Announcement

Collapse
No announcement yet.

De Muziekindustrie is een lelijke oude Dinosaurus!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De Muziekindustrie is een lelijke oude Dinosaurus!!!

Wat vinden jullie van de ontwikkelingen in de muziek industrie?
    We praten dan niet over de muziek zelf, want die is natuurlijk OK, aan de artiesten ligt het niet!
    Als we hier over de muziek industrie praten hebben we het (in deze poll) over de platen-maatschappijen, de distributie, de regelgeving en de afdracht van... en regeling rond de rechten.
    Hoe denk je er bijvoorbeeld over, hoe het kan dat sommige stukken alleen op Vinyl uitkomen en de nieuwe trend... alleen op MP3!!
    Waarom bijna niets in de dance tak op CD uitkomt (ja... soms, maar dan veel te laat).
    Wat vind je van de regeling van Buma/Stemra en andere rechten??

Ik stem voor JA!

Maar dan niet zo snel, want het moet wel gebaseerd worden op een goed concept en niet een zooitje ongeregeld worden ;)

Comment

Ik heb gestemt op JA!

Waarom?
      Internet is de nieuwe markt, bijna alle bekende deejays shoppen alleen nog maar via internet. Platenlabels pas u strategie alstublief aan... Het is 2006.

BUMA/STEMRA, sja... voor mij is het een onduidelijke bende :roll:

Comment

Voor mij ook een JA!

Het moet inderdaad wel een werkend concept worden, dus heb liever dat ze er even over doen om het op poten te zetten, dan dat het niet werkt.
        Zou graag zien dat wat op plaat uit komt tegelijk ok een versie van op CD uitkomt. Dat zou voor mij ideaal zijn.

Buma/Stemra: Ze zouden het beste met artiesten voor moeten hebben en nou las ik laatst dat DJ's ook onder artiesten gaan vallen :P, dus mogen ze wel een beetje water bij de wijn doen.
        Het is onduidelijk wat je nou wel en niet mag gebruiken bij een optreden (kwa mp3 met name). Een 'tijdelijke regeling' geeft al aan dat ze de zaakjes niet helemaal op orde hebben.

Comment

Voor mij ook JA! :) Beetje mengelmoesje van de overige posts :)

Comment

.
            Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 17:55.

Comment

Ik heb het helemaal niet op betaalde mp3's ik betaal liever een euro of 2 meer voor een tastbaar cdtje die optijd uitkomt.

Comment

.
                Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 17:54.

Comment

Originally posted by DJD-TraXx
                  Inderdaad Joey, daar ben ik 't wel mee eens, is waarschijnlijk ook de charme van vinyl.. Maar ja MP3 is toch echt de toekomst.
                  Mwa ...
                  Mp3 is ook ontzettend nu eigenlijk.

Al is het allemaal nog niet goed geregeld, zat mensen die het kopen en gebruiken om te draaien.

Al dan niet eerst op een CD gebakken, of direct van hun harde schijf af gedraaid met tijdcode vinyl :D

Maar CD releases zijn gewoon echt veel te langzaam idd.
                  Daar moeten ze eens wat meer op inspringen!

Comment

En ook hier een volmondig JA!!!

De regelgeving omtrent rechten en afdrachten zal wel een soepzootje blijven maar Mp3 en aanverwanten is niet meer te stoppen.

Zit er zelf steeds sterker aan te denken of het niet handiger is ( vooral qua rechten) om met een laptop met de juiste software op stap te gaan.

Blijft natuurlijk wel het feit dat een vinyltje draaien ook nog steeds erg lekker blijft...

Comment

Pak dan gewoon Final Scratch of Serato Scratch Live of M-Audio Torq of dat andere programma waar je de FS platen voor kan gebruiken !

Laptopje met muziek erop, paar platen reserve mee mocht de boel uitvallen (laptops zijn vrij gevoelig voor 7-up gooiende mafkezen) en je kan heerlijk cue-en en scratchen en toch alle muziek meenemen die jij wil ! :D

Comment

Originally posted by Soulshaker
                        Pak dan gewoon Final Scratch of Serato Scratch Live of M-Audio Torq of dat andere programma waar je de FS platen voor kan gebruiken !

Laptopje met muziek erop, paar platen reserve mee mocht de boel uitvallen (laptops zijn vrij gevoelig voor 7-up gooiende mafkezen) en je kan heerlijk cue-en en scratchen en toch alle muziek meenemen die jij wil ! :D
                        Mag ik daar ook evt pcdj voor gebruiken of is dat een heel vies woord?!

Comment

Ik gebruik liever ableton live dan final scratch. Heb trouwens een site gekregen met heel goedkoop vinyl: http://netherlands.djshop.de.

Comment

Working...
                          X