Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Ja, ik ook... Er zijn voor mijn gevoel ook een stuk meer cd-winkels... Dat komt natuurlijk omdat de 'normale' muziekliefhebbers geen tt hebben, maar toch.
Ableton is voor Pussies!!!!!
Mixen is er niet meer bij, want de trax worden automatisch in sync gezet...
Maar ook dat zal over een tijdje wel weer geaccepteerd worden, zeker als de No.1 er mee werkt.
Hier mee ben ik het niet eens. Carl Cox en Tiesto waren ook nummer 1. Maar die twee dj's waren later met het gebruiken van cd dan andere dj's lager in de dj mag top 100.
Ik draai met vinyl, maar moet zeggen dat ik toch ook met een schuin oog kijk naar de cdj's. Mijn mening is wel dat op het moment dat men met computers gaat draaien met programma's die de beats automatisch gelijk zet je niet meer kan spreken van dj-en! Het misterieuze van die grote zwarte plaat verdwijnt ook.
op het moment dat men met computers gaat draaien met programma's die de beats automatisch gelijk zet je niet meer kan spreken van DJ-en! Het misterieuze van die grote zwarte plaat verdwijnt ook.
Weet ik...!!
Maar we hadden even over Ableton en dat heeft niets met CD's te maken.
Bovendien blijft het altijd een kwestie van smaak... waar je ook mee werkt het gaat er uiteindelijk om, dat je publiek het naar zijn zin heeft en jij er zelf ook plezier aan beleeft. Ableton heeft ook voordelen, want je kunt meer tijd steken in het bewerken van de muziek tijdens je mix met filters loops en andere zaken.
ik vind een DJ achter een laptop nou niet egt leuk om te zien. Het ziet er meestal ook wat amateuristscher uit en geeft vaak weinig uitstraling.
Nou heb ik toch al wel even geleden beelden gezien van Kraftwerk in een decor á la Matrix... Drie man achter hun laptop die hun hele optreden geen spier vertrekken!! En toch was ik F-ing impressed door het geheel.
Is maar net hoe je het brengt.
Wat mijn eigen mening betreft; Als je software alleen maar gebruikt om plaat A met plaat B te mixen en verder nix dan kun je beter een Denon 2000 uit het stof halen. Ik vind dat je met de JUISTE software juist veel creatiever kan draaien, dus meer tricks of meer tracks en/of samples. Hierdoor kun je nog sneller en op je publiek inspelen en ze misschien zelfs wel weer eens met hun bekje open laten staan van verbazing!!
Nou heb ik toch al wel even geleden beelden gezien van Kraftwerk in een decor á la Matrix... Drie man achter hun laptop die hun hele optreden geen spier vertrekken!! En toch was ik F-ing impressed door het geheel.
Hier heb je best wel een punt, ja. Maar betreft het natuurlijk wel Kraftwerk, één van de vetste acts ooit :wink:
Hier heb je best wel een punt, ja. Maar betreft het natuurlijk wel Kraftwerk, één van de vetste acts ooit :wink:
En ligt dat dan aan de "act" of aan de muziek?? Denk daar maar eens over na...
Comment