Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer of?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Uiteindelijk komt het er zo goed als volledig op neer dat áls iedereen maar voldoende geld had, er bij iedereen een setje CDJ's stond te prijken.

Strekking van het topic was nu juist, is er een (beter) alternatief te vinden in dezelfde prijsklasse, of is er voor minder geld iets te vinden dat bijna even goed zijn sporen verdient?

Comment

Uiteindelijk te verwachten het merk is gewoon groots.

Zoals de polo,s van lacoste, De boxershorts van Bjorn borg, De cola van Coca cola alle grote merken die in de media geprezen worden en daardoor groots worden gekocht en gebruikt.

Comment

De prijs kwaliteit verhouding bij Pioneer ligt gewoon scheef. Ik ben van mening dat Denon een heel goed alternatief is en vooral voor de drive-in show wereld de perfecte optie is. Het scheelt flink in de portomonnee! Op gebied van specificaties wint Denon het met regelmaat. Kijk eens naar de Pioneer djm800 voor die prijs komt er toch eigenlijk een bak ellende uit niet normaal. Bij mixers is het bij Dateq weer heel goed geregeld.

Voor alles geldt absoluut dat het anders is. Ik heb nu twee keer een setje Denons weg gezet ipv CDJ800, omdat deze verhuurt waren en de klant (bv. kroegeigenaar) toch een dj set nodig had. Dj's klagen steen en been, wat ik ook zeer begrijpelijk vind. Ik draai Denon en Pioneer door elkaar en ik merk gewoon verschil. Het Pioneer draaien is gewoon simpeler, maar je mist een hoop leuke extra's. Ik durf zelfs wel te zeggen dat wanneer je Denon gewend bent en er op kunt draaien met alle functies erbij je nooit meer naar Pioneer hoeft.

Toch gaat bij ons alle Denon de deur uit. Puur omdat ik ze gewoon niet wil/kan verhuren.

Comment

De DJM 800 een bak ellende? Beargumentatie?

Comment

Ben het inderdaad met Roderick eens dat pioneer veel te duur is voor wat je krijgt, de laatste jaren is er veel gebeurd met de prijzen vooral met de DJM800 en waarom?
            Helaas is het ook zo dat denon, dateq etc niet makkelijk te verhuren zijn altijd is er vraag naar Pioneer, dat terwijl dateq mixers bijvoorbeeld ook erg goed zijn en mischien de denon cd spelers ook wel, uiteraard zit er veel verschil tussen maar dit is met zoveel dingen je kan een ford fiesta ook niet vergelijken met een opel astra.

Dit kan je dus ook niet verwachten van een denon en pioneer, 2 fabrieken, verschillende eisen en standpunten beide zijn van goede kwaliteit, de ene te duur de andere redelijk geprijst, daarom is het gebruik van Denon interresant als je er lekker zelf mee draait en geen zeurende dj's hebt, heb je wel zeurende dj's dan ben je haast verplicht om op Pioneer over te gaan.

Comment

En wat ik dan van de week van een belg hoorde. Denon is dus de standaard in België.

Comment

Dat is wel lichtelijk zo. Ook vind je er veel meer Rodec mengpanelen. Nou ja, in België net zoveel Rodec mengpanelen als dat je in Nederland Dateq mengpanelen ziet. En die zie je ook veel!

Maar goed. Denon is niet per sé zo veel goedkoper dan Pioneer, hoor. En laat ik eens een product noemen van Pioneer met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding: DJM700. Hoezo Pioneer te duur?

Comment

Als Denon inderdaad de standaard is, zou dat me niets verbazen. Denon wordt vrij veel verkocht in de meeste elektronicazaken. De importeur van deze zaken zal vaak ook wel aan de DJ-range van Denon/Panasonic kunnen komen. Pioneer wordt echter lastiger, zeker gezien het feit dat er niet veel (bekende) Belgische Licht/Geluid zaken zijn. Natuurlijk kan ik er wel een paar opnoemen, maar dat mag niet =D. Maar ook bij deze zaken is het vaak ook nog maar de vraag of ze Pioneer mogen, en kunnen leveren.

