Announcement

Collapse
No announcement yet.

Overstappen naar digitaal moeilijk, Help?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overstappen naar digitaal moeilijk, Help?!

Hallo beste DJ's,

Voor mij is de tijd aangebroken om de CD's aan de kant te zetten en digitaal te gaan draaien, maar zonder compromises te sluiten, dus geld speelt bij deze even geen rol...welja tot een bepaalde hoogte. Ik ben aan het twijfelen over welke apparatuur ik ga kopen en heb momenteel de DDJ SSZ als optie op mijn verlanglijstje staan. Ik kwam er echter vorige week nog achter dat deze module al 2 jaar bestaat. Wat is jullie mening hierover? Mijn plannen zijn om de module mee te nemen naar feesten en daar live te draaien, ook ben ik van plan om er thuis mee te oefenen en sets mee voor te bereiden. Ik heb deze module gekozen, omdat ik ook een macbook pro heb staan en dit als set dan graag flink aan de tand te voelen, zodat ik 'm tot in de kneepjes ken. Ook een reden van mijn keuze is dat de DDJ SSZ het dichst bij het gevoel van 2 CD spelers met een mixer blijft, welke ik momenteel heb. Ik zie het als een vooruitgang over te stappen naar digitaal, zonder het 'gevoel' te verliezen en toch van CD's naar digitaal over te stappen.

Graag wil ik jullie om jullie mening vragen.

Met vriendelijke groet,

Couture.

Het 'gevoel' van het draaien met CD's heb ik nooit gehad na mijn overstap naar digitaal, daar vond ik het digitaal draaien te anders voor.
    Maakt het trouwens niet minder leuk, want je kan naar mijn idee veel meer. Nadeel is wel dat je (onbewust) veel meer gebruik gaat maken van
    computersnufjes die het werk voor een gedeelte van je overnemen. maar dingen als autocue laat ik nog steeds links liggen.

Mijn advies is om bij deze bedragen, de DDJ-SZ is uit mijn hoofd zo'n 1800-1900 euro dus dan denk ik dat een tripje naar Goes het wel waard is om wat sets uit te proberen. Wanneer je bij Bax een afspraak maakt heb ik geleerd dat er vrij veel mogelijkheden zijn op dat gebied, dus dat zou ik zeker aanraden. Moet zeggen dat ik zelf geen enorm fan ben van Pioneer, maar dat is meer iets persoonlijks.

Comment

Wanneer je een controller gebruikt, dan is de computer de motor van het geheel. De software die erop draait bepaalt je mogelijkheden en in het geval van de SZ, die overigens net een jaar uit is (NAMM 2014), werk je met de Serato software. Het nadeel van een controller is dat je altijd je computer nodig hebt en dus altijd met je neus in het scherm zit omdat op de controller zelf geen visuele informatie beschikbaar is.

Nu benadert de SZ qua gevoel en layout wel een Pioneer CDJ set maar door de Serato software is er qua workflow eigenlijk weinig verschil met een DDJ SX2.

Als je weer een stapje hogerop de lader gaat kijken, dan kom je uit bij een XDJ 1000 set en dit is in mijn ogen een hele goede keuze. Deze spelers draaien stand alone en je kan ze van muziek voorzien doormiddel van een USB stick die via Rekordbox gemaakt is. Eventueel kan je ze via LAN ook nog direct met je computer verbinden zodat je direct tracks kan inladen vanuit je computer via de Rekordbox software.

Alles wat je doet gebeurt dan in de spelers zelf (en niet in de software op je computer) en dit geeft je eigenlijk dezelfde gebruikservaring als een set CDJ's.

Comment

Working...
      X