Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat drinkt het lekkerste weg tijdens het draaien/lichten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

sorry.. maar daar doe ik dus absoluut niet aan ;) volgens mij raak je daar totaal je gevoel voor fouten van kwijt ;)

Comment

Originally posted by NBeat
      sorry.. maar daar doe ik dus absoluut niet aan ;) volgens mij raak je daar totaal je gevoel voor fouten van kwijt ;)
      Voor de meesten geld dit denk ik ook inderdaad.. maar iedereen is anders :wink:
      er zijn genoeg mensen die juist fouten maken, door de stress ofzo
      sommige voelen zich door het drinken van alcohol een stuk relaxter, en gaan daarom dus beter draaien

Comment

Bij meer dan een paar trekjes jazeker.....dan gaat het helemaal de mist in. Maar als je echt heel licht wat rookt dan voelt dat prettig. Vergeet niet dat ik ambient ga draaien he. Start/Stop/Cue en klaar......'k Ga geen energieke set neerzetten. Met puur beatmixen moet ik volledig nuchter zijn anders lukt het mij gewoonweg niet. Ik mix nog te kort om dat ook dronken/stoned/watdanook te kunnen.

Comment

Toen ik nog blowde wel eens geprobeerd na wat gerookt te hebben om te mixen ...
          Gelukkig was dat thuis want ik kon die beats niet meer op elkaar houden :lol:

Comment

[quote="Myzrael"]
            Vergeet niet dat ik ambient ga draaien he.
            Volgens mij MOET je dan eerst blowen. :lol:

Comment

Originally posted by DJDyno
              Volgens mij MOET je dan eerst blowen. :lol:
              Precies......ik flikker normaal al in slaap bij Ambient.....maar ik ga ook gewoon New-Age spul erin gooien en wat Enigma. Geinige muziek , misschin nog een lekker relaxt jazz/gitaar trackje erin als de mensen het pikken. Maar ik gok dat het coffeeshop volk niet zo klaagt zolang je maar gewoon relaxte muziek draait dus dat wordt geen moeilijke klus. Het enige dat moe wordt met ambient is ik en de crossfader (ik bedoel.....je dacht toch niet dat ik die shit ging beatmixen lol)
              En dat publiek....die hebben het te druk met andere dingen :lol:
              En agh , het is wel weer eens wat anders. Lijkt me toch een leuke ervaring.

Comment

Dus op een hardcore feestje waar je moet stuiteren neem je ook een snuif?

Comment

heb gemerkt dat ik allerchische ben voor redbull..

steeds als ik een heel klein slokje neem (dronk eerst altijd rode wodka+redbull) dat ik tijdens het draaien of uitgaan steken in me maag kreeg, en echt zwage maag krampen.. als ik dat niet dronk waar redbull in zat was het er niet, nam ik een slokje redbull was het terug..

Comment

van te voren gauw een redbull en tijdens het draaien zo min mogelijk. heb er zo een scheithekel aan als je tijdens het draaien naar de wc moet.

Comment

Weer zo'n leuk topic die ik over het hoofd heb gezien en wat kunnen jullie er lekker over doorzagen!!! Dan kan ik er net zo goed ook nog een schepje bovenop doen... Ik draai al een jaar of 30 waarvan 20 jaar profesioneel, dwz... dat ik er mijn geld mee verdien. Al die jaren heb ik tijdens het "werk" gedronken. waarom??? omdat het er voor mij gewoon bijhoort. Hoe het voor een ander werkt??? TJA!!! er zijn jongens die na 1 biertje al omvallen, maar die moeten dan ook gewoon niet of nog minder drinken. We zijn naast DJ eigenlijk ook kunstenaars en er zijn maar weinig kunstenaars die de beste werken neerzetten zonder dat ze ergens van onder invloed zijn. Het mag dus!!! ... en een goede Horeca ondernemer zal zijn DJ dan ook geen stroobreed in de weg leggen, natuurlijk moet hij zijn DJ wel een beetje in de gaten houden... Tis niet alleen een kunstenaar, maar bovenal ook gewoon MENS!!!
                      Drank moet dus wat mij betreft gewoon kunnen, net als de andere drugs. Je moet alleen voor jezelf wel de grenzen kennen en dan zo professioneel zijn dat je stopt met gebruiken voordat het je werk aantast in plaats van positief beinvloed.
                      Zelf drink ik als ik 8 uur moet draaien eerst een paar spaatjes en na mijn pauze van 5 minuten (om te pissen en gauw even een broodje te regelen) drink ik twee whiskey Amaretto's... een heerlijk mix van zoet en Bite... zit ook nog wat caffëine in om wakker te blijven... Mijn lichaam (en dat van vele andere volwassenen) verwerkt ongeveer 1 glas drank per uur en die 2 drankjes zijn dus weer weg als ik naar huis rijdt (OH jeee... hij rijdt met alcohol in zijn lijf.... Jaaah).. Ik wordt vaak aangehouden en moet dus ook regelmatig blazen, maar zelfs als ik in die laatste4 uur 3 van die mixjes op heb is het niet meer te meten en merk ik er ook niets van ... en geloof me ik weet heus wat het is om goed dronken te zijn...