Comment

de play en cue points van denon vind ik tegenvallen en bij de pioneers zijn die veel lkkerder

Comment

ik heb laatst een setje denon dns 3700's bekeken, en ik vond er weinig op aan te merken behalve dat de platter rond draait dus!

Ik ben zelf pioneer gewend, toen ik begon meteen de 2000 set aangeschaft om nooit spijt te krijgen, en dat heb ik ook zeker niet! Pioneer werkt lekker simpel, de mixer was wat meer werk te leren kennen maargoed dat heeft elke mixer met wat leuke effectjes wel!

Niles!

Comment

Originally posted by Rick View Post
                        Uiteindelijk komt het er zo goed als volledig op neer dat áls iedereen maar voldoende geld had, er bij iedereen een setje CDJ's stond te prijken.

Strekking van het topic was nu juist, is er een (beter) alternatief te vinden in dezelfde prijsklasse, of is er voor minder geld iets te vinden dat bijna even goed zijn sporen verdient?

Ben ik niet volledig mee eens. Zelfs al heb ik morgen een budget van 30.000 euro Pioneer komt er bij mij NOOIT in.

Redenen?

1. Merk waarbij je 25% zuiver voor de naam betaald.
                        2. Er zijn weldegelijk alternatieven (Denon bvb.)
                        3. Je hoeft geen 2000 euro aan CD spelers uit te geven om te kunnen draaien. Back in the days die ik mij herriner boeide de hardware niet maar wel hoe je ermee omging en wat je uit die hardware toverde. Heb een beetje de indruk dat in deze tijd het belangrijker is om een setup te hebben a la Pioneer terwijl velen ervan nog niet eens weten hoe ze ermee gaan werken. Naja zal het anders omschrijven en heb hetzelfde met wagens: de trend van nu is een beetje *Als je geen Pioneer hebt dan ben je wss. een klote DJ* en sorry alleen al daarom zou ik het nooit kopen just to proof them wrong.

Comment

2. Er zijn weldegelijk alternatieven (Denon bvb.)
                          Maar bieden die ook dezelfde, of betere functionaliteit? Denon probeert het nu erg hard met de SC3900, maar toch gaan deze niet als warme broodjes over de toonbank.

3. Je hoeft geen 2000 euro aan CD spelers uit te geven om te kunnen draaien. Back in the days die ik mij herriner boeide de hardware niet maar wel hoe je ermee omging en wat je uit die hardware toverde. Heb een beetje de indruk dat in deze tijd het belangrijker is om een setup te hebben a la Pioneer terwijl velen ervan nog niet eens weten hoe ze ermee gaan werken. Naja zal het anders omschrijven en heb hetzelfde met wagens: de trend van nu is een beetje *Als je geen Pioneer hebt dan ben je wss. een klote DJ* en sorry alleen al daarom zou ik het nooit kopen just to proof them wrong.
                          Het opvallende is, dat er sinds mijn post in 2010 een behoorlijke digitale revolutie is geweest qua DJ-gear. Hierbij zijn er ook door de wat meer grote merken in het middenklasse segment zeer interessante producten uitgebracht. Dezelfde werkwijze als de 'grote jongens', maar dan een iets kleinere en uitgeklede versie.

Denk onder andere, jawel, aan Pioneer, die in het instap- én middensegment producten heeft uitgebracht. Instappers zijn de DJM 250/350 met CDJ 350's, middensegment producten zijn de CDJ 850 met DJM 850. En als MIDI controller hebben ze natuurlijk de Ergo.

Daarnaast word je tegenwoordig al niet meer heel vreemd aangekeken als je een S4 bovenop de CDJ's van een club neerzet.

Met de komst van stijlen als dubstep en drum&bass én de komst van verschillende controllers die sync ondersteunen word je nu juist weer wel getriggerd om je als DJ te onderscheiden. Controllers worden hierop aangepast en er wordt meer uit software gehaald, zodat je je als DJ beter kunt onderscheiden met je eigen stijl, je eigen manier van werken en creativiteit. En op dat punt wordt het dus juist weer interessanter hóe je draait, dan met wát je draait. :)

Momenteel werken sommige fabrikanten naar oplossingen toe die het gebruik van hotcues, loops en samples on-the-fly ondersteunen en optimale functionaliteit bieden. Native Instruments doet dat erg goed met de F1 en de Traktor 2.5 software die binnenkort uitkomt. Daarnaast is Akai (deels samen met Numark) bezig om producten te ontwikkelen en uit te brengen.

