Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welk nummer na de openinsdans(en)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dit komt ook omdat de top 40 niet zo snel verranderd. Die nummers zullen dus al grotendeels het zelfde blijven.
    De echte klappers blijven inderdaad weken hangen tot ze je de strot uit komen. Gelukkig scheelt het dat ze niet meerdere keren per dag op de radio komen... oh wacht :mrgreen:

Ik ben juist van mening dat er juist erg veel wisseling en opvolging zit in hedendaagse muziek. Want hoor je nog iets van artiesten van 5, 6 jaar geleden? Of kun je die nog opnoemen? ;)
    In huidige tijden scoort men een hitje, met een beetje mazzel twee of drie, maar met de meesten is het dan wel gedaan omdat er iets anders opduikt wat nog hipper is. Hiernaast gaan de muziekstromen die door 'top 40 publiek' geaccepteerd worden ook continu over de kop. Wie herinnert zich de tijd niet dat zelfs 40-jarigen jumpstyle kwamen aanvragen, een jaar of 4, 5 geleden? Ik wel. :mrgreen:

Tegenwoordig brengen populaire artiesten veel in (dirty) house-achtige sferen uit. Black Eyed Peas, Pitbull, Usher, Rihanna, Lady Gaga... het verkoopt en het publiek slikt het wel.

Verder zijn er veel overeenkomsten, de verschillen op ieder feest hou je toch wel. Daar pas je jezelf vaak automatisch op aan.

Comment

Originally posted by JONKIE_NL View Post
      ik heb (denk ik) rond de 7 bruiloften gedraaid
      Originally posted by JONKIE_NL View Post
      ik denk gewoon dat je nog niet veel ervaring hebt opgedaan, alleen al het topic onderwerp vond ik al apart, maar nu al zeker als je beweert dat prakties elke gig hetzelfde is als de gene ervoor
      Amaai, gaat daar mee naar den oorlog...
      Je bent een topper!

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
        Wow, al zeven bruiloften! Dan mag je jezelf wel expert noemen...

Ik doe zo'n 100 bruiloften per jaar, en dat al meer dan 5 jaar professioneel, en ik kan je vertellen dat vrijwel alle bruiloften heel veel op elkaar lijken... als je het goed doet tenminste.
        Eindelijk, eens iemand die weet waarover hij spreekt. In tegenstelling tot.... ach ja, dat weet je zelf ook wel.

Comment

Ook de micro speelt hier een grote rol, en als de dj niet de juiste woorden in dat ding blaast heb je ook al vlug afgedaan, kortom niet enkel de muziek bepaalt de sfeer maar ook de dj, ik zie meer slechte dan goede dj's al denken de meeste van zichzelf dat ze de beste zijn.

Groetjes van een dj op rust.

Comment

Originally posted by Mol View Post
            Ook de micro speelt hier een grote rol, en als de dj niet de juiste woorden in dat ding blaast heb je ook al vlug afgedaan
            Heel wat mensen vinden een dj die zevert in de micro storend, ikzelf doe het enkel met de muziek (behalve de uitnodiging voor de openingsdans) en dat werkt prima.

al denken de meeste van zichzelf dat ze de beste zijn.
            Volledig waar! Je hebt veel egotrippers onder dj's.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
              paradise by the deshboardlite
              Wellicht gezongen door Meetloof...:roll:

Gebrek aan ervaring vind ik het als je het juist wel telkens van de zelfde nummers moet hebben en niet zelf nieuwe niet zo vaak gedraaide toch goede nummers kunt vinden. Dan heb je in mijn ogen niet voldoende ervaring en mis je creativitijd.
              Nummers moeten bekend zijn bij de meerderheid anders dansen de nuchtere Belgen niet, maar 1000 zatte Hollanders natuurlijk wel.

Comment

Originally posted by Yvan View Post
                Wellicht gezongen door Meetloof...:roll:

Nummers moeten bekend zijn bij de meerderheid anders dansen de nuchtere Belgen niet, maar 1000 zatte Hollanders natuurlijk wel.

Klopt meatloaf.

Ik ben ook met je eens dat de nummers wel herkenbaar moeten zijn bij de meerderheid. Maar geloof me dat hoeven ze echt niet allemaal te zijn. Daarnaast kent ''de meerderheid'' veel meer nummers dan jij misschien zult verwachten. Als een feest 5 uur duurt en tel ik de binnenkomst feleciteren alles mee dan nog kun je max een 100 nummers draaien op 1 avond. Als je niet meer dan 100 goede nummers kent denk dat je toch echt een keer meer zoekwerk moet gaan verrichten. Als dj zijnde weet ik zeker dat jij als je er wat tijd en energie in steekt en een keer door je cd koffer of je computer scrolt je er veeeeeeel meer tegen komt die als je het juiste publiek hebt en de juiste sfeer gewoon kunt draaien.

Kortom dan hoef je echt niet altijd de zelfde nummers te draaien.

Misschien een tip. Als je met cd's draait moet je een keer je cd's expres in andere volgorde zetten. Dat je een keer een andere cd pakt. 1 die je niet elk feest al gebruikt. Geloof me je zult verrassende nummers tegen komen. Dit kan natuurlijk ook met je pc door gewoon je playlist niet te gebruiken maar een keer door je database te scrollen.

Daarnaast zou je ook naast de super mega knaller topper van een band / groep een nummer kunnen draaien wat ook iedereen ervan kent maar net iets minder bekend is.

