Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer of?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Numark heeft de afgelopen jaren inderdaad een behoorlijke technische én kwalitatieve sprong voorwaarts gemaakt en loopt naar mijn mening momenteel voorop als het gaat om het implementeren van nieuwe technieken, functies en ideeën.

Bij Pioneer duurt het inderdaad wat langer voordat nieuwe technieken doorgevoerd worden, maar als er eenmaal resultaat is, dan is het ook vaak goed doordacht. Zit op zich wel iets in, het is dan voor anderen minder interessant om bepaalde technieken nog te kopiëren. :)

Comment

Bon mijn Mondeo s onder de CD Spelers (vrij persoonlijke keuze dat wel)

Low budget 100 a 300 euro / speler: Instappers Gemini CDJ 250 tabletop CD speler of Numark NDX 200 als je al wat meer wenst Numark NDX 400 tabletop CD-speler
      Mid Budget 300 a 600 euro / speler: American Audio Radius 1000/3000 afhankelijk van budget / SynQ DMC-1000 tabletop CD/USB/MIDI speler / reloop rmp-3 alpha / Numark NDX900 DJ / Denon DN-S1200
      High Budget: Instapper Numark V7 En dan is het Denon DN-SC3900 vs Pioneer CDJ-2000 voor mij.

Persoonlijke keuze zou zijn bij aankoop:

Low Budget Numark NDX400 reden kost eigenlijk bijna niks maar kan al wat meer dan CD tje indroppen en afspelen.
      Mid Budget AA Radius 1000 Heb er nu een koppel van en moet zeggen dat ze enorm veel kunnen voor hun prijs, kwaliteit valt nog af te wachten natuurlijk maar het voelt allemaal solide aan. Wat hoger Mid Budget zou ik twijfelen tussen AA Radius 3000/Reloop RMP3 en de Numark NDX900J
      High Budget: Ondanks het feit dat de Pioneers overal club standard zijn zou ik toch vol voor de Denons gaan alleen al vanwege de leukere grotere en gevoelsmatig meer correcte Vinylachtige Jogwheels.

Gebaseerd op reviews (en ik lees enorm veel af voor ik wat koop) en in verschillende winkels zelf even in werking zien / tasten van ....

Nu zal er vermoedelijk een hoop gedoe komen van ... Je moet wel Pioneer kopen voor thuis want als je plots in een club toekomt en je krijgt een stel Pioneers voorgeschoteld weet je anders de helft van je knoppen/manier van draaien/etc. niet!

1. Wat je voor jezelf koopt is bedoeld voor thuisgebruik of drive in gebruik dus die clubs beslissen niet waarmee jij het liefste/lekkerste werkt (klinkt egoistisch maar klopt wel).
      2. 90% van de mensen op dit soort forums komt vermoedelijk nooit in een club terecht en als ze er al terecht komen zal het niet frequent zijn. Klinkt mischien hard maar is wel realiteit.
      3. Als je dan al eens in een club terecht zou komen zit je meestal al diep genoeg in het milieu (qua kennissen in de branche enz.) om of a) een stel goedkope Pioneers bij te kopen om in te spelen indien nodig of b) bij een kennis deze even te lenen om in te spelen voor je gig of c) ze gewoon een dag voor je gig te huren en ff in te spelen.

In the end heb je tegen die tijd dat je goed genoeg word geacht om voor een club gevraagd te worden al zodanig veel ervaring met verschillende gear/muziek/draaien enz. dat je gewoonweg voldoende verstand van zaken hoort te hebben om met gelijk welke CD Table Top binnen de tien minuten weg te zijn. Als dat je niet lukt, berg dan je dromen maar op en ga lekker terug naar huis en bespaar je publiek een mislukt feestje.

Meest vooruitstrevende merken van het moment voor high end: Numark en Denon.

Voila mijn Ford Mondeo lijst.

Overigens was het voornamelijk Denon dacht ik die in de jaren 90 de cd spelers de Clubs / DJ wereld inbracht. Dus denk niet dat enkel die andere merken kopieren van Pioneer want Pioneer doet het net zo hard van de andere merken.
      Last edited by SqueeZr; Tuesday-01-05-2012, 15:22.

Comment

Overigens was het voornamelijk Denon dacht ik die in de jaren 90 de cd spelers de Clubs / DJ wereld inbracht.
        Het merk stond vooral bekend om de dubbele CD-spelers. Bekendheid qua tabletops kwam later.

Denon was daarnaast altijd het budgetvriendelijkere alternatief voor Pioneer. Wil je Pioneer, maar heb je niet genoeg centen? -> Denon.

Tegenwoordig heeft Denon daar aardig wat marktsegment verloren, omdat Pioneer zich nu ook in dat segment bemoeit. Slimme zet overigens, dat wel.

