Announcement

Collapse
No announcement yet.

Organiseren van een Feest wat nodig?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Organiseren van een Feest wat nodig?

Hallo,

Mijn broer gaat een feest(je) organiseren voor ongeveer 300 man..
    Nu is dit waarschijnlijk wel in de open lucht op een "eigen" weiland..
    Dus eigen terrein..

Nu was mijn vraag wat we nodig hebben qua apparatuur.. Want het is wel buiten en buiten heb je wel krachtige speakers nodig.. Maar hoeveel watt speakers heb ik ongeveer nodig? welke speakers? waar zijn ze zo goedkoop mogelijk te huren/halen?

Het podium en licht is al geregelt....
    Het weiland ligt verder niet in de buurt van andere woningen dus geluidsoverlast zal er waarschijnlijk ook niet zijn...

Moet ik verder ergens anders ook nog rekening mee houden?
    Vergunningen etc?

Groeten Frank

Re: Organiseren van een Feest wat nodig?

Hoi Frank,

Met mijn eigen party planning bedrijf hebben we ook wel eens open lucht evenementen gehad.
    Zelf gebruikten wij hier een 3 dubbele JBL touring set (6 keer top, 6 keer sub) ik meen dat de totale kosten hiervoor inclusief versterkerracks etc op 400 euro neerkwamen.
    Maar 300 man is behoorlijk wat, zeker in de open lucht. Punt is echter wat de 'afmetingen' van je weiland zijn en de hoogte van het podium.

Ik ken wel een aantal verhuurbedrijven die hier ervaring in hebben, mocht je meer willen weten stuur dan even een PM, je kunt iets dergelijks denk ik het beste in laten schatten door een bedrijf dan door een DJ (omdat die meer met de muziek bezig is dan de techniek)

Verder hoeft het niet altijd zo te zijn dat je een vergunning nodig hebt, maar het is altijd goed om er navraag over te doen, voordeel hierbij is dat politie en gemeente er ook van weet en je hier nooit gedonder of gezeur mee kunt krijgen, stel dat er een paar buurtbewoners gaan klagen of er vindt een vechtpartij plaats o.i.d kom je dik in de problemen als je vantevoren niks kenbaar hebt gemaakt.

Het feest wat je wil gaan geven heeft ook een dergelijke omvang qua aantal bezoekers dat er dingen mis kunnen gaan.
    Volgens mij is het zo dat je op prive terrein (kan dus varieren van je tuin tot een weiland) een feest in de open lucht mag geven, mits er vanaf  1 uur geen (harde) muziek meer wordt gedraaid. (tenzij je een vergunning hebt)
    Vanaf 2 uur mag er helemaal geen geluid meer gehoord worden.

Maar dat kan altijd verschillen per regio, doe altijd even navraag bij je gemeente!

Waar wij verder altijd rekening mee houden is de omgeving.
    Ook al is het weiland uit de buurt van andere woningen, zorg dat verkeer wat er langs komt niet gehinderd wordt, dat er niks beschadigd raakt, je stroomvoorziening perfect is (geluidssets vinden aggregaten niet altijd even leuk) bedenk dat het in Nederland snel vochtig kan worden (kortsluiting!!) Een goede watertoevoer en toilet voorziening is ook niet onontbeerlijk op een feest voor 300 bezoekers.

En nog meer van die kleine dingen, nogmaals als je meer wilt weten PM me maar, dan stuur ik je onze checklist.

Comment

Het is ook slim om een Maurer analyse te doen om te kijken of je locale overheden in moet schakelen, dingen als rode kruis (EHBO) en brandwacht moeten zelfs op een weiland geregeld zijn.

Comment

Oké dan,

Er komt zeker nog flink wat bij kijken..
        Ik neem de puntjes van jullie mee bij het organiseren/plannen van het feest..
        Dit zijn toch inderdaad nog belangrijke puntjes waar ik zelf nog niet 1 2 3 op was gekomen..
        Bedankt!

Nog meer tips zijn altijd nog welkom :wink:

Comment

Working...
        X