Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wanneer je moest kiezen.....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wanneer je moest kiezen.....

Als je moest kiezen tussen een van de genoemde mixers, welke zou je dan kiezen? En nee de volgorde waarin de merken zijn opgesomd is niet suggestief :D :mrgreen:

Sorry, Gemini had ook wel een plaatsje verdiend eigenlijk. Zien we dan wel terug bij ander, nl......

Comment

Re: Wanneer je moest kiezen.....

die nieuwe denon vink ook stoer en zie ik er ook nie bij staan ?

Comment

pioneer djm 600

maar ik denk dat we nu weer in het verhaal gaan komen pioneer vs dateq

Comment

Heb er al extra meerdere keuzes neegezet. Maar misschien had ik die 2 idd weg moeten laten.

Toch zijn er ook mensen die bij de Behringer DX1000 zweren.....Of vestax

Heb eens een dixo gedraaid met een Behringer MX3282 :mrgreen: :mrgreen:

Comment

die was toch met alleen maar mono kanalen :twisted:

Comment

Nee, da's een 32 kanaals mixer. Idd voornamelijk mono (mic), maar ook een aantal stereo. Was ook niet de bedoeling, maar we hadden de verkeerde FC meegenomen. Eentje met een lichtmixer ipv een dj-mixer :oops: :oops: :oops:

Comment

ja da was niet slim

Comment

Ik mix zelf met een Behringer (VMX 300), maar ik ben aan het sparen voor een Pioneer DJM 600. Ik heb trouwens ook een Phonic MR 1843X.

Comment

de pioneer kan ik je aanraden!!

kdraai er nu al weer een jaar mee ben overgestapt van dateq

OEOE dat had ik beter niet kunnen zeggen

ik vind de faders veel lekkerder lopen en je hebt de effecten op de pioneer!

Comment

Ik heb gekozen voor dateq voornamelijk vanwege deze punten:
                      * Robuustheid
                      * Modulair
                      * 100 mm faders (precies)
                      * PFL uitlezing erg groot

Toonregeling vindt ik minder dan Rodec qua frequentie en Pioneer heeft het voordeel van de effecten. Tis maar wat je wilt! Dateq's en zeker de duurdere zijn erg neutraal van klank rond de 0 db (pfl). Zodra je ze in het rood jaagt worden ze wat scherp.

Comment

Qua headroom zit Dateq toch zeker goed. Persoonlijk vind ik Dateq lekker klinken, maar smaken verschillen uiteraard.

Trouwens die ledjes boven de 0dB zijn niet voor niets rood van kleur. Tegen de tijd dat het merendeel van de dj's dat snapt vieren we Pasen en Pinksteren op dezelfde dag(en) ;););)

Echt geen fans van zeg een KME Discovery of een Glockenklang Proton? Of misschien nog zoiets als een Formula Sound FSM 600?

Comment

ik vind de dateq lekker klinken behalve de micofoon ingangen vind ik wel zo blikkerig komt natuurlijk ook door de koolstof faders ;)

Comment

heb op dit moment een vivanco mx660 met super kill mogelijkheden wel een graapig dingetje maar het is het niet helemaal.
                            in onze disco licht een verneukte dap m5 tja het valt bijna niet uit te leggen hoe k*t dit ding is maarja. heb al eens met de allen&heath xone 62 gedraaid supermooie faders (ook 100mm) 4bands toonregeling superdingetje (er is ook al weer een nieuwe versie uit met fx gedeelte). maar het mooiste blijft tocht de pioneer 600 of de 3000

Comment

Originally posted by JustiX
                              heb op dit moment een vivanco mx660 met super kill mogelijkheden wel een graapig dingetje maar het is het niet helemaal.
                              Mjah mijn 1e mixer was ook een vivanco maar daarna heb ik een behringer gekocht. Wilde eigelijk een pioneer maarja daar had ik toen even het geld niet voor. Wat ik wel meteen merkte was dat de faders van mijn Vivanco stroef en crappy waren. Om te beginnen misschien wel een leuk dingetje maar ik zou als je een jaartje ofzo draait toch snel een andere kopen hoor. Er zijn nu trouwens veel mixers met kill mogelijkheden maar ik moet wel zeggen dat ik de killfunctie eigelijk nooit meer gebruik.

Comment

Working...
                              X