Comment

Voor zover wat ik mij herriner waren de eerste CLUB CD Spelers gewoon dubbele 19 inch ers dus naambekendheid later bij tabletops kan kloppen hoe dan ook blijft het voor mij het merk dat er het eerst mee begon in de dj wereld :)

Slimme zet of niet van Pioneer als ik hun alternatieven net onder hun Topmodellen bekijk dan vind ik ze Overpriced voor hetgeen je terugkrijgt tov. Denon(andere alternatieven) dus ligt het eerder aan Slimme marketing Pioneer en domme klanten dan aan puur technisch prijs/kwaliteit/technologie vergelijken.

Geen idee trouwens wat je van mijn Ford Mondeo Lijst vond :)

Comment

Ik heb zelf al 4 jaar 2 CDJ-400's. Destijds was het de keuze tussen de 400's of de Denon. Een groot voordeel van Pioneer was dat ze toen al USB hadden en kon aansluiten via de computer. Denon had toen nog niet super veel opties.

Na 4 jaar tijd heb ik 1 keer gedacht om een Pioneer dubbele cd speler te kopen, echter is dat niet door gegaan. Voor de rest weet ik 100% zeker dat ik nooit meer iets anders kies van Pioneer. Het voelt degelijk aan en je weet zeker dat het na zoveel jaar gewoon nog geld opbrengt als je het verkoopt. Daarbij heb ik bij de koop wel even stil gestaan. Het is toch wel fijn als je je spullen verkoopt dat je er nog wat voor terug krijgt.

De afgelopen tijd zijn beide merken flink verbeterd vind ik wel. Denon heeft een aantal nieuwe spelers met een leuke en betaalbare prijs. Pioneer heeft ook een x aantal nieuwe spelers een paar met een leuke prijs, maar ook een deel met een enorme prijs. Zeker als je vergelijkt wat ze kunnen.. Maar dit is puur mijn mening als ik kijk waarvoor ik ze gebruik.

Ik weet dat Pioneer een nieuwe MEP4000 heeft uitgebracht. Alleen die komt waarschijnlijk niet uit in Europa (volgens een dealer in NL). Het is een dubbele cd speler die de nieuwere functies heeft. Denon heeft niet echt zulke dubbele cd spelers volgens mij.

Numark heeft ook gewoon goede CD spelers / dubbele CD spelers, alleen deze kom je niet super veel voor helaas. Want voor het geld zijn het gewoon super dingen. Echter kopen mensen vaak Pioneer voor het merkje..

Comment

Slimme zet of niet van Pioneer als ik hun alternatieven net onder hun Topmodellen bekijk dan vind ik ze Overpriced voor hetgeen je terugkrijgt tov. Denon(andere alternatieven) dus ligt het eerder aan Slimme marketing Pioneer en domme klanten dan aan puur technisch prijs/kwaliteit/technologie vergelijken.
              Slimme marketing en domme klanten, zo zou ik het niet verwoorden, vind de stelling ook enigszins overdreven.

Dat Pioneer de marketing van haar producten goed op orde heeft, dat klopt. Maar velen kiezen tegenwoordig toch snel voor instappers van Pioneer dan net iets uitgebreidere modellen van andere merken, als ze op zoek zijn naar middenklasse spelers. Neemt niet weg dat er voor de andere DJ's geen markt meer is, maar het is toch de trend. ;)

Daarnaast moet je je ook bedenken, dat relatief onbekende DJ's ook wel eens draaien op evenementen waar één grote naam komt. En als die grote naam een rider heeft met een standaard CDJ setje, zetten ze die wel neer en mag de rest daar ook op draaien. Als je zo af en toe eens een klusje hebt, zou ik het zeker niet verkeerd vinden om thuis bijvoorbeeld een setje CDJ-850's neer te zetten waar je je setjes op voorbereidt.

Kan dit ook met andere spelers? Natuurlijk wel. Het ligt er maar aan wat je gewend bent. Maar als je toch de Pioneer lay-out, werking en techniek prettig vindt werken, waarom ook niet?

Comment

True maar was het onderwerp niet welke is nu het beste? Verdient Pioneer de hype/trend?

Bedoel een Apple is de afgelopen jaren ook plots trendy maar hebben hun daarom de beste laptops? Niet perse.

Dus blijf ik voorlopig bij mijn stelling prijs/kwaliteit/mogelijkheden Denon SC3900.

En in het mid segment ben je vermoedelijk meer met die Denons dan met een mid range gehypet Pioneer CDJ-850s of dergelijke.

Ik zeg trouwens ook nergens dat ze geen kwaliteit maken he (pioneer dus) maar ik vind gewoon dat het merk te gehyped is en dat er voldoende alternatieven zijn. Alsook dat in mijn ogen de prijs/kwaliteit/prestaties/mogelijkheden award niet naar een Pioneer zou gaan.

Beste produkt ongeacht prijs ben ik ook nog niet eens aan uit.