Conclusie... iedereen moet zelf weten of hij/zij drinkt tijdens het draaien... ken je grenzen (en die van de wet) en laat het je werk niet negatief beïnvloeden!!!

Wanneer weet je dan dat je teveel hebt, want als je dronken bent heb je het niet meer in de gaten dat je slecht staat te draaien.... das waar, dat moet je dan maar gewoon proefondervindelijk vaststellen... Vraag het vrienden of je collega's... 1 keer fout??? dan gewoon een stapje terug.
                      Ga je dan toch gewoon door tot je dronken bent en er een zootje van maakt, dan ben je gewoon een grote eikel die bewust het plezier van anderen verknald en de titel DJ... onwaardig!!!

Comment

Corona, maar niet teveel (een stuk of 4 op een avond) en ik hoef vaak maar een paar uurtjes te draaien. Gelukkig maar anders wordt het te lang en het moet wel leuk blijven. Als ik klaar ben met draaien ga ik wel weer verder.
                        Eventjes terugkomend op het feit dat mensen niet drinken tijdens het werk en waarom DJ's het dan wel doen. Daarop heb ik een heel simpel antwoord.

Wat dacht je van iemand die werkt in coffee-shop of staat achter de bar in een kroeg of discotheek.

Cheers,

Comment

Schop!

Barman mag niet drinken

Uitgegeven: 3 november 2006 09:04
                          Laatst gewijzigd: 3 november 2006 11:01

DEN HAAG - Het wordt verboden voor barkeepers en ander horecapersoneel om tijdens hun werk te drinken. Minister van Volksgezondheid Hans Hoogervorst (VVD) gaat dat binnenkort regelen met een aanscherping van de Drank- en Horecawet.

Bronnen in Den Haag bevestigen de berichtgeving daarover in De Telegraaf van vrijdag. De ministerraad moet de aanpassing nog bespreken.

Bron: www.nu.nl

Veel deejay's zullen waarschijnlijk aangemerkt worden als horecapersoneel omdat ze op de loonlijst staan. Idee is goed, alleen is het wat mij betreft de taak van de uitbater om dat te regelen. Tijdens je werk behoor je geen alcohol te drinken. Of je nu in de kroeg werkt of als parkeerwacht je boterham verdient doet niet terzake.

Toch?........... :roll:

Comment

Originally posted by T-Nuzz
                            Of je nu in de kroeg werkt of als parkeerwacht je boterham verdient doet niet terzake.

Toch?........... :roll:
                            Helemaal mee eens! Je hebt als dj een grote verantwoordelijkheid (denk alleen maar aan de kosten van de installatie) en ook een zekere signaafunctie (niemand ziet zo goed wat er in de zaal gebeurt als de dj). Dan kan je je gewoon niet permiteren te drinken!

By the way....bij mij in het bedrijf is het ons personeel sowiso verboden alcohol te nuttigen tijdens opdrachten, of die nou in een discotheek zijn of niet!

Comment

Hey... is dit topic nog steeds niet dood???

Tja, dat stukje heb ik ook gelezen en ik denk dat er best goede kanten aanzitten. Maar toch blijf ik er bij dat vooral de Dj de drug moet kunnen nemen die hij zelf prefereerd, zij het met mate.
                              Als je van jezelf weet dat je geen maat kan houden (wat betreft je inname) dan moet je gewoon niet drinken als je draait.
                              Als je als barkeerper dronken achter de bar staat, kun ook niet inschatten of iemand anders nog wel drank mag krijgen wanneer die te jong is, of gewoon te dronken.
                              1 of 2 borrels werken bij mij relaxend (niet te verwarren met laxerend)
                              Teveel borrels kunnen het voor jou doen lijken alsof je de sterren uit de hemel draait, maar als je het op zou nemen en nuchter terug zou luisteren, dan zou je waarschijnlijk je ogen uit je kop schamen.

Mijn mening is...
                              Alcohol of een blowtje moet kunnen, maar met mate.
                              Als je nog mag rijden, dan mag je toch zeker ook draaien!!!???

Comment

En Steve Sweet dan ?

Die kan wel ophouden met draaien dan :D

Comment

Working...
                                X