Helaas zul je altijd de achterlijke dansjes nummers blijven houden en zullen ze die vaak ook blijven vragen. Bijvoorbeeld de macarena hoevaak ze die niet gevraagd hebben hmmmmm. Maargoed ben allang blij dat de kabouterdans periode voorbij is.

Daarnaast zijn belgen die een krat bier hebben leeg gedronken gewoon net zo erg als hollanders hoor ;). Ik woon een km van de grens en draai daarom ook aan bijde kanten van de grens en ze zijn allebei even erg. Ik merk niet echt grote verschillen.

Comment

Zat is zat of dat nu belgen zijn of nederlanders, maar ik heb wel de indruk dat een nederlander meer van feesten houd dan belgen, zeker in mijn streek zijn de belgen stijve harken en je moet echt alles uit de kast halen om de dansvloer vol te krijgen.

Comment

maar ik heb wel de indruk dat een nederlander meer van feesten houd dan belgen, zeker in mijn streek zijn de belgen stijve harken en je moet echt alles uit de kast halen om de dansvloer vol te krijgen.
                    tis dat jij het zegt, al deel ik het wel!

luister we kunnen wel lopen miepen enzo over wie wat waar en hoe, maar uit eindelijk draait het om het bruidspaar en de dag van 'hun' leven, de dj/dj's blijven atlijd verschillend niemand is zoals IK en IK ben niet zoals iedereen

Comment

Maar 100 bruiloften per jaar die je allemaal zelf draait :???: Jij liever als ik. Dan heb je er 2 per week.
                      Nou ja 100 bruiloften is ook wat overdreven, het zullen er eerder 50 zijn. Daarnaast draai ik echter ook veel jubileum bruiloften, 40e en 50e verjaardagen en bedrijfsfeestjes.

Ook op dat soort feestjes heb je te maken met ongeveer hetzelfde publiek, al is dat bij jubileum bruiloften vaak toch iets ouder waardoor je wat meer richting de foxtrotjes en discoclassics gaat.

In totaal heb ik vorig jaar zo'n 110 optredens gedaan, en heel af en toe mag ik ook eens een feestje doen waar ik lekker mag knallen (feesttenten, studenten enzo) maar helaas te weinig...

Natuurlijk zijn er steeds meer bruidsparen die geen meatloaf willen horen, maar er zijn er minstens net zoveel die geen Nederlandstalig of house willen horen. Ik houdt uiteraard altijd rekening met de wensen van het bruidspaar, maar ik heb natuurlijk het liefst dat ze mij gewoon laten doen waar ik goed in ben...

Het is juist de kunst om de muziek lekker herkenbaar te houden voor iedereen, waardoor je al snel bij de bekende hitjes uitkomt. De nieuwste top 40 kennen de ouderen (en veel jongeren) nog niet en de minder bekende disco kennen de jongeren weer niet. Maar Meatloaf, dat kent iedereen en als je 'm op het juiste moment draait zingt iedereen ook luidkeels mee!

Verder moet je zorgen voor voldoende afwisseling. Dus niet een uur alleen maar Nederlandstalig of alleen maar top 40, maar 3 nummers disco, 3 nummers top 40 enzovoorts. En dan natuurlijk wel steeds met een mooie overgangsplaat.

Je kunt jezelf wel elke keer proberen uit te dagen door eens niet de geeikte plaatjes te draaien, maar de meeste bruiloftgasten zijn niet (net als jij) iedere week op een bruiloft dus die hebben die plaatjes misschien al jaren niet meer gehoord.
                      Last edited by Geluid-en-licht.com; Wednesday-10-08-2011, 23:33.

Comment

Och, af en toe is het best leuk om een 'wat krijgen we nou...'-momentje te creëren met een vreemd nummer tussendoor. ;)

Als men eenmaal op de dansvloer terecht is gekomen kun je soms hele gekke dingen doen waar je publiek in meegaat. Een maffe polonaise na een stijldans ofzo, kan best grappig uitpakken. :mrgreen: Of er uit het niets opeens Liquido met Narcotic doorheen gooien. :)

Comment

Goed topic moet ik zeggen en leuke discussie,
                          Vrijdag heb ik weer een bruiloft en ben benieuwt hoe dit gaat lopen.
                          Gezien het gesprek dat ik heb gehad met dit bruidsspaar gaat dit helemaal goed komen.
                          Ze lieten mij mijn eigen gang gaan en hadden maar een paar verzoekjes.
                          Geen nederlandstallig en geen happy hardcore.
                          En daar was ik wel blij mee :P

Voor de rest ben ik met punten van beide kanten eens.
                          Het gaat er gewoon om dat je het bruidspaar de avond van hun leven bezorgt.
                          Wanneer je hier in slaagt doe je het goed.

Even over Meatloaf,
                          Laatst een paar cd's gekocht voor pap omdat die dit wel leuke muziek vindt.
                          Je moet is voor de gein naar het hele album van hun horen.
                          Er zitten veel meer leuke nummers tussen.
                          Denk aan, Batt out of hell of I could do anything for love.

Iets minder bekend maar zeker zo leuk.

Comment

Batt out of hell of I could do anything for love.

Iets minder bekend maar zeker zo leuk
                            Nou... 'minder bekend' is wel héél minimalistisch omschreven. ;) Die worden ook net zo goed meegezongen.

Comment

Ja meegezongen wel maar je hoort ze niet vaak op feestjes;)

Comment

Working...
                              X