Announcement

Collapse
No announcement yet.

Niewuh aankoop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Niewuh aankoop

Ha jongens,
    paar weken terug een nieuwe reciever gekocht voor mijn pc.
    Ben nogal verslaafd aan gamen enz, en mijn pioneer's linker kanaal begon te kraken.
    Dus op naar de winkel voor een nieuwe, en ja hoor een mooie reciever/versterker gevonden.
    De Harman Kardon 145, stijlvol. mooi geluid, en veel mogelijkheden.

Heeft iemand anders ook nog ervaring met Harman Kardon?
    Want ik wil een speakerset er nog bij gaan kopen (staat nu op 2 pioneers en 2 akai boxen)
    In de handleiding staat dat er JBL speakers goed bij klinken maar volgens mij is dat alleen maar omdat dat een sub-bedrijf is van Harman Kardon.
    Liefst een 5.1 set ofzo met grote front speakers en een Uber sub, hehe.
    Had zelf ook al naar die 5.1 setjes van Harman Kardon gekeken.
    Mvg Maurizio

Re: Niewuh aankoop

Fijn voor je maar zie weinig wat met Dj te maken heeft??

En ik denk dat Harmon Kardon eerder een sub bedrijf van JBL is dan andersom;)

Maar goed om je toch tegemoet te komen:
    Kijk eens naar Syrincs, KRK of sommige Behringer modellen. Eigenlijk Dj Monitoren maar leveren kwaliteit geluid en er zijn ook SUB speakers bij verkrijgbaar!

Comment

Originally posted by djtimm";p=" View Post
      Fijn voor je maar zie weinig wat met DJ te maken heeft??

En ik denk dat Harmon Kardon eerder een sub bedrijf van JBL is dan andersom;)

Maar goed om je toch tegemoet te komen:
      Kijk eens naar Syrincs, KRK of sommige Behringer modellen. Eigenlijk DJ Monitoren maar leveren kwaliteit geluid en er zijn ook SUB speakers bij verkrijgbaar!
      Het staat in General Talk (Voor de niet was serieuzere onderwerpen)
      Ik zal eens ff kijken

Comment

JBL en Harman/Kardon behoren allebei tot de Harman International Group. Zijn dus zusterbedrijven van elkaar  :wink:

Hmm, het is dus voor je pc...

Waarom voldoet een Logitech G51 set bijvoorbeeld niet?

Voor de rest voldoet een HTS set van Harman/Kardon prima voor games denk ik.

Comment

Nee, dat produceert een veel lagere kwaliteit geluid.
          Heb nu glasvezel enz van mn computer naar mijn Avr 145 en dat is echt mooi geluid.
          Luister nu ook alleen maar Flac en geen mp3 meer (alleen de FLAC's die ik kan vinden voor de rest wel mp3.)

Comment

Ah ok! Het gaat dus ook meer dan alleen games  :)

Wat ik zelf ook een prachtig setje vind is de Mordaunt Short 5.1 set

Comment

Idd een mooie set!
              Een vriend van me zei dat ik gewoon mijn currente speakers moet houden en daar dan nog een actief subwoofertje bij kan nemen, voor net iets meer lage ferquenties. Denk niet dat mijn speakers dat nu aankunnen (vanaf 30 hertz enz).
              Dus heeft iemand daar een ideetje voor?
              Een redelijk goedkope sub maar met toch voeldoende kracht erachter?

(Even offtopic, ligt het aan mij of is het forum een beetje verzwakt in het laatste jaar?)

Comment

Een sub erbij zal zeker helpen. Alleen zou ik persoonlijk eerst wat doen aan dat krakende kanaal.
                Voor die pioneers zou je dus bijvoorbeeld kunnen kiezen (weet niet hoe groot je luister-ruimte is) voor de Mordaunt-Short Avant 908i. Dan heb je zowel leuke front speakers als het extra laag. Heb ze laatst mogen beluisteren en klinkt echt lekker! (vind ik :wink:)

Heb vandaag een Onkyo setje gehaald voor €200!! bij de Saturn  :)

Beter kan altijd, maar kon hem gewoon niet laten staan voor deze prijs.
                Was namelijk eerst van plan om mijn set stapsgewijs aan te schaffen (2 speakers > sub erbij > nieuwe receiver > nieuwe dvd speler > nog 3 speakers erbij om 5.1 compleet te maken), maar dit leek me een mooie deal.

(Forum is inderdaad niet echt actief, behalve het newbie-gedeelte)

Comment

Het krakende gedeelte zit in mn oude pioneer versterker maar dat heb ik dus verholpen met gewoon een nieuwe kopen :D
                  En mn luissterruimte is zo'n 4 x 5 meter (geschat) gewoon mn slaapkamer.

200 euro voor zo'n set zou ik ook niet kunnen laten liggen.
                  5x 100 Watt uitgangsvermogen, en ziet er ook gelikt uit in hoogglanszwart.
                  Heb zelf ook geluk gehad, ze hadden mijn reciever van 599 euro net naar 199 euro afgeprijsd 8)
                  Ga nog ff die Avant speakers bekijken

Comment

Iemand ervaring met het merk Mivoc?
                    Het is een budgetmerk lijkt het wel (heeft volgens mij ook iets met raveland te maken, weet dat daar voor geen zak geluid uit komt) maar op internet krijgt het wel goede recencies en voor 140 euro is een powered subwoofer erg aantrekkelijk.
                    Iemand?

Comment

Ik kende Mivoc zelf eerlijk gezegd niet en heb daarom even geïnformeerd bij vrienden.
                      Mivoc blijkt dus grotendeels een zelfbouwmerk te zijn, maar de speakers die ze leveren zijn over het algemeen goed dus zal de kast ook wel niet slecht zijn.
                      Kort gezegd: "Mivoc is over het algemeen goed".

Mocht je hem kopen, zou ik graag willen weten of deze uitspraak inderdaad waar is.  :)

Comment

Working...
                      X