Verder zul je merken dat de iPad tegenwoordig meer intrede zal doen in DJ-gear. Numark heeft hier al op ingespeeld met de iDJ Pro, waar je een iPad in kunt schuiven.

Comment

Heb je ook wel gelijk in (betreffende de digitale revolutie) enkel:

Maar bieden die ook dezelfde, of betere functionaliteit? Denon probeert het nu erg hard met de SC3900, maar toch gaan deze niet als warme broodjes over de toonbank.
                            Hoe goed een product verkoopt/populair is heeft niks te maken met de functionaliteit of het beter zijn?

Een VW Passat verkoopt ook beter dan een Ford Mondeo nochtans word die laatste wel als betere beoordeelt door de autowereld (pers en dergelijke).

Maar goed ik blijf toch bij mijn punt dat alles waar de naam Pioneer aan prijkt een flink deel van de prijs richting die naam gaat en niet richting technologie die je ervoor in de plaats krijgt.

Tablet gebruik ik zelf ook al bij de dj gear (dan wel een Samsung Galaxy Tab android based) als midi controller voor effecten.

Maar toch blijf ik het gevoel hebben dat ondanks heel die revolutie dat de algemene huidige tendens is dat het belangrijker is welke namen er op de gear hangen dan wat de DJ ermee doet in deze tijd.
                            Last edited by SqueeZr; Tuesday-01-05-2012, 10:25.

Comment

Maar goed ik blijf toch bij mijn punt dat alles waar de naam Pioneer aan prijkt een flink deel van de prijs richting die naam gaat en niet richting technologie die je ervoor in de plaats krijgt.
                              Aan de ene kant zit daar inderdaad wel een deel in, aan de andere kant heeft Pioneer de ontwikkeling van bepaalde workflows, lay-outs, plaatsing en functionaliteit zelf in handen en wordt dit na verloop van tijd gekopiëerd door anderen. Producten worden vaak vanaf de grond opgebouwd, waardoor je aardig wat geld aan research en developing kwijt bent. Verder is Pioneer ook altijd goed bezig met marketing van haar producten, dus daar ben je ook aardig wat geld aan kwijt.

En waar Pioneer het merk is van de dure spelers, zijn ze tegenwoordig ook in lagere, betaalbare segmenten te vinden met producten.

Een VW Passat verkoopt ook beter dan een Ford Mondeo nochtans word die laatste wel als betere beoordeelt door de autowereld (pers en dergelijke).
                              Interessant statement, maar wat zou jij beschouwen als een Mondeo in DJ-gear land? ;) Is geen aanval op je stelling, maar ben wel erg benieuwd.

Comment

Bij Denon krijg je meestal wel veel meer "value for money" dan bij Pioneer. Zo doet de functionaliteit van de DN-SC 3900 niet onder voor de CDJ 2000 (al heeft die wel een beter display) maar is hij wel bijna de helft goedkoper.

Hij zit dus in dezelfde prijsklasse als de CDJ 900 maar biedt wel meer functies (zoals hot cues).

Daarnaast vind ik Pioneer altijd erg laat met nieuwe ontwikkelingen. Hoe lang heeft het niet geduurd voordat ze eindelijk MP3 cd's gingen ondersteunen, om over USB support in het topsegment nog maar te zwijgen. De CDJ 400 was al erg laat, en de huidige reeks is er al helemaal nog niet zo lang.

Denon is meestal veel sneller met dat soort nieuwe ontwikkelingen, al is Numark meestal de eerste die erg leuke producten met dat soort nieuwe technologieen uitbrengt. En dat ook nog eens tegen een erg leuke prijs! Ik vond Numark in het verleden altijd een beetje speelgoed, kwalitatief niet goed genoeg voor professioneel gebruik, maar volgens mij is dat de laatste tijd sterk verbeterd.

Comment

Working...
                                X