Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wanneer je moest kiezen.....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Wanneer je moest kiezen.....

Ik ben gisteren naar de productenbeurs van pioneer geweest ( werk in een electronica zaak dus ken em ook voor inkoopprijs kopen) en ik heb daar even de pioneer djm 600 uitgeprobeerd( hij stond daar uitgesteld met 2 CDJ-1000MKII ) en ik had een paar cd's bij me en ik moet zeggen dat de djm 600 toch zeker heel erg sterk aan te raden is als je het geld ervoor heb ( de CDJ-1000MKII ook trouwens)

Comment

Ik kies dan voor Dateq. :D

Comment

Laat ik nu fan zijn van Behringer, dit vooral vanwege de prijs/kwaliteits verhouding, en als je goed gaat kijken naar de technische specs... lijkt die nieuwe 700 toch nog verdacht veel op een bepaald duurder type van een ander hier veel gedebiteerd merk... ;)

Comment

Allen moet Behringer zich nog bewijzen voor wat betreft duurzaamheid. En daar vrees ik voor....

Comment

Ik heb zelf ook de behringer gekocht. Ik moest een nieuwe mixer hebben en toen kwam ik hem op aanraden van iemand toevallig tegen. De behringer is een goede mixer voor een belachelijk lage prijs. Alleen er zijn wel een aantal redenen te noemen waarom je toch beter voor de pinoneer kunt gaan.

- pioneer gaat (zeer waarschijnlijk) langer mee.
            - pioneer is betouwbaarder merk dan behringer (tot dusver)
            - de effecten van de Behringer zijn niet beatsgekoppeld. (dat betekent dat een x aantal effecten zoals delay en soortgelijke effecten op veel platen niet goed zullen klinken. De Effecten van de Pioneer zijn wel BPM gekoppeld en klinken dus altijd op en top.
            - Pioneer (de duurste) heeft een sampler en de Behringer niet.

Maargoed... voor de rest is de behringer een leuke mixer hoor en de prijs is natuurlijk een lachertje dus is dit een goed alternatief voor de pioneer als je iets minder geld te besteden hebt.

Comment

En dan de service. Ooit eens iets ter reparatie ricting Behringer moeten sturen? :evil: :evil: :evil:

Comment

Nee? Vertel... duurt zeker nogal lang?

Comment

Ik denk ook dat het een lokaal iets is.

Behringer heeft zich hier in Luxemburg al aardig bewezen. De plaatselijke apparatenboer is ook heel actief en geeft goede service. De plaatselijke Pioneer vendor hier is bagger, belachelijk duur en bovenal is de service waardeloos. Wel eens langer als een half jaar moeten wachten? Nee? moet je Pioneer eens proberen... Terwijl bij de Behringer dealer gewoon het apparaat wordt omgewisseld voor een nieuwe werkende als je binnen de 3 jaar terugkomt.

Het blijft natuurlijk een appels en peren verhaal, Pioneer is nu eenmaal geen Behringer. maar als je dan gaat kijken, puur naar wat je voor je centjes krijgt is Behringer gewoon goed spul voor weinig. Daarom kruis ik de Behringer aan...

Comment

toch als je kijkt naar de kwaliteit is dateq of pioneer toch beter k vind die faders van behringer zo straf!!

maar ja smaken verschillen en deze discussie kan nog jaren doorgaan ;)

Comment

Ik blijf het maar weer es houden op de dateq, maar enkelt omdat ik met andere mixers maar weinig ervaring heb, bijna overal waar ik kom staat namelijk een dateq duzzzz.... heb ik maar gekozen voor ....... ja juist de dateq.

Comment

Ik heb gekozen voor Behringer omdat ik met de andere merken weinig tot geen ervaring heb...

Zoals LDW al zei, voor weinig geld een heel leuk dingetje alleen de faders vind ik wat minder maar je moet ergens op inleveren voor die prijs! :wink:

Comment

Rodec for president! met mkIII als voorkeur
                          deftig materiaal, stevige faders en knoppen, zalige crossfader en dan nog eens belgisch ook 8)

Comment

Ik heb de Pioneer djm-600.
                            Bevalt prima. Nooit wat mis mee. Echt een heerlijk ding om mee te draaien. :D

Comment

Zowiezo Pioneer...

Ik heb laatst op een DJM-1000 echt een super ding.. kheb zelf een DJM-600 nog steeds mijn favoriet

Comment

soundcraft D-MIX 500

top mixer (mijn mening) :D 8)

Comment

Working...
                                X