Kun je als dj (inter)nationaal doorbreken met alleen maar het draaien van je platen of zul je erbij moeten produceren om naamsbekendheid te krijgen?? Ik denk dat het kan, maar dat produceren het een stuk makkelijker maakt, en jij??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kun je alleen als dj doorbreken?
Collapse
X
-
Organiseren van feesten KAN misschien helpen als je het goed aanpakt. Weet nog dat wij het met z'n 3en deden. Na 3 feesten stonden die andere 2 te draaien (en dus de gevierde man uit te hangen) en ik op de vloer alles regelen. Alles leuk en aardig, maar de man op de vloer trekt de avond niet zichtbaar terwijl hij wel de hele avond verantwoordelijk is voor het goede verloop. Dus...............zorg voor een goede organisator die het met jouw doet met goede afspraken tijdens de avond zodat jij je op het draaien kan focussen zonder dat die ander voor z'n hoofd gestoten word.
Comment
-
De meeste dj's die veel leuke muziek draaien en echt een feestje kunnen bouwen krijgen vaak ook van producers nummers aangeboden om onder de dj zijn naam uit te brengen waardoor die dus 'kan' doorbreken. Dj Jean is een goed voorbeeld. Met feesten kan je inderdaad bekendheid opdoen kijk maar naar ID&T. Maar ik vind dat dit 2 totaal verschillende dingen zijn en als je goede feesten organiseert zit daar zoveel tijd en energy in dat je geen tijd meer hebt om te draaien.
Comment
-
Ik denk van niet (er zijn altijd uitzonderingen).
Er zijn tegenwoordig zoveel DJ's die wel bekend(er) willen worden, maar om dat te bereiken moet je je onderscheiden denk ik. Het 'makkelijkste' is dus zelf produceren met je 'eigen sound'.
Het lijkt me ook goed mogelijk om je set meer te laten spreken, door bijvoorbeeld live muziek te gaan maken (wat in feite dus produceren is).
Je merkt het wel als je naar muziek luistert. Vaak heb je iets van "is dit nummer niet van ...?", terwijl je bijna nooit hoort "is dit gemixed door ...?"
Misschien een beetje raar voorbeeld, maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel ;)
Comment
-
idd, via radio en platen pak je een groter publiek.
wat ik wel mooi vond waren dj's die gingen draaien voo DJ jean, op RTL4, hij was jury lit (voor het editie NL feest)
hij zei ook: "ik vind het echt JAMMER dat je tegenwoordig een plaat uit moet brengen om bekend te worden, in nederland lopen TE veel dj's rond, vroeger wouden ze brandweer man worden nu wilt iedereen dj worden,
het is niet makkelijk maar ik zie ook wel om me heen dat echt flut dj's in 1x bekend worden omdat een plaat van hem een hit word, ZONDE van dj land"
ik dacht precies hetzelfde, respect voor jean! :P
naja, oke.. hier is jean net zo van het padje af:
als deze gozer:lol::
:roflol:
Comment
Comment