Edit: buiten dat allemaal heeft ieder persoon nog altijd zijn eigen persoonlijke voorkeur en feeling. Gelukkig maar anders reed iedereen rond in een Lada xD
                Last edited by SqueeZr; Tuesday-01-05-2012, 16:18.

Comment

Pioneer is op zich wel een leuk product. Dat wil ik als eerste zeggen voordat ik aangevallen word.

De reden dat wij een setje cdj1000 mk3 hebben met een djm 800 is eigenlijk gewoon voor verhuur doeleinde. Vreemd genoeg vragen ze ons altijd om cdj1000 of de cdj2000 ookal hebben ze er nog nooit mee gedraaid. Dit is het zelfde als aan een jochie van 18 vragen welke auto wil je hebben en we kopen hem voor je. Een ferrari. Ookal komen ze er dan pas achter van heey die kan niet over de drempels bij ons in de straat. Kortom de marketing van pioneer heeft het zover gekregen dat veel ( wanne be ) dj's denken dat je er pas bij hoort als je pioneer hebt. Erg goed werk van pioneer dat zeer zeker. Maar als ik zie hoevaak ik zelfs moet uitleggen hoe de cd eruit komt dan vraag ik me weer af van waarom moest het ookal weer perse een cdj 1000 of cdj 2000 zijn????

Een pioneer is echt geen verkeerd product maar zoals al gezegd ze zijn gewoon stervens duur. Om nu te zeggen van wouw het zijn de beste spelers daar is nog eens goed over nagedacht. NEEE. Zo dat is denk ik duidelijk. Maar waarom zijn het dan niet de wouw spelers waar je wel flink wouw voor betaald? Deze is voor mij iemand die al toch wel een een dik aantal jaartjes mee draaien in de branch heel eenvoudig uit te leggen.

1. Ze gaan nogal eens naar zijn grootje ( cue knope, play knop, next track enz. )
                  2. Reparatie's zijn behoorlijk aan de prijzige kant. ( in vergelijking met zelfde reparatie ander merk)
                  3 Niet over sommige dingen naar de klant over nagedacht. Waarom kan fader 1 van een djm 800 niet ook gewoon in fader 2 enzzzz. Raar voor een mixer van iets van 1500 euro. Ook snap ik niet waarom hun faders dik 100 euro kosten. Een dateq fader kost er 20 en is kwalitatief zeker zo goed.
                  4. Ook nog last van behoorlijk wat bugs. Voor dit geld moet dat ding het gewoon doen. Ik meot erop kunnen vertrouwen. Niet van hey ik wil die usb niet of ik wil niet connecten met die pc of wat dan ook. Gewoon werken. Niet rare geluiden weer geven zonder dat ik iets doe ( cdj 2000 eerste serie )
                  5. waarom moet een witte ( ja ik noem het speciale versie ) opeens duurder zijn?
                  6. Geluids kwaltijd. Ik vind deze bij de cdj1000 met een djm 800 behoorlijk tegen vallen. Zeer zeker als er ook maar iets van waarde word overstuurd. Hier gaat een denon of dateq toch wel stukken beter mee om.

Leuk dat ik er 2de hands net iets meer voor terug krijg maar ik heb er nieuw dan ook het dubbele voor betaald. Dit verschil verdien ik 2de hands belange na niet terug.

Kortom een leuk product werk er ook wel eens mee en het is zeer zeker niet dat ik het niet wil hebben maar de prijs schrikt me toch wel wat af en jammer vind ik dat het een beetje een rage product is terwijl er genoeg andere alternatieve die misschien wel beter zijn voor starters beschikbaar zijn.

Comment

Pioneer wordt inderdaad sneller gekozen als het om het verhuur gaat. De meeste beginners kijken dan ook meteen naar Pioneer omdat ze daar zoveel over horen en zien. Over de beste cd spelers, overal zit wel een fout. De een is duurder de ander goedkoper. Daardoor is het lastig te vergelijken wat nou echt het beste is.

Ik vind het toch wel belangrijk dat als ik iets verkoop dat ik toch echt wel x% van het bedrag destijds terug krijg. Waarom? Dit is puur iets van mij, doe ik zelfde met verlichting, aanhangers e.d.

Er zijn zeker wel leuke producten voor de prijs van een ander. Maar het is net wat je wilt. Of een bekent merkje of een goed product of voor de wat extra opties. Het is meer wat je ervoor wilt betalen.

Denon is zeker niet verkeerd. Ik heb ze zelf in de showroom getest (uitgebreid), alleen doordat ze geen USB hadden koos ik toch voor de CDJ-400's. (wat ben ik blij met usb ingangen..)

Maar iedereen zijn ding, vandaar dat je sommige dingen naast elkaar moet zetten van wat wil ik, waarvoor wil ik het gebruiken etc.

Comment

Working...
                    X