt te zijn, dit gaat je waarschijnlijk vroeg of laat heel hard opbreken! 2 full-time banen kan niet. Nachten van hooguit 4 uur houdt geen mens lang vol! Wees slim, denk aan je gezondheid en ga serieus een opleiding volgen waar je je inkomen mee kan verdienen. Draaien kan dan gewoon voor 1 of twee avondjes een leuke hobby zijn. Mocht je echt talent hebben om voor het grote geld te gaan draaien dan kan je daar altijd nog voor kiezen. En dan zie je vanzelf dat die drie andere dagen soms ook heel kort zijn!

En dan heb je ook nog iets achter de hand, want de muziekbusiness kan bikkelhard zijn!

Voorbeeld.....een zekere Stephanie*DJ heeft twee afgeronde HBO opleidingen achter de hand. Mocht het in de muziek niet meer te verdienen zijn dan heeft ze iets achter de hand :wink:
                          Hoe werd dat jaren geleden nou gezegd?; "Een slimme meid is..." :P

Comment

Voorbeeld.....een zekere Stephanie*DJ heeft twee afgeronde HBO opleidingen achter de hand. Mocht het in de muziek niet meer te verdienen zijn dan heeft ze iets achter de hand :wink:
                            inderdaad, ik doe ook een opleiding ernaast,
                            daarom, het is handig dat die baas ook me dj baas is. hij maakt dezelfde uren als ik, als hij of ik gewoon helemaal op is, werken we een dag niet.

dat kan dus idd alleen als je baas ook 1 van je beste vriende is.

bij mij gaat momenteel werk voor het draaien, ook pas eerlijk gezegd sinds kort,
                            ik ben nu 1,5 jaar van school af. en ik moet toch wat,

heeeel veel gedaan in die 1,5 jaar. maar moet toch me opleiding hebben, de vorige keer is dat niet gelukt omdat ik draaien belangrijker vond,
                            nu kies ik dus voor de opleiding, gaat het niet samen, ga ik minder draaien. simpel :idea:

Comment

Working...
                            X