Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips voor een goede website.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips voor een goede website.

Mede-Forummers / Collega DJ's,

Om zo goed mogelijk voor de dag te komen willen we natuurlijk allemaal wel een site hebben. Alleen het probleem is vaak: 'Wat moet ik op zo'n site zetten???' Ook ik zelf kamp met dit probleem. Onder dit motto wil ik graag iedereen oproepen zijn tips (e.d.) in deze topic te plaatsen.

Roept u maar, alle tips annex aanbevelingen zijn welkom!!

Alvast bedankt!

Groet, Marco (Indisious).

Paar tips: meeste zal je zelf wel bedacht hebben...

Hoe ze je kunnen berijken, in een mailform staat dat het best.
    Wie je bent en wat over jezelf.
    Waar je al gedraait hebt.
    Wat je draait.
    Je Agenda (?)
    Gastenboek (?)
    Forum (?)

Als er nog wat in me op komt pleur ik het wel weer ff neer...

Comment

Originally posted by drive-in apollo DJ Wessel
      Paar tips: meeste zal je zelf wel bedacht hebben...

Hoe ze je kunnen berijken, in een mailform staat dat het best.
      Wie je bent en wat over jezelf.
      Waar je al gedraait hebt.
      Wat je draait.
      Je Agenda (?)
      Gastenboek (?)
      Forum (?)

Als er nog wat in me op komt pleur ik het wel weer ff neer...
      Ik vul aan:

Foto's
      Misschien een filmpje ;)
      Je eisen + opstellingschets
      Apparatuur specificaties

Daarnaast is ook een GOEDE template heel belangrijk.
      die van mij is eigenlijk best wel but :P
      Als je wat minder goed bent in deze zaken, kun je een CMS proberen als php-nuke, typo3 post-nuke e.d. Hiervoor kun je gratis templates downloaden en hoef je alleen maar online teksten in tevoeren. Er is wel kennis nodig van PHP + MySQL bij het installeren.

Comment

Originally posted by djsatekid
        Apparatuur specificaties
        Ik weet niet of dat nou zo nodig is. Mensen willen gewoon een goed feest en de rest maakt ze niet uit

Of niet?

Comment

Originally posted by drive-in apollo DJ Wessel
          Originally posted by djsatekid
          Apparatuur specificaties
          Ik weet niet of dat nou zo nodig is. Mensen willen gewoon een goed feest en de rest maakt ze niet uit

Of niet?
          En daarbij, op de site van bijvoorbeeld een Tiësto staan ook zijn gear specs er niet op :lol: . Voor de drive-in DJ zit er misschien wel een kern van waarheid in, maar inderdaad zoals WESSEL (jaja Wessel had het beloofd) al zei, het feest is het belangrijkste, niet waar men mee draait.

Kennis van PHP en MySQL is geen probleem. Gebruik een Apache server op m'n eigen PC. Bestaat uit niets anders dat MySQL :wink: .

Jongens bedankt, binnenkort van mij een nieuwe site, voorlopig nog geen flash site, is toch iets gecompliceerde dan ik aanvankelijk dacht.

Tips zijn uiteraard nog altijd meer dan welkom!

Groet, Marco.

Comment

EDIT: Sorry verkeerd gelezen...

Comment

Inhoud:

Wel, meeste is wel gezegd, maar een kleine wijziging, (denk ik)

DJ Gear + Specs:
              Als Drive-inn DJ zeker doen, maar dan niet te uitgebreid, dat snappen de meeste mensen toch niet. Zoals al gezegd, ze willen alleen maar een goed feest, met een DJ die de zaal aankan, met een stereotorentje in de jaarbeurs te utrecht staan lijkt me geen goed idee ;)

Dus zeg zoiets van 2 draaitafels, dubbelcdspeler, geluidsset voor zoveel vierkante meter ruimte, mic, enz, enz de echte specificaties er niet bij zetten !! je kan er natuurlijk nog bij zetten dat ze voor de officiele specs je kunnen mailen dmv het mailforum ;) onder contact.

Design:
              Maak een duidelijke site,
              geen half verborgen links,
              geen zwarte achtergrond en 80% grijze tekst :?
              gebruik de juiste kleurcombinaties,
              gebruik absoluut geen te groot lettertype,
              te klein is ook geen goed idee ;)
              en het is natuurlijk altijd leuk om de bezoeker van je site een keuze te geven tussen: wel/geen muziek, kleuren, enz, enz (en om de lijst af te maken, zorg dat er ook een keuze is voor de "plain text" of print- versie, dat vinden mensen die je site met een zwart-wit printer willen printen wel handig, kleuren printer printers trouwens ook. En natuurlijk is dit een handige functie voor mensen die blind (ivm braille) of slechtziend zijn heel handig)

Programeer talen:
              Het is voor je eigen gemak het handigst om PHP (of ASP :? ) en MySQL te gebruiken, dit maakt het aanpassen van de tekst op je site een stuk gemakkelijker, static HTML(alleen HTML, zonder het kleinste stukje andere programeertaal) is een keus die je kan maken, maar heel erg af te raden, dit berooft je site meestal van de kleine details die het nou net een aantrekkelijke site maken.
              Zelf voor een flashsite kun je gebruik maken van andere progrmeer talen als PHP en MySQL !!
              Het handige aan PHP is dat je daardoor minder JavaScript moet gebruiken, waardoor je zelf zeker weet dat iets werkt (of niet) hierdoor weet je meestal veel sneller waar de fout ligt en kan je er sneller iets aan doen, aangezien dit een serverside programeertaal is en dus niks met de instellingen (lees: beperkingen door bijv. ServicePack 2 in het geval van MS Win XP) van de client pc te maken heeft.

Verder geeft een flashsite een zeer mooi effect meestal, je kan bijvoorbeeld een intro maken, maar als deze langer is dan 2 sec is het aan te raden een (grote) "skip intro" link te maken, anders is dat heel irri voor mensen die dagelijks je ite bezoeken. je kan dit natuurlijk ook doen dmv een cookie (voor de kenners), zodat je de intro gewoon kan weglaten voor die mensen.

Echter, sommige dingen kun je met een flashsite maar moeilijk berijken en het kost meestal jaren om dit te leren. Daardoor is voor de meeste een 'gewone' site met andere programeertalen het handigst, ook al heb je daar ook tijd voor nodig om dit leren, maar je kan na een week meestal al een zeer simpele site in elkaar draaien zonder bij elk teken dat je typt een boek of site te moeten bezoeken, natuurlijk heb je die af en toe nog nodig, zelfs als je zoals ik al 5 jaar bezig bent, dit wordt wel steeds minder naarmate je verder leert ;) De reden dat je deze info nog steeds nodig hebt is dat je eenvoudig weg ook steeds gecompliceerdere scripts gaat schrijven!

Oh ja, nog een tip voor mensen die sites maken, afkijken helpt zeker en ik vindt dat je de broncode van een site niet mag blokkeren, het internet is van iedereen !!!

Zo dat was mijn lange preek, mocht iemand er kritiek (opbouwend hoop ik) op hebben of een aanvulling natuurlijk, laat het weten aub
              Verder hoop ik jullie hier weer wat extra info mee te geven om je site een nog beter te maken.

Have Fun Buiding your site ;)

Comment

Niets aan toe te voegen NBeat, Bedankt voor je zéér uitgebreide antwoord!

To be continued...

Comment

Ik was een beetje op dreef geloof ik :oops: :oops:

Maar graag gedaan ;)

Comment

Working...
                  X