Announcement

Collapse
No announcement yet.

meer met muziek op mbo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• meer met muziek op mbo

ik ben ff beniewd naar jullie mening

ik ben voor

greet: DJ Ruuudi[/list][/list]

Ik vind dat er meer aan muziek gedaan moet worden, maar dan wel meer aan popmuziek, muziek van deze tijd zegmaar.. en niet dii ******** muziekgeschiedenis.. een beetje is wel interessant en sh*t maar wat wij gekregen hebben :? :? daar was dus echt niks aan...

Dus, JA meer popmuziek, NEE aub minder muziekgeschiedenis

Comment

Ja, meer muziek is altijd goed maar het moet niet zo geregeld worden dat je minder hoofdvakken hebt. Want daar draait het natuurlijk om op school....helaas :roll:

Comment

Bij ons op school is t opzich wel goed geregeld.. behoorlijk aantal uur muziek.. bovenop t standaard pakket (keuzevak)

Alleen de inhoud van t vak :roll:

Comment

Ik heb NEE gestemd. Waarom, omdat muziek een keuze is. De meeste mensen hebben er weinig mee. Er zijn genoeg muziekgerelateerde vervolgopleidingen en je hebt ook nog zoiets als voco en haco (of bestaat dat niet meer?). Wij zijn dan wel geïnteresseerd in muziek, maar dat gaat bij de meesten ook niet verder dan de huidige mainstream.

Heb twee jaar muziek gehad op school (en 7 jaar muziekschool) en daar leerde je nu niet bepaald iets nuttigs. Notenlezen. Leuk, maar hoeveel mensen gaan daar na dat jaar nog iets mee doen? Verder wat liedjes zingen en op een xylofoon hengsten. Dat gaat niet leven voor de kids. Laat ze liever kennis maken met wat instrumenten en dan lekker jammen met een cd. En voor wat betreft de basis (muziekkennis) niet te lang blijven hangen in de klassieke hoek. Maar dat is nu net waar de meeste docenten hun "roots" hebben. Die zijn over het algemeen klassiek geschoold en hebben weinig kaas gegeten van wat er nu speelt.

Comment

.
            Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 18:28.

Comment

geen mening. omdat ik waarschijnlijk nooit op het mbo terecht zou komen en je kan door stromen van mbo oplijding naar een hbo opleiding zoals de pop, rock academy.

Comment

Muziek is breed... Op scholen word vaak maar een klein stukje behandeld vaak alleen beetje naar films kijken muziekgeschiedenis en op een keyboard (of bij sommige scholen drumstel) staan hengsten. Ze moeten meer andere dingen gaan doen.

Comment

Originally posted by T-Nuzz
                  Ik heb NEE gestemd. Waarom, omdat muziek een keuze is.

Comment

Ik ben het helemaal met Dyno eens.

Op school zit je om te leren :!:

Een vak als muziekles is natuurlijk wel ok...

Comment

Originally posted by DJDyno
                      Originally posted by T-Nuzz
                      Ik heb NEE gestemd. Waarom, omdat muziek een keuze is.
                      Wij hebben het 3 jaar verplicht...

Comment

Ik vind van niet, omdat muziek geen belangrijke toevoeging is. Op (sommige) scholen kun je geloof ik het keuzevak muziek erbij kiezen, dus wat dat betreft doe je niemand te kort. Hoewel ik betwijfel wat je met dat vak nou helemaal leert.
                        Meer muziek op de middelbare school is leuk, maar niet noodzakelijk.

Comment

op elke school is het anders met muziek
                          ik heb namelijk op mijn vorige school maar een jaar muziek gehad
                          daarna kan je er niet meer voor kiezen

Comment

Working...
                          X